سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۲
۵۹
دم خروس افشاگری‌های افراطی‌ها بیرون زد!

رونمایی از منتشرکنندگان لیست ۷۴۹نفره بورسیه‌ها/ آیا مدعی‌العموم 'افشای اسناد دولتی' را پیگیری‌ می‌‌کند؟

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب: 375738
علی غزالی در این افشاگری خود که بیشتر شبیه خودزنی بود، نوشت: " جناب آقای صدیقی شما خوب به خاطر دارید که در زمانی که آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم بودند و هنوز آقای فرجی دانا برای وزارت معرفی نشده بودند در آن اتاق گوشه‌ای طبقه ۱۳ شهرک غرب چه کسی این اسناد و اسامی را به بنده داد و در این مدت چه کسی برای انتشارش مدام تماس می گرفت و پیغام می داد و ما هم بنا به صلاحدید و شرایط، تحریک محرکان نشدیم و اگر اکنون هم فکر می‌کنید که ما ابزار شده‌ایم ..."
رونمایی از منتشرکنندگان لیست ۷۴۹نفره بورسیه‌ها/ آیا مدعی‌العموم
سرویس سیاسی جهان نيوز: یکی از حربه‌های مسئولان وزارت علوم در مقابله با منتقدان، دستاویز قرار دادن موضوع بورسیه‌ها و تخلفات صورت گرفته در این زمینه در دولت قبلی است که همواره از سوی رضا فرجی‌دانا، مجتبی صدیقی، جعفر توفیقی، جعفر میلی‌منفرد و سایر مسئولان وزارت علوم پیگیری شده است.

مسئولان وزارت علوم بدون آنکه بگویند چه تعداد از این ۳۰۰۰ نفر دانشجوی بورسیه‌ای، دارای تخلف هستند و برای مقابله با آن چه اقدام حقوقی کرده‌اند؛ به پشتیبانی رسانه‌های زنجیره‌ای و افراطی خود، بر طبل تو خالی افشاگری بی‌هدف کوبیدند تا شاید بتوانند با تخطئه دوران هشت سال گذشته و نسبت داده شده به اصولگرایان، بر عملکرد ضعیف فرجی‌دانا سرپوش گذاشته و از این رهگذر برای آینده سیاسی افراطیون در بدنه دولت جانمایی بهتری داشته باشند.

هر روز از گوشه و کنار حضور برخی افراد خاص و نزدیکان نمایندگان مجلس و یا نزدیکان برخی چهره های سیاسی اصولگرا در بین بورسیه شده‌ها مطرح می‌شد بدون آنکه توضیح داده شود که چه تخلفی در بورسیه شدن این افراد صورت گرفته و آیا اساسا مگر این افراد به واسطه انتساب به چهره‌های سیاسی اصولگرا، حق ندارند با تکیه بر توانایی‌های خود ادامه تحصیل داده و بورسیه بگیرند!

در این بین، علی غزالی یکی از نویسندگان سایت‌های زنجیره‌ای که سابق مدیران سایت‌های هتاک "آینده‌نیوز" و "بازتاب آنلاین" را بر عهده دارد، در صفحه فیسبوک خود، اقدام به افشای اسناد دولتی و طبقه‌بندی شده وزارت علوم از طریق انتشار لیست ۷۴۹ نفره از بورسیه شده‌ها، با جزئیات کامل کرد.

این افشای اطلاعات گسترده توسط علی غزالی که همچون سایر افشاگری‌های افراطیون مستند به هیچ تخلفی نبود، به شدت مورد حمایت سایت‌های اصلاح‌طلب و نزدیک به دولت و مورد استقبال سایت‌های معاند نظام همچون العربیه، صدای آمریکا و بی.بی.سی قرار گرفت.

صدیقی تقصیر را به گردن دولت احمدی نژاد انداخت!

پس از انتشار لیست ۷۴۹ نفره در سایت‌های معاند انقلاب، اعتراضات بسیار زیادی نسبت به چگونگی درز کردن این اطلاعات طبقه‌بندی شده به خارج از وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان بالا گرفت. ناظران سیاسی معتقد بودند، انتشار اطلاعات طبقه بندی شده با هماهنگی برخی مدیران وزارت علوم انجام گرفته است.

در همین حال، "مجتبی صدیقی" معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان با اعلام اینکه لیست‌هایی که تحت عنوان «اسامی افراد استفاده‌کننده از بورسیه خلاف روال قانون» در فضای مجازی منتشر شده مورد تایید وزارت علوم نیست، مدعی شد که این اطلاعات در آخر دولت گذشته به بیرون درز کرده است!

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد یک سری بی‌اخلاقی‌ها در جامعه هستیم (!) افزود: اطلاعات منتشرشده قدیمی و غیرمستند هستند و وزارت علوم پیگیری‌های قضایی خود را انجام خواهد داد. پیگیری‌های امنیتی نیز از سوی مراجع ذیربط در حال انجام است!

غزالی: آقای صدیقی یادت هست چه کسی اسناد را به من داد؟

پس از تکذیبیه عجیب رئیس سازمان امور دانشجویان، علی غزالی واکنش سختی به معاون وزیر علوم نشان داد. وی در مطلبی جدید که در صفحه فیسبوک خود از چگونگی دریافت لیست ۷۴۹ نفره و فشارهایی که برای انتشار این مطلب بر او وارد شده، پرده برداشت.

وی در این افشاگری خود که بیشتر شبیه خودزنی بود، نوشت: " جناب آقای صدیقی شما خوب به خاطر دارید که در زمانی که آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم بودند و هنوز آقای فرجی دانا برای وزارت معرفی نشده بودند در آن اتاق گوشه‌ای طبقه ۱۳ شهرک غرب چه کسی این اسناد و اسامی را به بنده داد و در این مدت چه کسی برای انتشارش مدام تماس می گرفت و پیغام می داد و ما هم بنا به صلاحدید و شرایط، تحریک محرکان نشدیم و اگر اکنون هم فکر می‌کنید که ما ابزار شده‌ایم ..."

غزالی در ادامه این مطلب با متهم کردن صدیقی به زد و بند با استیضاح کنندگان از دریافت بورسیه توسط پسر مجتبی صدیقی در هلند خبر داده و می نویسد: "...از ما نخواهید به خاطر آقازاده ی شما که می گویند در لیست بورسیه های خارج هستند و اکنون در کشور هلند اقامت دارند و شما فرموده اید با هزینه ی شخصی به آنجا رفته اند و البته با توجه به میزان هزینه ی تحصیل در خارج که رقم یک میلیارد توسط شما بیان شده باید به توانمندی جنابعالی در جهت تهیه ی این هزینه آفرین گفت، درباره یک اتفاق خطرناک و بنیان افکن که آثار تاریخی دارد سکوت کنیم!"


عکسی از صفحه فیسبوک علی غزالی

لیست ۷۴۹ نفره و خطری که جان نخبگان را تهدید می‌کند!

پرواضح است که بورسیه‌های تحصیلی عموما به نخبگان علمی تعلق می‌گیرد. در لیست ۷۴۹ نفره منتشر شده، نام برخی از افراد بورسیه سه همراه با نام دانشگاه و رشته تحصیلی منتشر شده است.

دراین بین، انتشار برخی افراد بورس شده در رشته‌هایی همچون مهندسی هسته‌ای، مهندسی هواوفضا و ... می تواند برای این افراد خطرات جانی در پی داشته باشد، همانند آنچه بر سر احمدی روشن‌ها، رضایی‌نژادها و ... آمد.

لیست ۷۴۰ نفره و هتک حرمت از ۳۰۰۰ دانشجوی بورسیه شده

برخی مسؤولان طی یک سال گذشته در موارد متعددی اعلام کرده‌اند، افرادی که با کسب امتیاز بورس در دولت گذشته هم اکنون در دانشگا‌ه‌های کشور تحصیل می‌کنند، به صورت "غیرقانونی" و بر خلاف استحقاق علمی از این مزیت استفاده کرده‌اند و عدد ۳۰۰۰ نفر را نیز برای این تعداد به کار می برند تا شاید با همانندسازی ذهنی با فساد ۳۰۰۰ میلیاردی بتوانند حرف خود را جلو ببرند.

این در حالی است که از بین تمامی افراد بورسیه شده بر طبق اطلاعات رسیده به جهان نيوز، عددی کمتر از این مقدار ۳۰۰۰ نفر را شامل می شود تخلفات صورت گرفته بسیار کمتر از این عدد بوده و باقی افراد واجد تمامی شرایط قانونی لازم اعم از صلاحیت های علمی، صلاحیت های عمومی و شرایط سنی برای شرکت در آزمون بورسیه بوده‌اند.

اظهارات خلاف واقع فرجی‌دانا و مجتبی صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان، بر غیرقانونی بودن پذیرش تمامی این ۳۰۰۰ نفر بورسیه شده موجب تشویش اذهان عمومی و خدشه وارد شدن به حیثیت و اعتبار علمی، اجتماعی و شغلی این افراد شده است.

در همین رابطه، جمعی از دانشجویان بورسیه شده اقدام به شکایت از فرجی دانا و صدیقی کرده‌اند و کمپینی اینترنتی را با عنوان «کمپین احقاق حقوق بورسیه‌های وزارت علوم و اعلام جرم علیه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری» در آدرس zolm.ir به راه انداخته‌اند تا سایردانشجویان بورسیه‌ای که در جریان این شکایت نبوده و می‌خواهند به شاکیان پیوسته و شکوائیه مذکور را امضا کنند، بتوانند از این طریق برای شکایت اعلام آمادگی نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برای اعاده حیثیت بورسیه های دولت قبل باید نام تمام بورسیه های دولت خاتمی و رفسنجانی و روحانی و شرایط پذیرششون منتشر بشه.
خیالت راحت اگر بود تا حالا 100 بار گفته بودند
معلوم میشه ...
با گناه و بی گناه اسامی همشون باید منتشر بشه
مردمی که فرش زیر پای خود را می فروشند تا شهریه فرزندان خود را تامین کنند و غالبا یک تحصیل کرده بیکار در خانه دارند حق دارند بدانند این از ما بهتران چه کسانی هستند که با بودجه عمومی بورسیه شده بودند تا شغل آینده شان تامین شود.
حسین
اخوی عصبانیت نداره
خدا از کسی که از بیت المال مسلمین برده و خورده نمی گوید اشکال نداره چون بقیه هم خوردن همه باید جواب بدن
جونیور
فعلا شما عصبی هستید...

و از کسی حمایت می کنید که بیش از 5 نفر از اطرافیانش از بورسیه غیرقانونی استفاده کردند
ببخشد دختر آقای خاتمی که فکر کنم در آمریکا تحصیل میکرد بورسیه کجا بودن؟
باباش پرداخت کرده؟ باباش از کجا آورده؟
Finland
قوه قضائیه هم باید این خبرنگار را به دادگاه بکشاند و هم این وزیر را ...
باخبرازبورسیه ها
چندتا میخواید نام ببرم که با معدل 12و13بورسیه شده اند.ایا بورسیه شدن اقوام اقای....با معدل 12و13 تخلف ورانت نیست.
مج
دختر آقای خاتمی به ایتالیا رفت نه آمریکا در ضمن شوهرش پولدار بود و شوهرش اونجا خونه زندگی داشت
دوست عزیز این بنده خدا یه پرونده شما ببخش!
علی
فرزند آقای زنگ[...] که در زمان وزارت ایشون بورسیه گرفت و به هلند رفت هم می خوای تکذیب کنی؟
آره تو راست می گی و هر چه بقیه بگویند دروغ است !!
آره تو که راست میگی .یکی باباش باغ پسته داشته و یکی هم شوهرش ...
به خدا تهش در میاد که خیلی از مسئولان اجرایی و غیره بچه هاشون تو به بهترین دانشگاهای دنیا بورسیه شدن اون هم باهزینه دولتی بعد ما باید گریه کنیم تا بتونیم وام دانشجویی رو از چنگ مدیران دانشگاهمون در بیاریم.
خدایا هزار شکر راضیم به رضای تو.
جهان خواهشا فیلتر نکن درد دلمون رو.
از همان نمی دانمت معلوم است که حرفت بی سند است.
دختر ایشان بورسیه نیست در ایتالیا است و به هزینه همسرش تحصیل می کند
جونیور
Finland
اللهم اشغل ...
خدا رسوا کننده افسادطلب هاست..

جالبه افسادطلب ها میگن این معاون نفوذیه !!!!

اینا از رو نمی رن به جای قبول تخلف این معاون قصد دارند حتی این موارد را هم به دولت قبل نسبت بدن !!!!!!!!!
حامد راضی
با سلام
مدیر آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان ای[...] در مهرماه سال گذشته در کلاسهای دوره ی دکترای روانشناسی دانشگاه اصفهان ثبت نام و در دو ترم گذشته در آن کلاسها شرکت نمود؛ در حالی که نامبرده در آزمون کتبی دکترای آن سال (1392) پذیرفته نشد و به مصاحبه هم دعوت نشده بود. ایشان چگونه در این دوره پذیرفته شده و چه نهاد یا دانشگاهی هزینه ی تحصیلش را می پردازد معلوم نیست. افزون بر آن ادامه تحصیل یک مسؤول دولتی در دوره ی دکترا که تمام وقت است هم جای سؤال دارد. قرار است ایشان در آینده ای نزدیک به عنوان معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش استان منصوب شود. جالب است قبولی بی کنکور، پرداخت هزینه ی ادامه تحصیل یا بورسیه و مسؤول بودن و ارتقاء یافتن! قابل توجه مسؤولان دولت، وزارت علوم ، و آموزش و پرورش استان [...]!
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا همانطور که به افشای اسناد دولتی اعتراض دارید از بی عدالتی و بی قانونی در بورسیه کردن و قبولی این دانشجویان هم بگید و از بی عدالتی و عمق فاجعه و ظلمی که به بقیه دانشجویان هم وارد شده بگید و اعتراض کنید
یه عده بورسیه غیرقانونی گرفته اند از بیت المال درند حالشو میبرند بعد شما نگران جانشان هستید؟!!!!!!!!!!!!!!!!

به قول بچه ها گفتنی فازتون چیه الان؟
عزیز برادر فرزندان و خانواده نمایندگان هستند برای همین نگران هستند
شما اول ثابت کن غیر قانونی بوده.
ریز بین
Iran, Islamic Republic of
سیدمحمد خاتمی فرزند روح الله تحصیلات تکمیلی خود را دردانشگا ه دولتی اصفهان دررشته مکاتب فلسفی غرب با اخذ مدرک فوق لیسانس به اتمام رساند اما درزمان سرپرستی روزنامه کیهان دکترخاتمی مقالات را به چاپ می رساند.@ایضا دردوران ریا ست جمهوری دکتری تاریخ را افتخاری دریافت نمود.@
طبق قانون "انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات" در دست قرار گرفتن اسامی این افراد و دیگر کسانی که بورس می شوند و شدند و خواهند شد و مسائل دیگر دولتی از جمله پیمانکاران فرعی و اصلی و رقم مناقصات و .... نفتی و تامین اجتماعی و ... و ... همه حق قانونی ما است.

مثلاً طبق این قانون، الان بنده حق دارم از وزارت علوم بخواهم کلیه اسناد بورسیه آقای زاکانی در پزشکی هسته ای بدون احتساب معدل قانونی و با وجود تغییر رشته از شاخه پزشکی به پزشکی هسته ای تقاضا کنم و آنها تحویلم دهند.

[...]
اگر بورسيه اون ٣٠٠٠ نفر غلط بود چطور اينهمه رشد علمي به وجود آوردن؟
هنوزم تو توهمید
نه شما در توهم آشوب هستید ..
دقیقا تعریفت از رشد علمی چیه ؟؟؟
ببین وقتی 3000نفر در مقطع دکتری پذیرش بشن که هیچ تناسبی با اون رشته ها از لحاظ علمی ندارن و برابر با همونا ادمهای مستعد و لایق مجبورن بیرون بمونن معلومه رشد علمی عقب گرد میکنه
بعدش ما رشد داشته باشیم دنیا که عقب نمیمونه دنیا هم دارن تلاش میکنن .
هاوایی
قیاس به نفس نکنید ...این تخلفات همه در دوران خاتمی و همفکرانش بوده
اين رشد علمي محصول تلاش هاي دولت قبلي (خاتمي) بوده كه به ثمر نشسته نتايج 3000 تايي بعدا معلوم ميشه
ههههههههههه


واقعا از رو نمی ری ها !
دوران خاتمی که فقط آشوب بود بلوا !
یعنی پرور تر از شما من ندیدم
Iran, Islamic Republic of
خندیدم
بلا ! این بورسیه ها مال سال 91 اند هنوز مونده تا ارتقاء علمی ایجاد کنند.
جهان !! بعضی از این کامنت ها از فحش بدترند یه فکری براشون بکن
توهین به شعور ما که توی این سایت طبیعیه به شعور نویسندگان توهین می شه!!
مسیح
Latvia
وزارت اطلاعات و مسئولین امنیتی بهتر است دست روی دست نگذارند تا عده ای سودجوی سیاسی کشور را ملتهب کنند . واقعا قباحت داره مقام معطم رهبری دائما براین معنا تاکید ، توصیه و اصزاز دارند که کشور نیاز به آرامش ووحدت دارد اونوقت این آقایان در سایه سکوت و بی تفاوتی و یا بهتر بگوییم بی بخاری نیروهای مسئول خصوصا وزارت اطلاعات بر طبل جنگ و نزاع علیه همدیگر می کوبند !!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر حق باشماهاست چرا افشای اسامی بورسیه ها اینقدر به تب و تاب انداخته شما را؟وزیر میاد حرفاشو میزنه و مخالفان و موافقان هم همینطور.
نکنه خبرهایی بوده؟
اگر حق با شماست چرا استیضاح این وزیر اینقدر شما را به تب و تاب انداخته ؟
همان وزیری که چندین تن از اطرافیانش از رانت بورسیه استفاده کردند ...
اگه اسامی بورسیه های دولت خاتمی را هم منتشر کنن و بگن همشون متقلب هستن شما هم به حول و ولوا میفتید!
این که نمیشه به هرکی میخای تهمت بزنی بری...
Iran, Islamic Republic of
کسی نگفته همه متقلب هستن،صحبت از محبتهای خاص!!! است.
کاظم
توى اين مملکت. چه خبره
آقا یکی که به صفحه نامبرده دسترسی داره بگه آیا اسم منو تو لیست دیده یا نه؟!!! دکتر بعد از این!
nima
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی به وزیر خارجه دستور بدهند بیلط خانوادگی آقای فرجی دانا رابگیرند که زودتر ایشان تشریف ببرند کانادا و دیگه مردم را تهدید نکنه اگه استیضاح شوم میروم .خوش آمدید زودتر...........
خیلی جالبه آقای توف[...] خودش بورس تحصیلی وزارت علوم در رشته مهندسی شیمی دانشگاه بخارست (آن هم در دوران وضعیت اسف بازار علمی دوارن کمونیستی رومانی) بوده است. اونوقت این حضرات که تک تک شون به قول خودشون از رانت اسفاده کرده اند بورسیه دیگران را زیر سئوال می برنذ.
حران
Iran, Islamic Republic of
کلا در این دولت هر اشتباهی بطور پیش فرض تقصیر احمدی نژاد است
Iran, Islamic Republic of
حرفتان را تصحیح می کنم
کلا در این دولت هر اشتباهی پیش بیاد تقصیر احمدی نژاد است حتی اگر خلاف این فرض ثابت شود
احمد
اعلام اسامی تعدادی که خلاف ضوابط و صرفا بر اساس روابط بورسیه شده اند اینقدر براتون عذاب آوره ؟ انتشار همه بورسیه ها از اول انقلاب مشخص هست و قابل دستیابی و هیچ نکته محرمانه ای هم در اون نیست اشاره به اینکه در برخی رشته ها اعلام اسامی مشکل ساز است واقعا مضحک و خنده داره .
آره مخصوصا بورسیه های دوران اصلاحات و سازندگی و دانشگاه هاوایی !!!
---------
من نمی دونم چرا شما از دادگاه مجرم اقتصادی اینقدر عصبی شدید ؟
مهندس
آقا منم بورسیه میخام عایا کسی هست منو راهنمایی کنه؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بله اگه عراق و افغانستان و يا بوركينافاسو بخواي بري تحصيل كني مشكلي نيست !!!!!!!!!!!؟
Czech Republic
مردم اعلام کرده اند اگر فرجی ابقا شوند 9 دی وار به صحنه خواهند آمد
کدام مردم ؟ نکنه منظورت شعبان بی مخ هاست!
شعبان بی مخ که اون 3 فتنه گر هستند ...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تاريخشو اعلام كنيد همه ما كه در 9 دي اومديم باز هم مياييم . تا چشم ديگر فتنه را از كاسه بيرون بكشيم اين شيفتگان غرب و وطن فروش را روانه قبله آمالشون لندن و پاريس و نيويورك و كانادا كنيم برن پهلوي اربابانشون !!
راست میگه اینا بیکارن.
Iran, Islamic Republic of
يعني اتوبوسا هماهنگ مي شن مردم رو از ادارات دولتي جمع كنن بيارن ولي عصر؟
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اولا 9 دی تو میدان انقلاب بوده
ثانیا شما که از سال 88 توهم ما بی شماریم داری، اشکال نداره می تونی فکر کنی دولت چند میلیون نفر مردم انقلابی رو که طومار فتنه رو در هم پیچیدند با اتوبوس از ادارات دولتی آورد
شما که دوز توهمت بالاست حتی می تونی فکر کنی از لبنان با اتوبوس آدم آوردند
توهمه دیگه کسی ازت ناراحت نمیشه
از چی نگران هستید ؟ اگر این ها با شایستگی رفتند خوب چه بهتر اگر با تقلب و پدر سوخته بازی ! خوب بذار رسوا بشوند .
شما از چه نگرانید ؟
شما چرا از دادگاه مهدی هاشمی نگران شدید ؟
موسی الرضا دالاهو
Iran, Islamic Republic of
کمترین نتیجه استیضاح فرجی دانا(با این که هنوز یکروز به ان مانده) همین برملا شدن خیانتهای بعضی از اقایان است که افراد مستعد ،لایق،و مومن به انقلاب راکنار زدند وبه جای ان افراد نالایق بیسواد(البته نه به مفهومی که رئیس دولت اعتدال بکار برد)را بورسیه کردند که در اخر همین افراد برگردند وپنجه به روی نظام بکشند وطلبکار انقلاب باشند وبا فتنه گران دمخور باشند.