پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

اکرمی: به حق نمایندگان احترام بگذارید

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 375936
یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در استیضاح وزیر علوم فقط ۵۰ نفر استیضاح‌کننده تصمیم‌گیر نیستند چون آرای مجلس ۲۹۰ نفر است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سیدرضا اکرمی به توضیح استیضاح از منظر قانونی پرداخت و گفت: مطابق قانون اساسی تحقیق و تفحص، طرح سوال و استیضاح از سوی نمایندگان مجلس کاری قانونی است.

او با بیان اینکه استیضاح از نظر لغوی به معنای روشن شدن است، گفت: از نظر لغت استیضاح یعنی توضیح دادن و شفاف‌سازی کردن نسبت به ابهامات موجود و اقدامات انجام گرفته.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در استیضاح از وزیر می‌خواهند روشن کند که اعمال و رفتارش قانونی یا سلیقه‌ای بوده یا مبنای دیگری داشته است.

اکرمی با تاکید بر اینکه در جلسه استیضاح فردا سوالاتی که از وزیر علوم از سوی نمایندگان مطرح می‌شود باید کاملا روشن و شفاف و گویا باشد، گفت: وزیر هم باید به سوالات نمایندگان پاسخ‌های روشن دهد.

او گفت: تنها استیضاح‌کنندگان نیستند که باید تصمیم بگیرند چرا که استیضاح‌کنندگان ۵۰ نفر هستند . آرای مجلس ۲۹۰ نفر است پس ۲۹۰ نفر باید تصمیم بگیرند که آیا سوالات طرح شده صحیح و جامع بوده و پاسخ‌هایی که داده شده گویا و شفاف و روشن بوده است تا بتوانند به جمع‌بندی برسند که رای سفید دهند یا غیرسفید؟

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در حال حاضر نمی‌توان بر اساس تصمیم ۵۰ نفر که موضوع استیضاح وزیر علوم را مطرح کرده‌اند در مورد نتیجه استیضاح نظری داد و باید منتظر جمع‌بندی همه نمایندگان باشیم.

اکرمی در رابطه با اینکه آیا استیضاح وزیر علوم در آستانه آغاز سال تحصیلی قابل قبول است، گفت: عده‌ای به این جمع‌بندی رسیدند که استیضاح باید الان انجام شود پس باید روی تصمیم آنها اقدام کرد، نه اینکه مصلحت یا منفعت چیست؟ چون حقی برای عده‌ای از نمایندگان به وجود آمده که باید به آن حق پاسخ داده شود پس باید تامل کنیم تا فردا صورت مساله روشن شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *