چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
صفار هرندی:

اعلام برائت وزرای پیشنهادی از فتنه دستاورد بزرگی بود

روحانی نه اصلاح‌طلب و نه اصول‌گرا است
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب: 307832
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعلام برائت وزرای پیشنهادی از فتنه یک دستاورد بزرگ برای نظام بود.
اعلام برائت وزرای پیشنهادی از فتنه دستاورد بزرگی بود
به گزارش جهان، محمدحسین صفار هرندی در نهمین روز پنجمین دوره طرح ولایت استانی قزوین و زنجان که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، در ادامه سخنان خود اظهار داشت: روحانی نه اصلاح‌طلب و نه اصول‌گرا است.
 
وی افزود: روحانی هیچ‌گونه وابستگی قطعی به جریانات سیاسی ندارد و این فرصت خوبی است تا نظام سیاست‌ورزی در انتخابات را به گونه‌ای نهادینه کنیم که هیچ کس نگران ایجاد فتنه در انتخابات‌های بعدی نباشد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری که یک فرد متعلق به حزب سیاسی است رأی می‌آورد سایر افراد نگران هستند که از نظام حذف شوند که باید این دیدگاه را در کشور حذف کرد و اجازه داد همه افراد با نگرش‌ها و سلیقه‌های متفاوت با وفاداری به چارچوب اصل نظام در هر سمتی هستند به کشور خدمت کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات سیاسی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: بدون تردید تغییراتی در نگرش دو جریان سیاسی اصلی کشور اتفاق افتاده است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این تغییرات محصول نوعی بازاندیشی در حوزه عمل و نظر هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی است، ابراز کرد: سال‌های گذشته بازنگری در روش‌ها، آرایش کلی و نوع مواجهه با مسایل سیاسی در جریان سیاسی اصلاح‌طلبان صورت گرفته است.
 
صفار هرندی با اشاره به دوران دوم خرداد اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در اواخر دوره خاتمی و اوایل دهه 80 روزهای دشواری داشتند که با مرور این دوران می‌توان فهمید که این جریان در برنامه، آرمان و آرایش تشکیلاتی دچار بحران شد.
 
وی با بیان اینکه بعد از این زمان ناکامی‌های پی‌در‌پی سراغ اصلاح‌طلبان آمد و مردم هم از آن‌ها دلسرد شدند و رأی مردم به سوی آنان در انتخابات سرازیر نشد، ادامه داد: اصلاح‌طلبان برای تغییر این وضعیت برنامه‌های خود را بازنگری کردند تا دوباره وارد نظام شوند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: گروهی از اصلاح‌طلبان که می‌خواستند وارد نظام شوند تصمیم گرفتند صحبتی از ادعای تخریب انتخابات و مباحث ساختار شکنانه نداشته باشند تا بتوانند موفق شوند.
 
صفار هرندی با بیان اینکه برخی از اصلاح‌طلبان که عنوان می‌کردند نظام به پایان رسیده و باید آن را سرنگون کنیم تغییر نگرش دادند و گفتند در ساختار همین نظام انجام وظیفه می‌کنیم و کسی حق ندارد خارج از آن حرفی بزند، عنوان کرد: این تغییر نگرش در انتخابات مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد و در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری به اوج خود رسید.
 
وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان برخی از افراد را در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری رد صلاحیت کرد، ابراز کرد: برخی از اصلاح‌طلبان که در گذشته جایگاه این شورا را به رسمیت نمی‌شناختند و در این انتخابات رد صلاحیت شدند گفتند ما جایگاه قانونی این نهاد را قبول داریم و در برابر تصمیم آنان تسلیم هستیم.
 
به گزارش فارس، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم با اشاره به اینکه هنگامی که از نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری سؤال شد که اگر شما رأی نیاورید چه کاری انجام می‌دهید، عنوان کرد: آنها اعلام می‌کردند ما به رقیب پیروز تبریک می‌گوئیم.
 
صفار هرندی ادامه داد: بعضا این افراد کسانی بودند که اختلاف رأی 11 میلیونی را در دهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری به رسمیت نشناختند و حتی زمانی که به آنها گفته می‌شد که از سازوکارهای قانونی اعتراضتان را مطرح کنید پاسخ می‌دادند ما قانون را قبول نداریم.
 
وی اضافه کرد: امروز افراد اصلاح‌طلب آرایش جدیدی گرفتند و روش‌های خود را بازنگری کردند و می‌گویند به آموزه‌های دینی و انقلابی پایبندند و با توبه کردن به نظام برگشته‌اند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جلسه رأی اعتماد وزرای روحانی در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: وقتی در این مجلس به برخی از وزرای پیشنهادی گفته شد که شما در فتنه 88 نقش داشتید می‌گفتند ما دلمان با فتنه‌گران نبود و صراحتا از فتنه‌گری اعلام برائت می‌کردند که این خود یک موفقیت بزرگ برای نظام است.
 
وی ادامه داد: البته این موضوع موجب ساده‌اندیشی نیروهای وفادار انقلاب نمی‌شود.
 
صفار هرندی با اشاره به اینکه برخی افراد بعد از فتنه 88 عنوان می‌کردند که باید اصلاح‌طلبان از نظام حذف شوند، اذعان کرد: مقام معظم رهبری در برابر این سخنان بیان کردند مگر می‌توان یک جریان فکری سیاسی را با یک تصمیم حذف کرد.
 
سردبیر سابق روزنامهٔ کیهان با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب در بیاناتشان گفتند حساب فتنه‌گران از اصلاح‌طلبان جداست چون ضربه‌ای که فتنه‌گران به کشور زدند غیر قابل جبران است و اشتباه آنان بخشودنی نیست، ادامه داد: بر همین اساس اصلاح‌طلبان مرزهای خود را با فتنه‌گران پررنگ کردند و خودشان را پایبند به نظام و قانون اساسی جلوه دادند.
https://jahannews.com/vdcae0neu49nwa1.k5k4.html
jahannews.com/vdcae0neu49nwa1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *