سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

رپرتاژ آگهی برای تشکلی که ملغمه ای از انحراف است!

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 383630
مهم‌ترین خبرگزاری ارزشی کشور تبدیل به پایگاهی برای تبلیغ رایگان تشکل بدسابقه و بدلاحقه شورای کتاب کودک شده است!
رپرتاژ آگهی برای تشکلی که ملغمه ای از انحراف است!
سرویس فرهنگی جهان نيوز - محمد سرشار - امروز در خبری تبلیغاتی در یکی از مهم‌ترین سایت‌های خبری ارزشی کشور، شاهد معرفی مجموعه بدسابقه و بدلاحقه «شورای کتاب کودک» و فرهنگنامه‌ای که توسط این تشکل، در حقیقت برای انحراف افکار و عقاید کودکان و نوجوانان معصوم این سرزمین پایه‌گذاری شده است بودم؛ که آه از نهادم برآورد!

متاسفانه چندی پیش نیز همین سایت با یکی از اعضای مرکزیت همین تشکل و همسرش- که او هم با ارتباطات گسترده‌ای که با برخی از چهره‌های شاخص و پرنفوذ فرهنگی نظام دارد، توانسته خاکریز امنی برای حفاظت این تشکل بسیار خطرناک در نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند – پرداخت. که من در آن مورد نیز دوستانه به مسئول این بخش از پایگاه خبری مذکور گزارش دادم؛ اما بی‌نتیجه بود!

نگارنده (با نام مستعار محمد دیدار) حدود بیست و چهار سال پیش، در کتابی با نام «بیست سال تلاش!» (از انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی)، مستدلا و با اسناد بسیار غیرقابل انکار، نشان دادم که این مجموعه منحرف، که از ملغمه‌ای از افرادی با تفکرات شاهدوستی، بهایی و غربزده و ... تشکیل و در طول این سالیان اداره شده‌است، در قبل از انقلاب اساس کارش انحراف جریان ادبیات کودک و نوجوان ما از مسیر اسلامی بود و پس از انقلاب هم به شکل ظریف‌تر و در استتارتر، همین هدف را با جدیت تمام دنبال می‌کند.

یکی از روش‌های ظریف این عده، که متاسفانه توانسته در دوره‌هایی، عده‌ای از مسئولان فرهنگی ساده‌لوح فاقد قدرت نقد یا بنیان‌های فکری صحیح فرهنگی و سیاسی ما را نیز فریب دهد، همین انتشار به اصطلاح فرهنگنامه برای کودکان و نوجوانان است. و حالا کار به جایی کشیده‌است که مهم‌ترین خبرگزاری ارزشی ما هم -که از قضا باید سدی در برابر پیشروی و نفوذ این جریان وابسته به تهاجم فرهنگی باشد-، به پوشش رایگان تبلیغاتی و یک‌طرفه مراسم رونمایی آن می‌پردازد!

واقعا انسان این دردها را به کجا ببرد؛ که برخی از افراد و پایگاه‌های خبری موجه ما، نادانسته، گاه این‌چنین بر سر شاخ فرهنگ این مملکت می‌نشینند و بن آن را می‌برند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *