جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

امضاي طومار دانشجويان در حمايت از استاد ارزشی

چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 83523
دانشجويان دانشگاه تربيت معلم با امضاء طوماري از علي شريفي استاد رياضي دانشكده مديريت دانشگاه تهران كه به دليل امر به معروف و نهي از منكر از سوي برخي افراطيون مورد اهانت قرار گرفت، حمايت كردند.

به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، دانشجويان دانشگاه تربيت معلم ديروز سه‌شنبه طوماري را در حمايت از علي شريفي استاد دانشكده مديريت دانشگاه تهران امضاء كردند.
دانشجويان دانشگاه تربيت معلم از ساعت 11:30 الي 13 در حمايت از اين استاد دانشگاه تهران 800 امضاء جمع آوري كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، چندي پيش علي شريفي از مدرسين دانشگاه مديريت دانشگاه تهران در كلاس درس "رياضي 1 " اين دانشكده ضمن رعايت جوانب و شرايط امر به معروف و نهي از منكر، به يكي از دانشجويان دختر اين كلاس به صورت شخصي درباره حجاب وي تذكر داده و با ذكر اين نكته كه چنين پوششي مناسب يك كلاس درس دانشگاه نيست، از اين دانشجوي دختر درخواست مي‌كند كه در كلاس درس بيش از اين به فكر رعايت حجاب خود باشد.
اما همين تذكر ساده در رابطه با امر به معروف و نهي از منكر و با وجود اينكه شرايط امر به معروف و نهي از منكر رعايت شده و به دانشجوي دختر مذكور به صورت شخصي تذكر داده شده بود، موجب اتفاقات عجيبي در اين دانشكده شد.
هر چند اين دانشجوي دختر در كلاس بعدي همين استاد با پوشش مناسب حضور يافته و در امتحان كوئيز نيز شركت كرد اما با خبر شدن برخي اعضاي شوراي صنفي دانشكده از موضوع، باعث وقوع رفتارهاي افراطي شد.
شوراي صنفي دانشكده مديريت كه با حضور افراد مسئله دار تشكيل شده است، با اطلاع يافتن از موضوع، در وهله اول دانشجوي دختر را به انجام اعتراض تشويق كرد و سپس از استاد مذكور مي‌خواهند كه در جلسه اي با حضور اعضاي اين شورا درباره تذكر به اين دانشجوي دختر توضيح دهد. در حالي كه اصولا چنين كاري به هيچ وجه در حيطه اختيارات شوراي صنفي نيست.
به هر ترتيب، چنين جلسه اي تشكيل شده و اعضاي شورا در اظهاراتي عجيب، امر به معروف و نهي از منكر را اعتقادات شخصي اين استاد ذكر كرده و تاكيد مي‌كنند كه نبايد نسبت به رفتار يا پوشش دانشجو از سوي استاد تذكري داده شود و در مقابل علي شريفي نيز در پاسخ تاكيد مي‌كند كه استاد در كلاس درس حق دارد به دانشجوي خود تذكر دهد.
از ديگر اقدامات عجيب و غير اخلاقي اعضاي شوراي صنفي دانشجوي مديريت در اين جلسه، ضبط اظهارات علي شريفي از طريق موبايل و بدون اطلاع وي بود.

* اتهام به استاد امر كننده به معروف

اما اين قبيل اقدامات شوراي صنفي دانشكده مديريت به اينجا ختم نشد و اعضاي اين شورا پس از جلسه مذكور، با صدور بيانيه‌اي ضمن اهانت‌هاي شديد به اين استاد و زير سئوال بردن اصل امر به معروف و نهي از منكر در جمله‌اي عجيب چنين مندرج مي‌كنند كه استاد خود مرتكب منكر شده كه فهميده اين دختر بدحجاب بوده است.
با اين وجود اين بيانيه نيز پايان كار شوراي صنفي نبود و اعضاي اين شورا در اقدامي ديگر، يكشنبه هفته جاري با تجمع در مقابل كلاس درس استاد شريفي و سر دادن شعارهاي اهانت آميز و دون شان دانشگاه، قصد بر هم زدن اين كلاس درس و تعطيلي آن را داشتند. ضمنا برخي از اعضاي صنفي انجمن اسلامي دانشكده در اين تجمع غيرقانوني حضور داشتند.
اين افراد كه تعدادشان به 25 نفر نمي رسيد پس از تجمع مقابل كلاس درس و سر دادن شعار عليه استاد به سمت بيرون دانشكده حركت كرده و در راه شعارهايي را عليه معاونت آموزشي دانشكده نيز سر دادند و پس از حضور در بيرون دانشكده، مجددا طي سخناني به اين استاد اهانت كرد و مي‌گويند كه "اين تيپ افراد حق ندارند در دانشگاه حضور يابند!!! "
برخي از اعضاي شوراي صنفي براي شكل‌گيري اين تجمع و شركت دانشجويان دانشكده به دروغ‌هاي بزرگي متوسل شده و خطاب به دانشجويان مي‌گويند كه استاد مذكور در كلاس درس شال دانشجوي دختر را كشيده و به وي هتاكي كرده است!

* شوراي صنفي دانشكده مديريت چه كساني هستند؟!

شوراي صنفي دانشكده مديريت دانشگاه تهران متشكل از 11 عضو است كه خود را دانشجويان دموكراسي خواه مي‌خواهند و جالب اينكه اين 11 نفر در انتخاباتي كه فردي ديگري غير از خودشان كانديدا نشده بود، شركت كرده و در رقابت با خود پيروز شده‌اند و در حال حاضر وحيد حسيني دبيري اين شورا را بر عهده دارد.
جالب تر آنكه برخي از اعضاي اين شورا پيش از اين به دليل اقدامات افراطي حكم اخراج از كوي دانشگاه داشته و با اين حال به دليل سهل انگاري هيئت نظارت در تشكل‌هاي اسلامي دانشگاه تهران، براي كانديدا شدن در انتخابات تائيد صلاحيت شده بودند.
از همه جالبت و عجيب تر اينكه چند عضو فعلي شوراي صنفي نيز پيش از اين عضو كانون فيلم دانشكده بودند كه در نهايت به دليل توزيع فيلم هاي غير مجاز و خلاف شان دانشجو و دانشگاه از اين كانون اخراج شدند و سهل انگاري ديگر هيئت نظارت بر تشكل هاي اسلامي دانشگاه تهران ايجاد كه حتي اين افراد نيز براي كانديدا شدن در انتخابات شوراي صنفي دانشگاه كه بايد اعضاي اين شورا نماينده واقعي دانشجويان باشند، تائيد صلاحيت شده بودند.
سهل انگاري مسلم و سئوال بر انگيز ديگر مسئولان هيئت نظارت بر تشكل هاي اسلامي دانشگاه تهران آنجا است كه با وجود اينكه در صورت عدم شركت بيش از 30 درصد دانشجويان يك دانشكده در انتخابات شوراي صنفي، اين شورا نبايد تشكيل شود، اما با اين حال و با وجود رخ داد چنين اتفاقي در جريان انتخاب اين 11 نفر هيئت نظارت بر تشكل‌هاي اسلامي دانشگاه تهران در اظهاراتي عجيب و به قول خودشان بنا بر مصلحت! اين شورا را قانوني اعلام كرد.

* ادامه ماجرا

پس از تجمع عده‌ معدود ياد شده در مقابل دانشكده مديريت و هتاكي به استاد، اين افراد خواستار تعطيلي كلاس درس استاد شريفي شدند.
اما در واكنش به اين سخنان، 18 تن از دانشجويان همان كلاس رياضي ، با امضاي نامه‌اي خطاب به معاونت آموزشي دانشكده مديريت دانشگاه تهران تاكيد كردند كه هيچ مشكلي با علي شريفي نداشته و مي‌خواهند ادامه كلاس هاي رياضي با همين استاد تشكيل شود.
سرانجام جلسه‌اي با حضور معاون آموزشي دانشكده، ‌اعضاي شوراي صنفي، اعضاي بسيج دانشجويي و اعضاي انجمن اسلامي دانشكده مديريت تشكيل شده و توافق شد كه اگر عده اي از دانشجويان كلاس از موضوع ناراحتند يك كلاس موازي در همان ساعت 13 تا 15 تشكيل شود تا هر دانشجويي كه دوست داشت ادامه رياضي يك خود را در اين كلاس بگذارند اما شوراي صنفي مجددا با عدم توجه به نظرات ديگر اعضاء در اين جلسه مدعي شد كه بدنه دانشجويي ناراحت است! و نبايد كلاس ساعت 13 تا 15 استاد شريفي تشكيل شود و هر دانشجويي دوست داشت با اين استاد، درس رياضي 1 را بگذارند در كلاس ساعات قبل از ظهر وي حضور يابد.
در نهايت به دليل ضعف مسئولان دانشكده در مواجه با برخي افراطيون كلاس درس بعد از ظهر اين استاد به حالت تعليق در آمد.

* اعتراض دانشجويان: مسئولان چرا كوتاه آمدند؟

برخي دانشجويان دانشكده مديريت دانشگاه تهران در تماس با خبرنگار حوزه دانشگاه فارس ضمن ابراز گلايه شديد نسبت به ضعف و سستي مسئولان دانشكده در قبال افراطيون تاكيد كردند كه موضوع كوتاه آمدن در قبال اين افراطيون در دانشگاه تهران به كوتاه آمدن مسئولان دولت اصلاحات در موضوع هسته اي در برابر دولت‌هاي زور گوي دنيا شبيه شده است. چرا كه با هر عقب نشيني مسئولان دانشكده افراطيون يك گام به جلو مي‌نهند.
اين دانشجويان تاكيد كردند كه چرا بايد متدينين اين قدر مظلوم باشند كه به دليل اجراي يك اصل ديني به نام امر به معروف و نهي از منكر، آن هم در يك كشور اسلامي، كلاس درسشان تعليق شود!
به گزارش فارس، برخي ضعف‌ها در مواجه با افراطيون در دانشگاه تهران به عرصه مسئولان اين دانشگاه مسبوق به سابقه است چه آنكه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران، دندانپزشكي تهران با وجود اينكه به دليل برخي مشكلات اساسنامه‌اي 8 سال است كه غير قانوني فعاليت مي‌كنند اما تاكنون هيچ اقدامي براي تاكيد در قانوني كردن رفتارها و تشكيلات اين انجمن از سوي مسئولان دانشگاه تهران صورت نگرفته است.
همين عدم مواجه اصولي با اين افراطي موجب شده است كه اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه تهران به راحتي بتوانند تجمعات افراطي بر عليه نظام در اين دانشگاه سامان داده و موجب التهاب در دانشگاه شوند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *