جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۹
۴۸

هزینه‌های پروازهای اختصاصی مقامات ارشد دولت چقدر است؟

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 397167
دولت برای صرفه‌جویی، مسافرت هیئت‌های دولت با هواپیماهای اختصاصی را ممنوع کند.
هزینه‌های پروازهای اختصاصی مقامات ارشد دولت چقدر است؟
به گزارش جهان، روزنامه رسالت در تحلیلی ضمن ارزیابی لایحه بودجه ۹۴ نوشت: بودجه ۳۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۴ کل کشور علی‌الظاهر در زمان مقرر از سوی دولت با بیست‌ و چند تبصره تدوین و برای تصویب به مجلس تسلیم شده است. آنچه مشخص است و نیازی به انتظار تا دو سال دیگر نیست تا گزارش تفریغ آن را شاهد باشیم آن است که در شرایط تحریم چنین بودجه‌ای و ضوابط اجرایی آن، تناسبی با حال و روز مالیه عمومی کشور ندارد دولت در مجلس اعلام کرد بودجه ۹۴ را بدون کسری بسته است. ادعایی که با واقعیت‌‌های موجود پذیرفتنی نیست.

علی‌ایحال این دومین بودجه از چهارمین بودجه در مسئولیت دولت آقای روحانی است که به مجلس تقدیم می‌شود و در حوزه اجرا اگر مهم‌ترین شاخص بودجه‌بندی و بودجه‌ریزی را در شرایط تحریم که اقتصاددانان از آن با وصف سفت کردن کمربندها یاد می‌کنند، نداشته باشد، موجودی حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی هم نمی‌تواند چاله چوله‌های آن‌را پر کند.

این روزنامه درباره یکی از مصادیق لزوم صرفه‌جویی می‌نویسد: هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۳/۸/۲۱ به پیشنهاد وزارت نفت تصویب کرد، مسافرت وزیر نفت به کشور امارات متحده عربی در تاریخ ۱۳۹۳/۸/۲۷ (به مدت یک روز) با استفاده از هواپیمای اختصاصی مجاز است، ممکن است مخاطبین با خود بگویند حالا یک وزیری یک روزه رفته دوبی و برگشته. این چه ایرادی دارد؟ پاسخ چنین است، وقتی وزیر محترم نفت با هر تعداد همراه می‌تواند به سادگی همانند دیگر مسافرین، چندین ایرلاینی که از تهران به دوبی همه روزه پرواز می‌کنند بلیت فرست کلاس بگیرد یا در قسمت VIP هواپیما اگر تحمل همنشینی با مسافران عادی را ندارد بنشیند و به دوبی یا هر کجا که می‌خواهد مسافرت کند، استفاده از هواپیمای اختصاصی چه لزومی دارد؟

نویسنده ادامه می‌دهد: از تاریخ ۹۲/۵/۱۲ که دولت یازدهم مستقر شده تا امروز که آذر ۹۳ به آخر رسیده ۲۷ مصوبه برای استفاده از هواپیمای اختصاصی برای ۲۷ نفر از وزرای محترم دولت یازدهم از سوی هیئت وزیران صادر شده است.

تا پایان دوره ۴ ساله این تعداد به چه میزان خواهد رسید، الله‌اعلم؟ حداقل هزینه برخاستن و نشستن یک هواپیمای اختصاصی و سوخت و هزینه خدمه آن چقدر است؟ آیا هواپیمای اختصاصی کوچکتر از BAE با کمتر از ۷۰ مسافر داریم؟ یعنی رفت و برگشت با ۷۰ صندلی خالی، هزینه بهای یک صندلی برای رفتن و برگشتن از دوبی ۲/۵ میلیون تومان است، نیست؟ اگر این تعداد صندلی خالی و هزینه‌های آن را در عدد ۲۷ مصوبه فوق ضرب کنیم به ارقام کلانی می‌رسیم که به رقم ریالی سبد کالایی که بین مردم توزیع شد و یا به رقم ۳۰ درصد افزایش قیمت نان، دهن‌کجی خواهد کرد و مردم را نگران می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.
Iran, Islamic Republic of
برایند این کار میشه چی؟

11 ملیون جوان ازدواج نکرده.
5- درصد رشد اقتصادی.
کاهش 400 درصدی ارزش پول ملی در 3 سال.
ورشکستگی 70 % کارخانجات و صنایع.
بیکاری 50 درصد قشر تحصیل کرده .
و...
175میلیون برای هر پرواز رقمیه!!! که به خاطرش دولت رو زیر سوال میبرید ؟
شما مثل اینکه قدر کارگزاران و تکنوکراتها رو نمیدونید.
یعنی ژنرال بیژن [کر....ت] با مردم عادی توی یک پرواز بنشینه؟!!!!!!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شما مثل اینکه پیام 24 خرداد رو دریافت نکردی؟!
آخه بی صواتی هم حدی داره! هواپیمای عادی واسه تازه به دوران رسیده هاست نه مظلوم ترین دولت تاریخ!
اصلاً به من چه! به جهنم!!
به جهنم رو خوب اومدی
United States
یا احمدی نژاد بخیر با مردم بطور عمومی مسافرت می کرد
آخه چرا دروغ میگید؟
کی احمدی نژاد به طور عمومی مسافرت می کرد؟
والله
یاد احمدی نژاد کلا برای همه چیز بخیر . اگر مثل الان اقتصادمون فشل بود اما هم غرور ملی داشتیم و هم باج به کسی نداده بودیم و هم با مذاکرات ملت رو به بازی نگرفته بودیم و دشمن رو پر رو نکرده بودیم و فشار تحریمها اینقدر زیاد نبود
...
ما هر چی بدبختی داریم می کشیم از سوء مدیریت احمدی نژاده اونوقت شماها دارید می گید یادش بخیر ؟
خدایا اینا دیگه کین ؟؟؟؟؟؟
خوشنام
United States
درسته که اوشون خیلی خوب نبودن ولی باعث همه بدبختی ها نبودن. دشمنی امریکا با ایران مربوط ب احمدی نژاد نیست. تحریم های شدید به این خاطر بود که در زمان احمدی نژاد جلوی حمله نظامی گرفته شد. ایران اگرچه سختی کشید ولی سربلند بود ولی حالا هم وضع اقتصاد بدتر شده هم خفت بین المللی نصیبمون شده...
Iran, Islamic Republic of
هههههههههه
خنده دار بود.
درسته در زمان احمدی نژاد اصلا تحریم نشدیم همه این تحریمها بعد از دوره احمدی نژاد بود.
مذاکرات بچه گانه در اون زمان نداشتیم مثلا وقتی جلیلی هرچند ماه یکبار به مذاکره میرفت بعداز مذاکره تحریمها نه تنها اضافه نمیشد بلکله از تحریمها کم میشد.
Germany
دوست عزیز الان با مذاکراتی که تیم فعلی انجام می شودچه اتفاقی افتاده است؟؟شما بگو تا من هم برایت بگویم شما می گئیی الان توافق ژنو امضاء شده در حالی که قبلا هیچی امضاء نشده بود؟؟ خوب عزیز من ما به ازایی که طرف مقابل راضی شد این توافق را امضاء کند چی بود؟؟تعلیق و توقف و اکسید کردن هر چه ذخیره داشتیم درست است یا نه؟؟ خوب پس صرف مذاکمره نتوانسته 5+1 را بهامضاء متقاعد کند بلکه اینتعهد ما به توقف و تعلیق و اکسید کردن بوده که موجب قبولژنو شده است تیم قبلی این توقف و تعلیق واکسید کردن را انجام نداده بود اگر آنها هم این کار را می کردند مطمئن باش بهتر از تیم فعلی می توانستند انجام دهند یعنی هنوز اتفاقی نیفتاده که شماو هواداران دولت دارید جشن می گیرید و تیمقبلی را تمسخر می کنید اگر اینان توانستهبودند بدون دادن امتیاز یاامتیازات کم تحریم رابردارند می شد گفت تیم مذاکره بامذاکره توانسته موفق بشود والا وقتی شما بروی و هر آنچه آنان می گویند در حیطه هسته ای انجام دهید دیگر مذاگره یعنی چه؟؟ یعنی می خواهم بدانم اگر بیست درصد و اراک و فردو نبود این تیممی خواستچخ جوری خودش را موفق نشان دهد؟؟؟ فرق تیم قبلی و فعلی در شیووه سخن گفتن نیستکه طرف مقابل به سخن توجه ندارد بلکه در عملی است کهنظام انجام می دهد الان ما تعلیق را پذیرفته ایم ولی قبلا بهتیمقبلی اختیار تسلیم داده نشد بود همین همین
خیلی دلت براش تنگ شده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! الان کجاست؟ چرا با مردم نیست؟ بین مردم نیست؟!
بله که خیلی دلمان براش تنگ شده.می خواستی دلمان برای دولت مثلا راستگویان تنگ بشود
فرشاد
هست عزیزم شما خبر نداری
یاد اختلاس های میلیاردی به خیر
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
یاد شهرام جزایریها بخیر. یاد کمکهای نقدیش به به رییس دولت مجلس سابق به خیر
یاد اختلاس های خاموش همین حالا به خیرتر باد ...ضمناً مه آفرید و ب.ز از دوستان دیرین همین...لیون بودند!!!!
Finland
منصف باشید. من هم دوبار به احمدی نژاد رأی دادم اما قبول کنیم که اگه احمدی نژاد در دور دوم یعنی 88 تا 92، اون همه...در دایره خط انحراف اسیر نشده بود و اونقدر بی قانونی نکرده بود ووووووو ...
یسنا
به عشق هرچی مرده احمدی برمیگرده
الکی خوش
یاد احمدی نژاد بخیر وقتی میرفت سازمان ملل با اتوبوس ایران پیما می رفت و هیچ هزینه ای نداشت..!!!!
یسناخانم
خداوندحاضروناظراست
حالا الحمدالله مثل برخی ها کل خانواده رو با خودشون نمی برن
محمد لاچینی
من موندم اینایی که به این حرف منفی دادن چی فکر میکنن پیش خودشون...بابا ما درسته که به احمدی نژاد به خاطر خیلی مسایل منتقدیم ولی خدا وکیلی در ساده زیستی و پر تلاش و کاری بودنش حرفی نیست...
Iran, Islamic Republic of
... احمدی نژاد و تمام فامیلاش به نیویورک رفتند خواب بودید؟ ...
Iran, Islamic Republic of
27 تا وزیر نداریم که...
منظور 27 سفر برای وزرا بود
علی
هواپیما توسط شرکت ها به صورت چارتر کرایه میشوند برای دوبی هم حداکثر قیمت بلیط ۱۰۰ هزار تومن هست نه ۲.۵ میلیون تومان !!! شما ۳ روز هتل و بلیط رفت و برگشت تا دوبی میگیری ۵۰۰ تومن !
دولت تدبیر! و امیده دیگه! به شما تازه به دوران رسیده های بی سواد جهنمی و ... چه!
منحرف
حقیقتاً احمدی نژاد از ابتدا جز حلقه صاحبان نظام و انقلاب نبود و نیست و نخواهد بود و اتفاقا بعد از احمدی نژاد نظام به دست صاحبان قدیمی و سابقش بازگشت و سوار شدن بر هواپیمای اختصاصی نیز کم ترین حق این حاکمان می باشد...
United States
االحق که اسمت مناسبته.
عبدالله
یادمان باشد ، احمدی نژاد یکبار زن و بچه اش را به همراه خود به نیو یورک برد . آنهم بارها گفت که از جیب خودش هزینه را داد. اما افسادطلبان چه جوسازی برعلیه او راه انداختند؟ ... حالا چرا کسی از حیف شدن بیت المال حرف نمی زند؟
Iran, Islamic Republic of
یاد سفر خانوادگی به امریکا بخیر
مگه احمدی‌نژاد با ... اینور اونور میرفت؟!!!
رسانه درست یعنی جهان نیوز که وابسته به هیچ دولتی نیست هم دولت احمدی نژاد رو نقد می کرد هم دولت روحانی.جلبه نظرات رو هم حتی مخالفین آزادنه منتشر می کنه.
خوشحالم که از مخاطبان ثابت شما هستم
مهدی
یاد احمدی نژاد بخیر هشت سال تمام با تمام اقوام خود و دوستان خود به گرانترین شهر دنیا (نیویورک)می رفت ودر بهترین هتل ساکن می شد آنهم با هواپیمای 400 نفره وبرای ما مستمندان از اور دنیا دعا می کرد.یادش بخیر
دولت همیشه از ملت مایع می گذارد از خودش هیچگاه مایع نمی گذارد دولت یارانه نان را هنوز که هنوز است 5000 تومان در ماه می دهد که این مبلغ یارانه حتی اندازه نان خانوار یکنفره در ماه هم نمی باشد در حالیکه نان گران شده و هزینه نان خانوار یکنفره با این قیمت گرانی 15000 تومان در ماه می باشد. البته حداقل قیمت حداکثر قیمت تا 20000 تومان در ماه است حالا خانوار 4 نفره را شما در ماه حساب کنید. گرانی برای مردم است مسئولین استغفرالله گناه دارد که با جیب خودشان هواپیما سوار شوند. اگر دولت صرفه جویی را اول از خودش شروع کند با هزینه بدست آمده می تواند ماهانه یک مدرسه ساخت.
Iran, Islamic Republic of
جهان جان تو خیلی تفکرات کپک زده ...
دیگه وزیر مملکت اگه با یه مرکب خوب جهت مذاکرات سیاسی سفر نکنه دنیا نمی خنده نمیگه اینا رو چقدر بدبختو گدان بس کن بابا این تفکرات عین تحجره جهان جان اصلاح کن خودتو.
مهران
آفرین!!! به این میگن نظر متفکرانه
فردا بعضی از این اقا یون جواب خدا را چگونه می دهند متاسفم خودشان را شیعه علی می نامند
ناصر
از تخلف ۱۲هزار میلیاردی ....که چهار برابر تخلف صورت گرفته در دوره دکتر احمدی نژاد هست ددر کمتر از ۲ سال و دارند ...
محمود
چرا در زمان احمدي نژاد همه ساکت بوديد؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید پس فردا دوباره بساط نعل وارونه زدن رو باز می کنند و می گویند که در دولت قبل سیصد میلیارد دلار ! برای مسافرت وزرا و خانواده هاشون با هواپیماهای اختصاصی خرج شده بود و ما این بساطو جمع کردیم!
اول از 2 تا اژانس سوال کن پول بلیط رفت و برگشت چنده بعد تیتر بزن.
بابا دلواپس این 10 سالکجا بودی
مجیداعتمادی
دردولت نهم و دهم بسیاری از وزیران برای حمل ونقل وایاب ذهاب به شهرستانها از وسایل عمومی استفاده میکردند.دریک مورد یکی از وزیران از حدمعمول مورد پذیزایی قرار گرفت مورد اعتزاض قرارگرفت
احمدی برگرد که ایرانی به انتظار توست