جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

والیبال ایران به دنبال مدال المپیک است

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 332230
رئیس فدراسیون والیبال گفت: والیبال ایران به جایگاهی در سطح جهان دست پیدا کرده که رئیس فدراسیون والیبال ایتالیا از هم‌گروهی تیم این کشور با تیم ملی والیبال کشورمان ناراحت شده و ابراز نگرانی می‌کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدرضا داورزنی بعد از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت والیبال استان اصفهان که در تالار افتخارات سرای ورزشکاران استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تمامی تیم‌هایی که در این رتبه‌بندی بالاتر ایران هستند، به غیر از برزیل و روسیه طعم شکست از ایران را چشیده‌اند البته روسیه را نیز در رقابت‌های دوستانه شکست دادیم که نشانه فرا آسیایی شدن و تولد قدرت تازه والیبال ایران در سطح جهان است.

وی با بیان اینکه حضور باعزت و سربلندی ایران در عرصه‌های بین‌المللی امروز دنباله‌ راه شهیدانی است که برای عزت و سربلندی ایران سال‌ها به جنگ با دشمن متجاوز رفتند، تصریح کرد: آنچه در عرصه‌های بین‌المللی برای کشورها اهمیت دارد هویتی است که در پی افتخارآفرینی ورزشکاران ما به دست می‌آید.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: این همان چیزی است که امروز آذربایجان با صرف هزینه‌های زیاد به دنبال گرفتن هویت چوگان و ثبت آن به نام خود است.

وی ادامه داد: کشوری مانند قطر نیز هزینه‌های زیادی صرف می‌کند تا ورزشکاران خوب کشورهای دیگر، با دادن تابعیت قطری افتخاراتشان را به نام خود کرده و جایگاهی در بین کشورهای دیگر در عرصه‌ ورزش به دست آورد.

به گفته داورزنی در مقابل ما ایرانیان که همواره از گذشته تاریخ و هویتمان زبانزد بوده و ریشه در تاریخ‌ داریم به دلیل اینکه همیشه در عزت و نعمت بودیم ارزش و قدر آن را نمی‌دانیم.

این مقام مسئول افزود: کشوری مانند ژاپن که نزدیک به ۱۰۰ سال پیش بیش‌ترین آمار جنگ و کشتار در آن بوده، امروز به عنوان الگویی در نظم و برنامه‌ریزی است در حالی‌که ایران با داشتن نخستین منشور در قوانین و مقررات جایگاهی که در شأن نام ایران باشد ندارد.

*عکس یادگاری بازیکنان ایرانی با بازیکنان مطرح

وی ادامه داد: در سال ۲۰۰۲ در رقابت‌های آسیایی پوسان در غیبت تیم‌های اصلی ژاپن و چین توانستیم در جایگاه دوم آسیا بایستیم و در آن سال‌ها تمامی ترس ما باخت در مقابل تیم‌های سطح بالای آسیا بود.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: در سال‌های بعد حتی به تیم‌های سطح ۲ آسیا مثل تایلند نیز می‌باختیم و گرفتن عکس و امضا از بازیکنان مطرح آسیایی آرزوی بازیکنان ما بود اما بعد از سال ۲۰۰۶ با برنامه‌ریزی و الگوبرداری خوبی که از قدرت‌های سطح بالای جهان داشتیم، با برنامه داشتن و هدف‌گذاری برای هر ثانیه به جایی رسیدیم که ایران امروز بعد از پشت سر گذاشتن کشورهای آسیایی به کابوس کشورهایی مانند ایتالیا که خود از قدرت‌های والیبال در جهان است، تبدیل شده است.

داورزنی با اشاره به ظرفیت والیبال ایران تصریح کرد: فدراسیون والیبال نیز همچون دیگر بخش‌ها درگیر مسایل و مشکلات مالی بود اما با برنامه‌ریزی توانستیم با در اختیار گرفتن ولاسکو یکی از برترین مربیان موجب تغییر نگرش و تفکر بازیکنان ایران شویم و آنها امروز به جایگاهی برسند که تفکر قرار گرفتن بر روی سکوهای المپیک را دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نتایج تیم‌های ایرانی موجب شده تا احساس و روحیه‌ای تازه در بین ایرانیان سراسر کشور و ایرانیان مقیم خارج دمیده شود، افزود: بر اساس آمار تلویزیون در هنگام پخش مسابقات بیش از ۴۰ میلیون بیننده در داخل داشته‌ایم.

*تیم نداشتن در لیگ در شان اصفهان نیست

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه به اعتبار والیبال اصفهان اشاره کرد و این استان را یکی از قدرت‌های برتر والیبال کشورمان معرفی کرد.

داورزنی اما تیم نداشتن اصفهان در لیگ برتر والیبال را ضعف بزرگی دانست که باید توسط مسئولان برطرف شود و گفت: استانی مانند سیستان و بلوچستان و بندرعباس نیز مشکل مالی دارند اما در لیگ برتر تیم شرکت داده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر والیبال اصفهان هزاران کار مفید هم انجام دهد اما در لیگ برتر نماینده نداشته باشد به چشم نمی‌آید، تاکید کرد: در واقع لیگ برتر ویترین هر هیئتی است و تیم نداشتن در شأن و برازنده استان اصفهان نیست زیرا این استان به اندازه یک تیم لیگ برتری بازیکنان خوب و باتجربه دارد که در تیم‌های دیگر حضور دارند.

وی در پایان تصریح کرد: به طور حتم با این انتخاب روزهای خوب و درخشانی در انتظار والیبال استان اصفهان است که با همدلی وتعامل بین خانواده والیبال اصفهان پدیدار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *