چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۵
۱۲۸
نگاهی به «حاشیه‌های ماندگار» از وزیر پیشنهادی دولت

نقش وزیر پیشنهادی علوم در آشوب‌های سال ۸۸ /حاشیه‌های پر رنگ‌تر از متن مدیریت دانشکده فنی

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب: 388031
به عنوان نمونه در سال ۸۴ و پس از تغییر رئیس دانشگاه تهران، دانشکده فنی اقدام به تعطیلی کلاس‌های درس و تحریک به تجمع دانشجویان در برابر سالن تودیع و معارفه نمود، اقدامی که موجب ضرب و شتم رئیس فقید دانشگاه تهران آیت الله عمید زنجانی و تعدادی دیگر از اساتید دانشگاه شده و تعطیلی کلاس‌ها نیز به مدت چهار روز ادامه یافت.
نقش وزیر پیشنهادی علوم در آشوب‌های سال ۸۸ /حاشیه‌های پر رنگ‌تر از متن مدیریت دانشکده فنی
گروه جامعه جهان نيوز ـ انتخاب وزیر علوم در دولت یازدهم حالا به چالشی جدی بین نمایندگان مجلس و دولت تبدیل شده است. بسیاری بر این باورند که اصرار برخی جریانات پشت پرده دولت برای هدایت دانشگاه‌ها از فضای علمی شایسته به سمت فضای سیاست زده حکایت از آن دارد که قرار است دانشگاه‌ها جولانگاهی برای احزاب افراطی و فعالان فتنه ۸۸ باشد تا به جای اینکه محیط مقدس دانشگاه "مبدا تحولات" باشد به منشا تشنجات بدل گردد!

این تصور زمانی عینیت بیشتری پیدا می کند که به سابقه افراد معرفی شده از سوی رئیس جمهور برای تصدی این وزارتخانه نگریسته شود. این افراد اغلب سابقه ای تاسف بار از حضور در فتنه ۸۸ داشتند و به رغم اینکه به پست تصدی وزارت نرسیدند ولی با بکارگیری آنان در پست های کلیدی این وزارتخانه اتفاقات ناخوشایندی در دانشگاه های کشور رخ داد. از جمله نصب سرپرستانی با سوابق امنیتی در برخی دانشگاه ها که البته نتیجه آن استیضاح فرجی دانا وزیر علوم و عزل وی بود.

حالا با گذشت بیش از یک سال از فعالیت دولت یازدهم و لزوم آرامش بیشتر در کشور، "محمود نیلی احمدآبادی" به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد تا باز هم مسیر همان باشد که افراطیون خواستار آنند؛ یعنی ایجاد تشنج در دانشگاه و جولان احزاب ورشکسته!

دکتر محمود نیلی احمد آبادی کیست؟

"محمود نیلی احمدآبادی" که به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شد طی ۵ ماه گذشته سرپرستی دانشگاه تهران را برعهده داشته است.

وی زاده اصفهان و فارغ التحصیل دانشگاه های شیراز و دانشگاه صنعتی شریف است. نیلی احمدآبادی مدرک دکتری خود را بیست سال پیش از دانشگاه توهوکو ژاپن دریافت کرد.

محمود نیلی احمدآبادی در کارنامه خود سوابقی نظیر ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، نایب رئیس انجمن مهندسی متالورژی، معاون پژوهشی دانشکده فنی، استاد نمونه دانشگاه تهران ۱۳۸۲ تدریس در دانشکده فنی در رشته مهندسی مواد و متالوژی و... را دارد.

وی در سال ۹۲ به همراه برخی از اساتید، "جعفر میلی منفرد" به عنوان وزیر پیشنهادی علوم را در نامه ای به لاریجانی قابل اعتماد دانسته و خواستار رأی اعتماد نمایندگان به وی شدند.

این موضوع زمانی رخ داد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به برخی دلایل از جمله حضور میلی منفرد در فتنه ۸۸ در جریان رأی اعتماد به وزرای کابینه دولت یازدهم، با تصدی پست وزارت میلی منفرد بر دستگاه آموزش عالی کشور مخالفت کردند.

سوابق نیلی احمد آبادی در فتنه ۸۸

نیلی احمدآبادی در روزها و ماه‌های فتنه ۸۸ نقش پررنگی در شوراندن دانشجویان و اساتید برای ابراز مخالفت با نظام و همراهی با فتنه‌گران داشت. از جمله می توان به تلاش های جدی در زمان فتنه برای تصویب تعطیلی دانشكده فنی در هیئت رییسه و صدور بیانیه هیئت رییسه علیه نظام و بیانیه جمعی از اساتید اشاره كرد.

زمینه سازی برای تجمع در مسجد دانشگاه تهران

حضور فعال و نقش آفرینی وی و معاونان اش نظیر خانم ص. در آشوب‌های پسا انتخاباتی دانشگاه تهران نظیر تجمع اساتید در مسجد دانشگاه که با حمایت سرکرده منافقین همراه شد، نمونه دیگری از اقدامات نیلی است.

در واقعه اغتشاش روز ۲۴ خرداد دانشگاه تهران که در اعتراض به تقلب در انتخابات همزمان با سخنرانی رئیس جمهور منتخب در میدان ولیعصر انجام شد، نیلی میان دانشجویان معترض حضور یافت و با تحریک دانشجویان آنان را به سمت سر در اصلی دانشگاه هدایت کرد، که این تجمع و توهین به مقدسات در آن از جمله آتش زدن پرچم، منجر به ورود افرادی از خارج دانشگاه به داخل و درگیری شدید به خصوص در دانشکده فنی شد و زمینه تجمع اساتید در مسجد و سوء استفاده ضد انقلاب را فراهم کرد، اقداماتی که نیلی بعداً در شورای متحصنین آن قرار گرفت.

امضای نامه ای با مطالب غیر واقع درباره فتنه خطاب به رهبر انقلاب

برگ دیگری از کارنامه مدیریتی و عملکردی دکتر نیلی، نیمه تمام گذاشتن کلاس ها و توصیه به تعطیلی امتحانات در گیر و دار فتنه و اقدام به امضای نامه‌ای بود که پس از ۱۶ آذر ۸۸ خطاب به رهبر انقلاب نگاشته شد و با وارونه جلوه دادن واقعیات، ضمن اتهام زنی غیر مستقیم به شخص رهبر انقلاب، موجبات سوء استفاده رسانه‌های بیگانه را فراهم نمود. نامه ای که نام «رضا فرجی دانا» نیز در ذیل آن دیده می شود.

وی پس از مراجعه معدودی از دانشجویان به عنوان رئیس دانشکده فنی، حکم به تعویق امتحانات پایان ترم داد در حالی که امتحانات به راحتی امکان برگزاری داشت.

حاشیه سازی ها در دوران تصدی ریاست دانشکده فنی دانشگاه تهران

از دیگر اتفاقات مدیریتی دکتر نیلی در طول دوران مسئولیت خود در دانشکده فنی دانشگاه تهران، اقدامات ایشان نسبت به تحریک دانشجویان برای سکوت و همراهی در تعطیلی کلاس‌های درس است.

به عنوان نمونه در سال ۸۴ و پس از تغییر رئیس دانشگاه تهران، دانشکده فنی اقدام به تعطیلی کلاس‌های درس و تحریک به تجمع دانشجویان در برابر سالن تودیع و معارفه نمود، اقدامی که موجب ضرب و شتم رئیس فقید دانشگاه تهران آیت الله عمید زنجانی و تعدادی دیگر از اساتید دانشگاه شده و تعطیلی کلاس‌ها نیز به مدت چهار روز ادامه یافت.

تغییر کاربری زمینی که صیغه مسجد بر آن خوانده شد

دکتر نیلی در طول دوران ریاست خود اصرار فراوانی بر محو مظاهر و نمادهای دینی از سطح دانشکده داشت. برجسته‌ترین اقدام وی در این زمینه، تغییر کاربری زمینی بود که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی برای ساخت مسجد اختصاص یافته، برای آن صیغه مسجد خوانده شده و کلنگ ساخت آن نیز بر زمین خورده بود. وضعیت نمازخانه دانشکده فنی در دوران مسؤولیت دکتر نیلی بسیار اسف‌انگیز و دون شأن مرکزی آموزشی و هشت هزار دانشجو بود و وی تمام قدرت خویش را برای مقاومت نسبت به تغییر محل نمازخانه صورت می‌داد، مسأله‌ای که با تغییر دکتر نیلی و روی کار آمدن رئیس جدید در کمتر از شش ماه حل شد.

ترویج تفکرات تجدیدنظرطلبانه و حذف آثار متفکران انقلاب اسلامی

از سایر اقدامات مدیران منصوب دکتر نیلی، تلاش برای تصفیه محیط‌های عادی دانشجویی نظیر کتابخانه دانشکده فنی - که میراث مبارزات دانشجویان مسلمان پیش از انقلاب در دانشگاه تهران است- از آثار متفکران انقلابی و ترویج تفکرات تجدیدنظرطلبانه در آن‌ها بود. معاون دانشجویی دکتر نیلی با قدرت بسیار حذف آثار و تفکرات برخی از متفکران انقلابی و ترویج کتب و تفکرات امثال عبدالکریم سروش را در دانشکده و فضای کتابخانه دنبال می کرد و با جدیت تمام و تا پای درگیری‌های لفظی با دانشجویان مسئول پیش می‌رفت.

هزینه بودجه فرهنگی دانشکده برای خرید صندلی سلف سرویس و یارانه غذا

در دوره ریاست دكتر نیلی در دانشكده فنی، نگاه به فرهنگ، یك نگاه صنفی و سخت افزاری بود؛ به این معنا كه بودجه شورای فرهنگی دانشكده (كه بنا به گفته معاونت دانشجویی و فرهنگی ایشان، بین ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان بوده) صرفاً برای تعویض صندلی های سلف یا یارانه غذای دانشجویان مورد استفاده قرار می گرفت. معاونت فرهنگی آقای دكتر نیلی، خانم ص. هم مانند آقای دكتر نیلی دارای همین نوع نگاه به فرهنگ بود. وی تعداد و رقم وام های كمك هزینه را با افتخار به عنوان كار فرهنگی در نظر می گرفت، در حالی كه برای دریافت مجوز فعالیت های تشکل های انقلابی از طرف این خانم همیشه سخت‌گیری‌های سلیقه‌ای وجود داشت.

رفتار توهین آمیز با مسئول وقت نهاد نمایندگی در دانشکده

از جمله موارد تأسف برانگیز در دوره مدیریت دکتر نیلی بر دانشکده فنی، برخوردهای تلخ و زننده وی با مسؤول وقت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری حجه الاسلام والمسلمین عابدین زاده در دانشکده فنی و در مضیقه قرار دادن ایشان نسبت به در اختیار داشتن دفتری برای فعالیت و سایر اقدامات حمایتی جهت برگزاری برنامه‌ها بود.

اکنون سؤال این است که چرا رئیس دولتی که خود را متخصص در حوزه امنیت می داند، فردی با این دست سوابق را برای تصدی پست مهم وزارت علوم معرفی کرده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینم که یه جورایی مثل قبلیاست
مجتبی
مثل قبلی ها؟!
کاش کروبی رو معرفی می کرد سابقه ش مث این نیست!!
برای شما اکثریت جامعه و نظرشون ارزش نداره؟؟
...
مجتبی
اخر تکلیف ما رو روشن کنید اکثریت یعنی چی؟
مثلا
13بزرگتر از 24 است؟!
ایا مجلس کنونی اکثریتش قبوله یانه باید بریزیم تو خیابون ساندویچ بخوریم
پيروز
جالبه سال 88 نظر اكثريت شرط نبود اما حالا براي يه وزير نظر اكثريت درك نميشه عجب نظرات عالمانه اي ديگه شما ها ميديد همه چيز در دولت قبل خراب بوده اما حالا درست شده وا... من كه بخش اداري رو نگاه ميكنم بايد بهتر بشه بدتر شده نه اينكه متعصبانه نظر بدم آدمهائي كه سركار اومدند زدند رو دست قبليا كه خيليها دارند ميگن بازم قبلي خدا پدرشون رو بيامرزه
يه دوست
Iran, Islamic Republic of
جانم كروبي اگه ميشد چي ميشد.هر ماه هشتاد تومن مي داد.
دوست
Iran, Islamic Republic of
جانم كروبي اگه ميشد چي ميشد. تازه از امام نامه هم داشت...
نه فرجی دانا خیلی بهتر از این بود حیف که مجلس تندروی کرد
چه تندروی؟
کجای دنیا، کسی رو که ضد نظام فعالیت کند، میگذارن پست و مقام بگیره!
amin
متاسفم برای رئیس جمهور که سخنرانی 23 تیر 78 در مسند شورای امنیت ملی خطاب به همینها نبوده . این بابا که خودش یه دکتر پروفسور گنجی واقعیه !!!
4ساله
برای آقای روحانی متاسفم مادانشجویان هنوزنمی دانیم دولت ما اسرار بر معرفی افراد مسئله دار بر وزارت علوم دارد. ولی هرچی هست به سهم خواهی احزاب ربط دارد.
اصرار نه اسرار عزیز .
از نظر شما همه آدم حسابی ها مشکل دارن
سرور
از نظر شما مشکل دارها،آدم حسابی هستند.
ااشتباه منفي زدم
من با ایشان 15 سال همکار بوده ام ،صادقانه می گویم که ایشان نیروی گوش به فرمان ظریفیان(معاون آقای معین در زمان وزارت فاخرعلوم در زمان فاخر اصلاحات!!!) است که بیشترین خسارات را در دوره معاونت دانشجویی دکتر معین و توفیقی به آموزش عالی کشور و دانشگاهها زد.
خدا خودش عاقبت این وزارت خونه رو ختم به خیر کنه
جهان نیوز بزار این بیچاره بیاد سرکارش بعد افشاگری کن.
Latvia
متاسفم براي روحاني كه حاضر نيست يك آدم بي مسئله را معرفي كنه
مآ
ظاهرا این وزارتخانه رو به اصلح طلبها بدهکارند!
امان از سیاست به سبک ماکیاولی که واسه به دست اوردن رایچه کارها که نمیکند!
مرمر
باهاتون موافقم .با رفتار و اصرار عجیب...
حسین
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا" در دوران آقای روحانی در این مملکت قحط الرجال شده... چرا اینقدر اصرار دارید افراد مسیله دار را بر سر کار بیاورید!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای روحانی ما میخواهیم در آرامش به تحصیل ادامه دهیم بنابر این خواهشمند است افراد بدون حاشیه و در خط نظام و رهبری را به مجلس معرفی کنید...
شاید قصد دارید با این معرفی های غیر متعارف مجلس را خسته کرده و در نهایت مهره مورد نظر را تحمیل نمایید.
United States
بابا وزارت علوم سهم اصلاح طلبهاست. چرا شما نمی گیرید؟
اینو که اصولگرایان خیلی وقته می گفتن اما گوش شنوایی نبود
چراغعلی
ووزارت خانه های و بنگاه های پول ساز سهم کارکزان مثل ورارت نفت و صنعت و بانک مرکزی
فارض
...حيف باشد دل دانا كه مشوش باشد!
ناشناس
....این دولت دست پدر خوانده است که دغدغه و خط قرمزش حفظ ... است
رضا
من از دانشجوهای ایشون بودم باید می بودید سر کلاسهاش می دید درباره انقلاب و نظام چی میگه. می دونم اگر بنویسم جهان حذف می کنه.
مجلس حواسش رو جمع کنه.
رقیه مرادی
بگو بابا جهان منتشر می کنه مگه اینکه فحش باشه!
رضا
Iran, Islamic Republic of
همه اش توهین و متلک به ...
خجالت داره
جهان تو رو خدا منتشر کن
یه سایتی هست ب اسم ... نیوز .. جهتگیریش اصلاح طلبانس و هرچی ما نظر در دفاع از نظام میدیم رو نشون نمیده عوضش نظرات ضد نظام تا بخای توش هست
الان خواستم ببینین فرق یه خبرگزاری آزادو با خبرگزاری اجاره ای بدونین
بعدشم داداش خب میگفتی حرفاتو الان ما رو تو خماری گذاشتی خوبه؟؟؟
محمودیان
بنده خبر دارم تعدادی زیادی از داشجویان مذهبی و متعهد و درسخوان با رتبه های بسیار خوب در مقاطع مختلف به خصوص دکترا با مانع تراشی های متعدد مسؤولان وقت دانشکده مواجه می شدند.و
شماره ام رو گذاشتم خواستی تماس بگیر مورد به مورد اسم و تلفن بدم مصاحبه بگیری.
amin
پیشنهاد خیلی خوبیه علاوه بر جهان نیور مجلس و نمایندگان محترم هم هم میتونند استفاده کنند
پس راه فرجی بسته نیست گرچه فرجی استیضاح و برکنار شد!
مجید مجد
خداییش یه جورایی داره برام ثابت می شه که این وزارت خونه سهم اصلاح طلبان است و هیچکی غیر از این قماش توسط حاج حسن معرفی نمیشه
از مرد بزرگ شعار انتظار بیش از این نیست
فارض
بابا مجيد تو چطور دانشجوى نخبه اى هستى كه تازه متوجه اين موضوع شدى؟ اينهمه وقتتو تو نت نذار
متاسفانه با لج بازی های طیف خاصی از نمایندگان محترم و همچنین لجبازی هایی که از سوی دولت صورت می گیرد من فکر کنم این وزارتخانه تا سال 96 هم وزیری را به خود نخواهد دید!!!
اینکه نمیذارن آدم بد سابقه مدیریت علمی رو به دست بگیره لجبازیه؟
نادر
اگربخوادرویه اون قبلی رودنبال کنه خودم استیضاحش میکنم لازم به ذکره ...
مجید مجد
هر روز تندرو از دیروز
وزرای پیشنهادی رو می گم
Italy
.....
تا اینجا اما نکات فوق فقط یک جانب ماجراست و در واقع یک روی سکه از اوضاع است روی دیگر سکه اما مقاومتی است که ...از هرآنچه که درمخیله و در عمل ...برعلیه او انجام شده سرفراز و سرِپا بیرون آمده .......
Iran, Islamic Republic of
چه کسی وزیر بشود جهان راضی می شه؟ یک اصولگرای ... ؟فعلا قدرت دست آنها است و با استیضاح هم نمی شه کاری کرد. اگر ناراحت هستید به گذشته فکر کنید تا انتخابات را پیروز شوید....
منافق نباشه
همین
Canada
از نظرات كاربران بوي انزجار مي أيد. جالبه كه همه هم از يه طرف ماجراست، واقعا براي خودم متأسفم كه هموطنايي مثل شما دارم.
...

هزینه بودجه فرهنگی دانشکده برای خرید صندلی سلف سرویس و یارانه غذا!


..
لازم به ذکر است هزینه کرد بودجه فرهنگی توسط پیمانکار !!! بوده است
اگر انصاف دارید نشر دهید.طرف از 82 تا 88 رییس پردیس فنی بوده....
farhad
نه اینکه در طول 8 سال دولت پاک مبدا تحولات و فضای مناسب علمی بود!!!!!!!!!!!
United States
واقعا مبدا تحولات شد. یکی از نقاط قوتدولت قبل تقویت مباحث علمی در دانشگاه ها و کشور بود
فارض
تقويت مباحث علمى؟!!!! لابد با اونهمه بورسيه هاى نابغه!
mhh
...از سوابق جبهه ش نمی گین ؟؟؟؟؟؟
مجید مجد
چه ربطی داره.مگه افرادی که رفتند جبهه دیگه بری از خطا و اشتباه وفتنه می شن؟؟؟ملاک حال فعلی افراد است.
این که از پسر پیغمبر بالاتر نیست
هست؟
United States
اصطلاح چپ کردن رو شنیدی؟
گاهی میشه آدم با کوه بهترین سوابق چپ می کنه!
ارجاع میدم شما رو به وصیتنامه شهید باکری
تعجب کرده بودم چرا جهان ..ت.. به نیلی از چهارشنبه که معرفی شده بود نکرده!! ...
سرور
متاسفانه در این مورد و همچنین با توجه به نزدیکی ماه محرم سایتهای خوب نیز دچار بازی های انحرافی شدند.
Iran, Islamic Republic of
برو بچ افشاگر و پرونده ساز
از خدا و روز جزا بترسید
روز جزا هم پرونده افشا میشه. نمیدونی مگه؟
حق رو گفتن ترس داره البته
اینها را بگو از خدا بنرسند گرگ در لباس میش نباشند
نیلی که معرف حضور دانشجوهاش هست حداقل..
Czech Republic
مجلس طرحی برای خروج وزارت علوم از دولت و قرار گرفتنش در زیرمجموعه نهادهای مردمی ..در دانشگاهها تهیه کند
فارض
به نظر من هم درسته! مجلس بايد وزارت علوم رو با تصويب يه ماده واحده در اختيار پايدارى پاك!.... قرار بده، چه عيبى داره؟
جهان نیوز افشاگر حمایت حمایت
جهان جون حواست هست که دولت عوض شده?!
مردم تو انتخابات به رییس جمهوری رای دادند که شرایط رو عوض کنه
نظر اون مردم با شما سر فتنه خیلی فرق داره!
قرار نیست هرچی تو بگی بشه
United States
باز هم مردم رو نشناختید. فکر می کنید چون روحانی رای آورده پس هر چی تو فتنه گفتید درست بوده. اگر مردم فتنه رو قبول داشتند به عارف شما رای می دادند نه روحانی.
محمود
اگر این مطالب صحت دارد ظاهرا وزارت اطلاعات ...
محمد
تو این مملکت چه خبره ؟ همه ایستادند نگاه میکنند و بعد از رسانه ای شدن مطالب ، تازه به فکر حل مشکل و مقابله با معضل می افتند . !!! اگر این آقا این سوابق را در پرونده خود دارد چرا تا بحال با هاش برخورد نشده ؟ چرا صلاحیتش برای تصاحب این مسئولیتهای خطیر تایید شده ؟ اگر تایید نشده چرا منصوب شده ؟ و.... راست میگن مملکت ما را امام زمان عج نگهداره .
ققنوس
بابا مسأله اصلی اصل کاریه هست خودش که میگه معتدله ولی رفتارش کاملا زمستونیه ....تو خود بخوان صد حدیث مفصل از این مجمل ...به این میگن رفتار منافقانه
سعيد
من با نيلي و فرجي دانا كار كردم. نيلي متعصب تر از معين و توفيقي و كار بلد تر از همه وزاراي علوم پيشين در پيشبرد اهدافش هست. الان كه مشكل داره براي جا زدن خودش به ...مربوط ميشه كه سال 88 اون و تمامي اصلاح طلبان كردند.
تعجب در این است که روحانی اصرار بر معرفی این افراد دارد
منطغد
رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت فرمودندخط قرمز مافتنه88می باشد جناب شیخ حسن چقدر در عمل به فرامین رهبری عمل می کنند.
دانشجو
https://www.jahannews.com/vdcb9wbf0rhbwgp.uiur.html
جهان اصل وزارتخانه های رانت خوار و ثروت اندوز فامیلی را ول کردید چسبیدید به وزارت علوم!!!!! بابا بیخیال این وزارت بشید سرتونو بیارید بالا ببینید ..ص.چه خبره ، ن..چه خبره-
...
با سیاه نمایی دارن کار خودشون رو میکنن این وزارت خانه حساس ...
خدای من این چه وضعیه
مگه قحط الرجاله؟
...
... گویا به این نتیجه رسیدن که رو در روی مجلس انقلابی بایستند و رسما در مواجهه فتنه - خط امام و رهبری طرف فتنه را بگیرند.......
Germany
مشكل نيلي و موسوي و خاتمي و كروبي و اين جور چيزها نيست
مشكل نداشتن يك ...
Germany
...درست و حسابي است
سلام
United States
سلام
دوستان قدیمی دانشکده فنی که برای ما تعریف میکنند، فجايع دوران ايشون بیش از اینهاست....
فقط نکته اینجاست که نمایندگان ايشون رو بخوبی نجفی و....نمیشناسن و.....
Finland
فتنه اگر هزار رنگ و بوی و لباس عوض کند انرا میشناسیم نمایندگان محترم ومحترمه مجلس شورای اسلامی به حرمت خون شهدا و قسمی که خوردند پای بند باشند و نگذارند امثال ایشان و وزیر معرفی شده علوم امور علمی و فرهنگی را در دست بگیرند تا کودتای علمی و فرهنگی در این مملکت صورت نگیرد ...
این آقایون تا کی می خواهند با خیال پردازی ها .... بیایید مثل دکتر هاشمی (وزیر بهداشت )بامردم روراست باشید .
Finland
با استیضاح و عزل جنتی نمایندگان محترم و محترمه بیایند و در این محرم حسینی کاری حسینی کنند و جلوی این ... و انحرافی که در ارشاد به راه افتاده را بگیرند .قطعا شما نمایندگان شجاع نامتان در زمره یاران امام حسین ثبت خواهد شد ...
بابا اول محرمي خنده مردم و در نیارید
حسین
Iran, Islamic Republic of
اکنون سؤال این است که چرا رئیس دولتی که خود را متخصص در حوزه امنیت می داند، فردی با این دست سوابق را برای تصدی پست مهم وزارت علوم معرفی کرده است؟
...
اصغر
درکشورهای که قدرت راتقسیم می کنند هدف ثبات امنیت وحاکمیت می باشد ...
طنز پرداز !؟
من ! يكى از طرفداران پروپا قرص، جناب شيخ حسن آقا
فريدون، ملقب به روحانى ميباشم !!!؟؟؟
توسيه ميكنم، بمجلس محترم، كه بدون درنگ وزير پيشنهادى،
مارو با احترام تمام تاييد نمايد !!...
شووٓر ننه !!؟؟
عزيز دل ! طنز پرداز كيه ؟؟
بابا! تو خودِ خودِ ، بهلولى ، دَمِّت وِلَرم !!!
فارض
ميدونى چرا؟ چون دكتر روحانى مثل شما فكر نميكنه، مثل شما گرفتار تئورى توطئه نيست و نهايتاً اينكه مثل شما همه رو با يك چوب نمى رونه. شما هم به جاى اين ايرادهاى بنى اسرائيلى خودتون رو به يه دكتر حاذق و روانشناس نشون بديد!
rhan
حالا میشه فهمید که اقای جنتی چرا قبل از حتی معرفی وزرا توسط رییس جمهور به مجلس در مورد وزارت علوم هشدار میدادن!!!نگو که اینا برنامه داشتن!
محموددد
Iran, Islamic Republic of
...تا به جای اینکه محیط مقدس دانشگاه "مبدا تحولات" باشد به منشا تشنجات بدل گردد!.....
هشت سال تحولاتتون رو دیدیم. دولت پاکدستتون رو هم دیدیم. دزدگیر هشتاد و هشتتون رو هم دیدیم و ..
احمدی
جهان نیوز ارگان کدام حزب وجریان سیاسی است؟
مستقله
Iran, Islamic Republic of
ارگان مردمی.زورتون میاد؟ارگان مردمی خیلی خوبه و بهتر از رسانه های زنجیره ایه انگلیسه
Norway
... رو راست نیست .
رها
Iran, Islamic Republic of
زنده باد آزادی......
منتظر نظر مجلسیم
حاج حسن یکی دیگه رو معرفی کن
Iran, Islamic Republic of
مرگ بسیار نزدیک تر از ان است...
Iran, Islamic Republic of
چندمین وزیر پیشنهادیه؟
Iran, Islamic Republic of
خدایا خودت کمک کن من نمی دونم کجای این دولت تدبیر و امید وجود دارد ...
مسعود
...

بابا اين كلكا ديگه قديميه
... اصلي ترين موضوع هم دهن كجي به مجلس و نمايندهاي ملته
اميدوارم جواب اين دهن كجي ...نمايندگان بهش ببينيم
جهان لطفا درج كن
جواد
Iran, Islamic Republic of
آقای حقوقدان !!! اگر الفبای حقوق را بلدی باید بدانی این آقای پیشنهادی برای وزارت علوم اصلا صلاحیت ندارد ؟! کاش سرهنگ بودید!!!!!!
شما هرجاي ايران برويد آسمان همين رنگ است تنها راه حل شما آشتي با مردم است
.... اين حرکات در خاطره ملت باقي خواهد ماند...
مجيد
Iran, Islamic Republic of
مواردي كه نوشته ايدعلاقه ما را به ايشان چندين برابر نمود و ما دانشجويان را كاملا شيفته ايشان نمود اميدوارم مجلس باو راي اعتماد دهد ...
مبينا
Iran, Islamic Republic of
ادم افسوس ميخوره ...
Iran, Islamic Republic of
می خواد برای مجلس هزینه درست کنه
Iran, Islamic Republic of
این خودش همش اصله حاشیه
بختیاری
ریس جمهوربامعرفی این افرادمیخوادچی روثابت کنه.به جای تشنج افکارعمومی برای خوب جلوه دادن خودشون لطفا برای فضای علمی کشور کاری کنندبه جای وزیرعوض شدن رتبه علمی کشورراتغیردهید.
Iran, Islamic Republic of
روحانی لا مچکریم!
يه دوست
Iran, Islamic Republic of
مثل اينكه آقاي رييس جمهور كليدو از رو بسته.
افشاگری خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
اگر پارگراف يكي مانده به آخر را نمي گفتيد نمي شد فهميد كه اينهمه اتهام از كجا آب مي خورد.....
ایرانی
تمام کسانی که به روحانی رای دادند سال 88 با میرحسین بودند و هنوز هم هستند آیا همه فتنه گر هستند، دست بردارید از حسادت دق کردید، جرات منتشر که نداری!!!
Germany
شما همان سایت های زنجیره ای خودتون رو بخونید.
علی
Iran, Islamic Republic of
می دونم نظرم را انعکاس نمی دی ولی جداً سایت کثیفی هستی که فقط در جهت منافع خاص اقدام می کنی
شهاب
باسلام
اگر اسید پاشان مجازات نشوند این کار شیطانی رواج پیدا می کند .
عکس ایشان هم در تحصن ..
مکی
این انتخابها و کنشها و واکنشهای ظاهراَ مشابه و تکراری را باید در راستای ( پالسهای ) اجرای قواعد بازی کلی و تکمیل پازل راهبرد اصلی مورد اعتقاد دولتمردان فعلی یعنی تعامل به اصطلاح سازنده با دنیا ( خصوصا دنیای غرب و به ویژه کدخدای پذیرفته شده آن ) بعنوان کوتاهترین و آسانترین راه حل مشکلات کشور ، ( به جای راهبرد صبر و استقامت با تکیه بر توانائی مقاومت داخلی ) ارزیابی و تحمل کرد .
لذا شاید دعا کردن برای کوتاه آمدن غربیها برای ادامه بازی وفشارهای فزاینده ایشان ( که در اثر انفعال ما و توهم تاثیر آن فشارها حاصل شده است ) آسانتر از تغییر رویه ها ( و تجربه های برگشت ناپذیر و شاید گریز ناپذیر ) فعلی داخلی باشد .
Iran, Islamic Republic of
هرچه می توانید در ماههای باقی مانده تا انتخابات مجلس علیه دولت مردمی و خدمتگزار سنگ اندازی و کارشکنی کنید ولی بدانید که پاسخ شما را بار دیگر همین ملت در انتخابت آینده و به همان صورت که در سال 92 دادند خواند داد
این اساتید امثال پروفسور گنجی تو دانشگاه ها به اندازه کافی منشأ اثر (شر) هستند ما داشتیم . داشت ریاضی درس می داد میزد تو خط بمب اتم و عقب افتادگی و ... بیچاره فکر می کرد ایران بمب اتم داره میگفت اگه بمب رو تحویل آمریکا بدیم مملکت گلستان میشه . حالا فکر کن یکی از این گنجی ها بشه وزیر علوم
Germany
اینها که گفتید مشتی بود نمونه خروار. ما که ۵ سال با ریاست ایشان دانشگاه در بسیج دانشجویی فعالیت میکردیم خیلی حرف برای گفتن داریم. اردوهای افتضاح که در زمان ایشون و با بودجه معاونت فرهنگی، مهندس..برگزار میشد همیشه مورد اعتراض دانشجویان مومن بود ولی دریغ از اندکی توجه. حتی با وجود اینکه حراست دانشگاه مدارک و مستندات مربوط به یکی از افتضاح ترین اردوهای ترکیه ی انجمن رو بهشون نشون داده بود بازهم اظهار بی اطلاعی می کردند و به همان دانشجویان بی صلاحیت و بسیار بدحجاب مجوز برگزاری اردوی آشنایی برای دانشجویان جدیدالورود را می دادند.
reza
میخان مجلس که رای اعتماد نمی ده تا معرفی شدن بعدی ، یکی از همینا سرپرست باشه!!!!
مبينا
Iran, Islamic Republic of
چرا نظر مرا وارونه منعكس نموده ايد..
فتنه چه صیغه ای است...
اون مطالبی که دوست دارید می زارید در نظر سنجی این هم از دموکراسی شما
مکی
دوستان صبر برای اینطور وقتهاست وقتی آدم محترمی کوتاه نمی آید وتصمیم خود را گرفته ، شعار انتقاد پذیری میدهد ولی به انتقادها برچسب تخریب میزند و یا هزاران منتقد تحصیلکرده و با تجربه را بیسواد و اقلیت مینامد و حتی توصیه نمایندگان مردم را نمیپذیرد و تغییر رویه نمیدهد و اعتقادی به خط قرمز فتنه و غیره ندارد ودر مقابل از گذشت حسینی شاهد مثال می آورد آیا چاره ای جز تحمل و صبر می یابید ؟
شاید با دوراندیشی بیشتر بتوان انتخابها و گزینشهای ظاهراَ مشابه و تکراری را در راستای ( پالسهای ) اجرای قواعد بازی کلی و تکمیل پازل راهبرد اصلی مورد اعتقاد دولتمردان فعلی یعنی تعامل به اصطلاح سازنده با دنیا ( خصوصا دنیای غرب و به ویژه کدخدای پذیرفته شده آن ) بعنوان کوتاهترین و آسانترین راه حل مشکلات کشور ، ( به جای راهبرد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی ) ارزیابی و تحمل کرد .
و شاید دعا کردن برای کوتاه آمدن غربیها برای ادامه بازی وفشارهای فزاینده ایشان ( که در اثر انفعال ما و توهم تاثیر آن فشارها حاصل شده است ) آسانتر از تغییر رویه ها ( و تجربه های برگشت ناپذیر و واحتمالا گریز ناپذیر ) داخلی فعلی باشد .