پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳۰
۵۴

رهبر انقلاب: چرا اقدام قاطع انجام نمی‌شود که مردم نتیجه را ملموس مشاهده کنند؟

مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 395330
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در ارتباط با برگزاری «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقومه‌ای را صادر کردند.
رهبر انقلاب: چرا اقدام قاطع انجام نمی‌شود که مردم نتیجه را ملموس مشاهده کنند؟
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن مرقومه رهبر معظم انقلاب که صبح امروز (دوشنبه) توسط معاون اول رئیس جمهور در محل برگزاری این همایش در سالن اجلاس سران قرائت شد، به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند؟ توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»

آقای جهانگیری در نامه خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی، به برگزاری همایش ملی "ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد" با حضور مسئولان قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و عمومی، تشکل‌های خصوصی، گروه‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه اشاره کرده و محورهای کلی همایش را «برنامه و راهبردهای حاکمیت در مبارزه با فساد»، «نقش جامعه مدنی در مقابله با فساد»، «مبارزه مردمی و نقش فرهنگ در مقابله با فساد» برشمرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیات
Iran, Islamic Republic of
به نظر من با توجه به اشرافیت و اقتدار وزارت اطلاعات این مجموعه به تنهایی قادر به شناسایی و برخورد با مفسدان اقتصادی و پیشگیری از بروز این معضل در کشور میباشد . اما اینکه چرا در امر مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی پست رفت داشته ایم و کشور امام زمان عج جولانگاه مفسدان شده است و سربازان گمنام امام زمان عج فقط نظاره گرند !!! موضوعی است که جای بررسی دارد .
Iran, Islamic Republic of
شايد يكي از دلايل اين باشد كه دستگاه اطلاعاتي كشور وزارتخانه است و قسمتي از بدنه دولت ... و نه يك سازمان مستقل از دولت .
میلاد
... میخواهم با صدای رسا بگویم سیدعلی خامنه ای عشقم نفسم .وروحم است
جانم فدای آقا
آقا تنها مسئولی تو کشور هستن که با خیال راحت میشه به ایشون اطمینان کرد و شکی در عدالت و انصاف و خلوص نیتشون نداشت .خدا از عمر جمیع بدخواهان آشکار و پنهان ایران کم کنه و به عمر ایشون اضافه کنه .انشالله
بهترین و نزدیک ترین راه مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت در سیستم هاست که با امکانات فعلی فناوری اطلاعات به راحتی امکان پذیر است، ولی مشکل اینجاست که مسئولین به هیچ عنوان نمیخان، بنده یه مدت در وزارت بازرگانی بودم و باورم نمیشد که یه بانک اطلاعاتی نیست که بدونه از فلان کالا چه مقدار موجودی در کشور در این لحظه است و خلاصه در یک پروژه تنظیم بازار که یه سایتی بود امکانات فنی گرفتن این امار از طریق فکس از تمام کارخانه ها و ... و به روز کردن بانک اطلاعاتی در لحظه و .. را انجام داده و به مسئول مربوطه که در رده چهارم وزارت خانه بود دادم، ولی فکر می کنید چه جوابی بهم داد؟؟ گفت ولش کن، مهم نیست، فلان مسئول از ما همچین چیزی نخواسته.... نهایت هم این می شود وضع بازار و مدیریت بازار ما که می بینید...اگر خواستید می تونم مستندات مربوطه رو هم در اختیار بذارم، راستی اون موقع یه نامه به وزیر وقت هم زدم و شرح ما وقع رو گفتم ولی احتمالا نامه اصلا به دستش نرسیده چون خودش شخصا چنین دغدغه هایی داشت ولی سه رتبه پایین تر از خودش هیچ دغدغه ای نداشتن...
مسعود
United States
.....مگه من مجبورم ...
نصیر
آقای بیات بنده از نزدیک درگیر این قضایا بوده ام می گویم که نمی گذارند مفسدان اقتصادی و اداری ریشه دارترند و مسولین رده های میانی از آنها می ترسند یا جیره خوار آنها شده اند و مشکل دیگر عدم برخورد سریع قوه قضاییه است آنقدر دادرسی ها طولانی می شود که متهم فرصت نفوذ و تبرعه را پیدا میکند.
لبیک یا امام خامنه ای
مهراوه
جرثومه فساد بعضی از مسئولان هستند و توقع اینکه بافسادمبارزه کنند توقعی دورازذهن است
دولت بسم الله
United States
باید یک نهاد مستقل و بالاتر از سه قوه وارد عمل شود. با این وضعف اوضاع روز به روز وخیم تر می شود.
United States
جناب آقای قاضی مقیسه!!!
مسؤولیتتان بسیار سنگین است. نگاه یک ملت به حکم شماست
و السلام
Iran, Islamic Republic of
خدا شر مفسدین رو به خودشون برگردونه
جيرفتي
Iran, Islamic Republic of
آقاي جهانگيري شما خواهشا دم از فساد ومبارزه نزنيد...
آقاي جهانگيري شركتهاي تهيه كننده و مثلا سازنده تجهيزات توليد خودرو اوضاعش خوبه؟!!!! ...
خداوكيلي از اين جواب رهبر چقدر انرژي و اميد گرفتم، طرف خودش باند فك و فاميلي مافياي خودروئي داره كه رانت و فساد و فاميل سالاري در شركتهاي دولتي بيداد ميكنه اونوقت دنبال فاسد ميگرده !!!!!!! انشالا دولت و معاون و مشاورش بفهمند مردم مردم 10 سال پيش نيستند زود تشخيص ميدن كه فساد از كجا شروع شده و الان كجا دارند رانت ميخورند.
آدمیزاد
Colombia
..
ریشه فساد را باید در بعضی از دبیران...م برای که؟)" ها جست.
Iran, Islamic Republic of
تازمانی که مطبوعات آزاد نباشند و امورنهادهاشفاف نباشد ، فساد وجود خواهد داشت . به قول آقای روحانی فساد و تباهی درتاریکی به وجود میاید نه درروشنی و شفافیت .
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که امثال شما با این نظرات مزخرفتان وجود داشته باشید، فساد وجود خواهد داشت.
...
United Kingdom
جالبه دیروز وکیل مهدی هاشمی گفته بود که اگر عدالت رعایت شود مهدی تبرئه می شود. ...
Iran, Islamic Republic of
وقتی قدرت و ثروت دریکجامترکزباشد ، فساد بوجود میاید واین امری کاملا طبیعی است .
Iran, Islamic Republic of
چرابرخی ازنهادهای قدرت و ثروت، نباید مثل بقیه مردم و کارمندان مالیات بدهند و آیا این ظلم و بی عدالتی ینست ؟
قابل توجه مسئولینی که فقط می گن مبارزه می کنیم ولی در عمل کاری نمی کنند.....
علی
.. .دولت از خودش شروع کنه
Romania
علی آقا ایول زدی به هدف .
Iran, Islamic Republic of
آه از دل رهبر ...
انا عمار علی
Iran, Islamic Republic of
بررسی شیوه های مدیریتی امیرالمومنین علی علیه السلام در برخورد با طلحه و زبیر و دیگر جرثومه های فساد روشنی بخش ابهام است.
جالبه! !! همه نظردهندگان سایت، حرفهای حضرت آقا رو متوجه دادگاه م..ه. دیدن!!!!...
واقعا براتون متاسفم
برای آخرین بار وارد سایت سانسور چی شما شدم و دیگه به هیچ وجه از سایتتون بازدید میکنم
همیشه نظرات را طوری سانسور میکنید که باب طبع خودتون بشه!!!
افراطیون اقتدار گرا
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام :خدا وکیلی هزینه این سمینار ها را بر آورد کنید و ببینید بعضی از همین سمینار ها و کنفرانس ها عین خود فساد نیست ؟
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبت مارو ختم به خیر کنه
متولیان ومجریان مبارزه با فساد ، خود و اطرافیان آنها باید عاری از هرگونه شائبه و دست اندازی به بیت المال باشند وابتدا باید به صورت حقیقی از مشاهیر شروع نمایند البته اجازه پیگیری موضوع توسط روزنامه ها هم می تواند بسیار موثر باشد
یکی از اشکالات بزرگ در فرایند امور اداری کشور ضعف شدید نظارت بر عملکردها می باشد که متاسفانه از این ضعف به شدت سوء استفاده می شود
حالا ببینیم مسئولین چیکار می کنند؟
متین
بعد از این فرمایش رهبری ، مسئولین باید از خجالت و شرم آب شوند ..!!! اگر وجدان داشته باشند ....!!!
به جا بود
Iran, Islamic Republic of
حالا منتظریم
تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند...
اینا چرا حرف رهبرمون رو نمی فهمن ای خداااااااااااااااااااا
گمونم آخرش خود مردم باید وارد عمل بشن
وقتی مبارزه قاطع نیست روز به روز شاهد فساد جدیدی خواهیم بود
هنوز قبلی خشک نشده دوباره 12000000000 تومان زده بیرون
خوشگل پسر!!اون 12 هزار میلیارد مال دوره محمود جونتون هستش!
مال هر دورانی میخواد باشه باشه با فساد باید مبارزه کرد و هم با کسانی که در این امر مهم کوتاهی می کنند .
زمانی که کابینه خط قرمز باشد فسادهای سه هزار میلیاردی و 12 هزار میلیاردی و . .... انجام میشود.
.. اهل تعارف نیستید.
قابل توجه سران محترم قوای سه گانه ...
Iran, Islamic Republic of
جلوی فساد رو می خواهید بگیرید حقوق واقعی کارمندان رو پرداخت نمایید فقط همین
Iran, Islamic Republic of
...
ما پرچم مبارزه با فساد اقتصادی را در دست می گیریم آقا جان. اینان چندین سال است همین کارها را تکرار می کنند.
محسن از جهرم فارس
قابل توجه برخی مسوولین .... در تمامی سطوح :
شرم بر شما

امیدواریم آن دسته از مسوولین پاک و دلسوزی که واقعا کمر همت بستند جهت خدمت به مردم اقدامی قاطع , بدون لابی گری , و ادامه دار جهت برخورد جدی و موثر و عادلانه با گرگهای گوسفند نما بکنند ...

لبیک یا خامنه ای
ابوذر
خدا وکیلی حضرت اقا رو حرص ندین
اگر یک مسئول وظیفه خودشو خوب انجام بده ومدیریت کنه این فساد ها اتفاق می افته
نسل اول
یک کلام ختم کلام
اميدوارم مسئولان سه قوه جدي باشند .
حني
اقاي من تو بهترين رهبر دنيايي بهتر از اين نميشد جواب داد.......
امیر
چرا فرمان 8 ماده ای آقا روی زمین مونده؟؟؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
1- جملاتی بسیار گزنده و قابل تأمل که باید مردم و مسئولین را به فکر و شاید بازبینی اقداماتمان یا در موقعیتی که انتخاب یا پذیرفتیم بپردازیم مهندس جهانگیری معاون اول رییس جمهور که سالهای طولانی در پستهای کلیدی دولتهای قبل نیز حضور داشتند در مراسم افتتاحیه همایشی با عنوان سلامت اداری و مبارزه با فساد اقتصادی که باید با حضور سران سه قوه و مقامات ارشد برگزار گردد به توضیح این نکته پرداختند که مقام معظم رهبری بر خلاف عرف و رویه معمول در پاسخ به درخواست اراسلی خدمتشان برای دریافت پیام افتتاحیه همایش مذکور از ارسال پاسخ امتناع فرمودند و در حامش نامه درخواست معاون اول رییس جمهور مرقوم می فرمایند که : این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند؟ توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موضوع دوم که برای جامعه و رسانه ها جذاب بنر رسید نمایش تصویر جوانی نانوا است که با نصب مطلبی در نانوایی به اطلاع مشتریان می رساند که بدلیل استفاده از آرد قیمت قبل در پخت نان تا اتمام آرد سهیمه قبلی مشتریان نان را به قیمت قبل از اعلام افزایش جدید خریداری خواهند کرد.
2- موضوع جوان نانوا به سرعت جز تیتر یک سایتهای خبری ، مطبوعات و شبکه های مختلف صدا و سیما جای گرفت در جامعه نیز بعضا مردم به اقدام این جوان اشاره می کردند هر چند علی رغم گذشت پنج روز برنامه هایی سیما در باز پخش عکس خبری مذکور همچنان نام و محل کسب جوان نانوا را نمی دانستند که چنین ندانستنی را باید با شگفتی مورد پرسش قرار داد واقعا دهها شبکه تصویری و رادیویی متکی بر بودجه عمومی حداقل در چارچوب توجه ابتدایی به منویات مندرج در ابلاغیه مقام معظم رهبری تحت عنوان سیاستهای کلی فرهنگی و فرامین منعکس در آخرین حکم ابلاغی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که باید به فرهنگ سازی رفتاری و اخلاق اجتماعی توجه کرد به چهره پردازی از این جوان معتقد به کسب حلال می پرداختند؟
3- اما مردم و مسئولین تمامی حوزه های اجتماعی باید به این نکته نیز توجه فرمایند و به پاسخهای احتمالی سوالاتی از این دست تأمل کنند که آیا در بین حدود 6000 واحد نانوایی کشور نانوایی دیگری نیست به نکته توجه کرده باشد؟ آیا سازمان ذی ربط و متولی توزیع آرد و دستگاه صنفی نظارتی برخورد با تخلفات فروش سهیمه آراد یا گران فروشی توضیح منطقی برای توزیع درآمد بادآورده ناشی از تفاوت قیمت آرد سهمیه باقی مانده در واحدهای نانوایی که با اعلام نرخهای جدید نان با حدود 35% قیمت بالاتر به مشتریان فروخته می شود برنامه و اقدامی داشتند؟ اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ، روحانیون محترم، ائمه جمعه و جماعات ، ستا امر به معروف و نهی از منکر ، ، نمایندگان مجلس ، مسئولین و مقامات دستگاههای فرهنگی و اجرایی ، مدیران و دست اندکاران رسانه های عمومی ، سرافراز صدا و سیما و عامه مردم چرا از بین حدود 6000 مالک واحدهای نانوایی کشور فقط یک نفر چنین کرد؟ چرا سایر مالکان واحدهای نانوایی نمی گویم سوء استفاده که از این نکته غفلت کردند مگر حق الناس و بیت المال نیست؟ اطمینان دارم بسیاری از مالکین واحدهای نانوایی راضی به ورود پولی شبهه ناک در اموالشا و سفره خانواده نیستند پس چرا چنین غفلتی صورت می گیرد؟ اتحادیه صنفی ذی ربط و مسئولین ادارات دولتی با کدام مجوز شرعی و قانونی تصور کردند که می توانند چنین مابه تفاوتی را از بودجه عمومی به صنف نانوایان تقدیم کنند؟
4- مقام معظم رهبری در حامش نامه معاون اول رییس جمهور فرمودند این سمینار و امثالهم بناست چه معجزه ای بکند؟ سوالی که توسط هیچ یک از مسئولین و مدعوین سمینار مورد پاسخگویی قرار نگرفت و سخنرانان و برگزارکنندگان بی توجه به ابهام ایجادی در خصوص ماهیت ، محتوایی ، مشروعیت و کاردکرد همایش همچنان و براساس برنامه از قبل تنظیمی به کار خود ادامه دادند. آیا نظر صریح و مکتوب مقام معظم رهبری بعنوان مهمترین رکن حکومتی و فقهی کشور مبنی بر عدم ارسال پیام نباید به منزله دستور توقف کار تلقی می شد؟ آیا بهتر نبود مسئولین سه قوه بلافاصله خدمت معظم له رسیده و اعتراض رهبری را بازخوانی می کردند؟ معاون اول محترم رییس جمهور مناسب نبود با تکیه بر سلامت ، پاک طینتی و شجاعتی که در شما سراغ داریم به صراحت و در پاسخ به اعتراض رهبری از بالغ بر چهارده سال کم کاری در مبارزه با فساد مالی لغو برنامه را اعلام می فرمودید؟
5- روسای سه قوه و البته معاونین اولشان و سایر مدیران ارشدی که به سخنرانی در این همایش پرداختند باید با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ به روشنی توضیح می دانند که در درک و شناخت کدام بخش از وضعیت موجود ابهام دارند توضیح می دانند طی 14 سال گذشته برای مبارزه با بنیانهای شکل گیری مفاسد اقتصادی کشور چه کردند؟ توضیح می دادند که اگر برنامه مشخصی داشتند در برخورد با کدام موانع ناکارآمد و شکست خوردند؟ توضیح می دادند که می دانند چرا کشورمان از سوی مراکز بین المللی و داخلی بعنوان بزرگترین اقتصاد غیر سالم جهان شناخته و معرفی می شود؟ توضیح می دانند برای شناخت آنچه نمی دانند فارغ از این و تعدادی دیگر از همایشها برنامه روشن و مشخصی دارند؟ روسای سه قوه مطالب خود را طی مدتی که بعنوان رییس قوه بر مسئولیت بسیار مهم یک قوه تکیه دارند مرور کنند ایا برای مبارزه موثر با روند شکل گیری مفاسد اقتصادی حتی یک برنامه عملی و قابل توضیح داشته اند؟ اگر چنین بوده چرا بنابر فرمایش مقام معظم رهبری و واقعیات ملموس در چنین وضعی قرار داریم؟
6- مقام معظم رهبری می فرمایند با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند؟ تصور می کنم پاسخ به این سوال می توانست اولین توضیح روسای سه قوه در همایش مذکور باشد که چرا نتوانستند و نمی توانند اقدامی قاطع ، ماندگار و اثربخش داشته باشند؟ چرا مردم وجود مفاسد گسترده اقتصادی و اداری در کشور را بعنوان امری بدیهی و غیر قابل اجتناب پذیرفته اند؟ چرا از بین 6000 مالک واحد نانوایی فقط یک نفر به ناحق بودن استفاده از مابه تفاوت قیمت قبلی و جدید آردهای در اختیار نانوایی که حق مردم و حکومت است تأمل کرد؟ روسای سه قوه توضیح دهند نه برای مبارزه همه جتنبه با ابعاد گسترده و به فرمایش برخی مسئولین نهادینه شده فساد اداری و اقتصادی کشور که برای ده نفر شدن شماره نانوایانی که چنین کنند چه برنامه مشخصی دارند؟ ائمه جمعه و جماعت بعنوان مرجیعت امور دینی و شرعی توضیح دهند طی چه مدتی می توانند نانوای منصف را حداقل به نانوایان منصفی به تعداد شهرهای کشور ارتقاء دهند؟
7- مقام معظم رهبری فرمودند : توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. مقامات سه قوه حداقل توضیح دهند که رعایت کدام ملاحظات مانع از مبارزه قاطع با رویه های مفسده انگیز اداری و اقتصادی می کنند؟ ملاحظات کدامند که می توانند سه قوه مغننه ، مجریه و قضاییه کشور را زمینگیر و ناکارمد کنند؟ کدامند که می توانند روسای سه قوه را در دفاع از حقوق مردم و حکومت به سکوت یا عقب نشینی وادار کنند؟ چرا بسیاری از تصمیمات اتخاذی مجلس ، دولت و قضایی ناتوان از اجرا می باشند؟ چرا علی رم برخوداری از تجربه سی و شش ساله همچنان قوانینی تصویب می گردد که در اولین گامهای اجرا بدلیل اشکالات عدیده مستتر در قوانین و ضوابط مذکور بی اثر می گردند؟
8- مقام معظم رهبری طی سالهای گذشته نیز مکرر بر این واقعیت تلخ و گزنده تأکید فرمودند که اگر دستگاهها و مسئولین ذی ربط به موارد ابلاغی در فرمان هشت ماده ای توجه عملی و موثر داشتند حتما وضعیت با شرایط متفاوت و قابل تحملی همراه بود که به سرعت شنیده و توسط بسیاری به فراموشی سپرده شد اتفاقی که در خصوص اقدام اعتاب آمیز اخیر معظم له نیز خواهد شد لذا است که باید دیگرانی با حساسیت و همیتی قابل اشاره به میدان این کارزار وارد گردند. دقتر رهبری با توجه به ضرورتهای مقاطع مختلف نسبت به ایجاد ارکان و سازو کارهای متعددی اقدام کرده است که طبیعتا باید ملزم به پیگیری تحقق فرامین رهبری باشند خواست و ضرورت مشروعی که به ندرت مورد توجه مسئولین دفتر قرار گرفته است. مسئولین دفتر در راستای مسئولیتهای حاکمیتی موظفند در راستای اطمینان از اقدامات راهبردی قوای سه گانه و سایر ارکان حکومتی به اعمال نظارتی راهبردی و اصلاحی اقدام کنند تا قوای سه گانه و دستگاهها در جریان درگیری در امور جاری و روزانه و بخشی به غفلت از سیاستهای کلی و فرامین ابلاغی مقام معظم رهبری مبتلا نباشند. مسئولین ذی ربط باید بدانند که عدم جدیت در پیگیری ارکان مختلف دفتر به بروز بخشی غیر قابل اغماضی از رفتار و عملکرد موجود منجر شده است وضعیتی که باعث گردید تا مقام معظم رهبری مایل به ارسال پیام به همایشی با حضور سران و مقامات سه قوه نباشند.
Iran, Islamic Republic of
اگر مسئولین و حتی روسای قوا به اوامر رهبری حفظه الله درست توجه می کردند و هرکدام برای خود تفسیری به رای از سخنان ایشان نمی کردند که وضع ما امروز خیلبی بهتر از اینها بود.