پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
طی دیدار با آیت الله علوی گرگانی مطرح شد؛

فعالیت موکب‌های ایرانی تا بعد از اربعین

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 458466
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: دولت ایران به استمرار رابطه و همکاری خود با عراق در طول سال بیاندیشد تا بتواند در مراسمی نظیر اربعین نظارت بیشتری داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی غروب یکشنبه در دیدار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموه‌اند مراسم پیاده روی اربعین یک حرکت مردمی است.
 
وی گفت: مردم با عشق و علاقه به زیارت امام حسین(ع) و سرزمین کربلا می‌روند و این علقه روز به روز افزون‌تر می‌شود.
 
این مفسر قرآن کریم گفت: خادمین در این راه نیز عاشقانه خدمت رسانی می‌کنند تا حدی که پای زائران را نیز خالصانه می‌بوسند و ماساژ می‌دهند.
 
وی تأکید کرد: در این گونه مراسم‌ها خود اهل بیت و امام حسین(ع) نظر می‌کنند و این گونه مراسم‌ها با شکوه هرچه بیشتر انجام می‌‌شود.
 
آیت الله علوی گرگانی افزود: دولت ایران باید با صلاحدید رهبر معظم انقلاب به استمرار رابطه خود با عراق در طول سال بیاندیشد تا بتواند در اینگونه مراسم‌ها نظارت بیشتری داشته باشد.
 
فعالیت موکب‌های ایرانی تا چند روز بعد از اربعین
 
حسین ذوالفقاری نیز در این دیدار به امنیت عراق اشاره کرد و گفت: امنیت در این کشور نسبت به سال گذشته بهتر شده است.
 
وی گفت: با توجه به اینکه موکب‌های عراقی بعد از اربعین جمع آوری می‌شوند، افزود: سعی بر این است تا موکب‌های ایرانی برپا شده در عراق بعد از اربعین همچنان به خدمت رسانی خود ادامه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متاسفانه ادارات و سازمان های دولتی و نیمه دولتی زیادی در این مراسم موکب زدند و این فعالیت مردمی را دولتی کردند
این بدعتی است که شهرداری تهران بنا نهاد و بزودی شاهد موکب های تبلیغاتی برای شرکت ها ی خصوصی هم خواهیم بود