سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

روایت لاریجانی از نظر رهبری درباره نامزدها

يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 288960
یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که علی لاریجانی نظر مقام معظم رهبری در مورد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را از قول ایشان مطرح کرد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حبیب برومند در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جلسه صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه اعضای فراکسیون از آقای لاریجانی پرسیدند که شما با عنوان فردی که به مقام معظم رهبری دسترسی دارید آیا می‌دانید که ایشان به کاندیدای خاصی متمایل هستند یا خیر؟ چون کاندیداها در حال حاضر اعلام می‌کنند که با نظر رهبری وارد صحنه شدند.
 
وی افزود:‌ در این رابطه آقای لاریجانی گفت که خود از رهبری در این رابطه سوال کردند که ایشان فرمودند نه تنها از کسی حمایت نمی‌کنند بلکه کسی را نیز منع نمی‌کنند و حتی در پیش خود فعلا به کسی تمایل ندارند. هر کسی در این ارتباط حرفی بزند می‌خواهد از رهبری خرج کند که پسندیده نیست.
 
برومند همچنین در مورد نظر لاریجانی نسبت به کاندیدای خاصی نیز گفت که هنوز رئیس مجلس مطرح نکرده که به چه کسی تمایل دارد.
 
این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس، همچنین با بیان اینکه باهنر یکی دیگر از اعضای این فراکسیون در جلسه صبح در باب اهمیت این فراکسیون صحبتهایی را مطرح کرده است، گفت: صحبت آقای باهنر ناظر بر این موضوع بود که نباید فراکسیون قربانی مسائل زودگذر شود؛ چون مجلس باید وجهه ماندگاری داشته باشد و نباید آن را صرف کاندیدایی کند که رای می‌آورد یا حتی رای نمی‌آورد.
 
وی افزود: البته آقای باهنر به این موضوع نیز اشاره کرد که هر نماینده‌ای بر طرفداری از کاندیدایی آزاد است، اما بهتر است کسی از جایگاه فراکسیون اظهار نظر و یا اعلام حمایت نکند.
 
نماینده مردم مرودشت خاطر نشان کرد:‌ آقای لاریجانی بعد از صحبت‌های آقای باهنر اظهارات ایشان را تکمیل کرد و گفت که فراکسیونی وزین در مجلس است که موضع‌گیری‌هایش در کشور سرنوشت ساز می‌باشد.
 
نماینده مردم پارس آباد اضافه کرد: آقای لاریجانی در این جلسه گفت که حمایت از کاندیدای خاصی که رای نیاورد و یا رئیس جمهور شود در نهایت باعث می‌شود که یکسری حرف و حدیث‌ها پشت سر فراکسیون به وجود آید. لذا بهتر است که تصمیم‌گیری کلی در مورد کاندیداها در فراکسیون انجام شود.
 
برومند ادامه داد: در واقع تاکید آقای لاریجانی بر این بود که بهتر است از کاندیدای خاصی حمایت نشود و مصداقی فراکسیون ورود پیدا نکند؛ حمایت از موضع کلی انتخابات بهترین رویکرد از سوی فراکسیون است.
 
برومند همچنین به جلسه روز سه‌شنبه مجمع عمومی این فراکسیون با حضور قالیباف و ولایتی دو کاندیدای ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: در ابتدا برخی دوستان پیشنهاد دادند که به هر هشت کاندیدا نیم ساعت زمان برای طرح نظراتشان داده شود که با اقبال اعضای فراکسیون روبرو نشد به همین دلیل مقرر شد که این دو کاندیدا در جلسه مجمع عمومی این فراکسیون حضور یابند.
 
وی همچنین به برگزاری جلسه روز دوشنبه مجمع عمومی فراکیسون در خصوص تعیین تکلیف اعضای هیات رئیسه مجلس در دومین عمر کاری مجلس نهم اشاره و اظهار کرد: طبق نظر اعضاء ریاست مجلس آقای لاریجانی خواهد بود و نواب نیز همچنان آقای ابوترابی و آقای باهنر هستند؛ البته ممکن است تغییراتی در سایر اعضای هیات رئیسه ایجاد شود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد که جلسه صبح امروز شورای مرکزی با حضور بالغ بر 100 نفر از اعضای فراکسیون در دفتر رئیس مجلس در ساختمان مشروطه و در ساعت هفت صبح برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *