جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۴

اعتراض سلیمانی به معرفی‌وزیر پیشنهادی

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 387438
در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی با تسلیت ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان اظهار داشت: پیشرفت و تعالی کشور مطلبی است که همه خدمتگزاران را خوشحال می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر؛ وی با اشاره به اینکه بهبود اقتصادی امروز از جمله مطالبات مقام معظم رهبری است، افزود: این بهبود باید برای مردم ملموس باشد در حالی که آمارهای متناقض مردم را سرگردان می‌کند.

سلیمانی افزود: به طور مثال زمانی که ترکیب سهم تولید کشاورزی و صنعتی در فصول مختلف سال متفاوت است، زمانی که مردم و مسئولان خشکسالی و کاهش تولید کشاورزی را لمس کرده‌اند، زمانی که صنعت و صنایع کشور به شدت متکی به عوامل برون‌زا هستند، زمانی که رشد ارزش افزوده خدمات و صنایع به قیمت‌های جاری کاهش یافته، زمانی که بسیاری از خانواده‌ها از محل پس‌اندازهای قبلی خود مصرف می‌کنند و زمانی که درآمد بسیاری از خانواده‌ها کاهش یافته، چگونه می توان رشد اقتصادی را ۴.۸ درصد بیان کرد و اعلام کرد که رکود تمام شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: مردم، جامعه، کارشناسان و نخبگان هیچکدام این آمارها و ادعاها را قبول ندارند.

وی با انتقاد از تلاش دولت برای قانون‌گریزی و گریختن از نظارت مجلس اظهار کرد: مجلس در یک سال و نیم گذشته همواره تلاش کرده است با دولت هماهنگ باشد اما من متاسفم که هیأت‌رئیسه مجلس نسبت به توهین‌های صورت گرفته به مجلس راه سکوت را انتخاب کرده است.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: به سخره گرفتن مجلس شأن رئیس‌ دولت نیست؛ رئیس‌ جمهور محترم می‌توانستند در جلسه استیضاح وزیر سابق علوم شرکت کنند و اکنون نباید کاهلی خود را با تخریب مجلس جبران کنند.

وی با تأکید بر اینکه این توهین‌ها نمایندگان را از ایفای وظیفه نمایندگی خود باز نخواهد داشت بیان کرد: این تمسخر‌ها تا کی ادامه خواهد یافت؟ رئیس‌ جمهور بهتر است به مجلس آمده و در این‌باره توضیح دهند.

سلیمانی با توصیه به دولت برای پرداختن به وظایف اصلی خود به جای حاشیه‌پردازی گفت: تجربه نشان داده است که هرگونه حاشیه‌سازی از سوی رئیس دولت مانع انجام وظایف دولت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید به جای حاشیه‌سازی به مسائل اصلی کشور بپردازد، گفت: تجربه نشان داده حاشیه‌سازی توسط رئیس دولت دامن او را می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از نطق خود تحصیلات تکمیلی را مایه افتخار کشور خواند و گفت: متأسفانه دانشگاه آزاد با افزایش بی‌رویه کرسی‌های تحصیلات تکمیلی که نیاز به ۱۲ هزار میلیارد دلار سرمایه دارد به مدرک معتبر تحصیلی کشور خدشه وارد می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: دانشگاه باید کارخانه آدم‌سازی باشد نه کارخانه مدرک‌سازی با پول.

سلیمانی تصریح کرد: امروز شاهدیم قوه قضائیه با جدیت پرونده فتنه گران و مفسدان اقتصادی را دنبال می کند، اما ضروریت سرعت بخشیدن به آن مطالبه بیشتر مردم است و همه انتظار دارند دادگاه های مربوط به مفسدان اقتصادی و فتنه علنی باشد، خصوصا برای افراد خاص، دانه درشت و نورچشمی و مخصوصا اگر آقازاده باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: ضرورت افزایش اعتبار دومین سبد کالا و گسترش دایره شمول آن مورد تقاضا و مطالبه مردم است و اعتبار این سد حداقل به اندازه تورم باید افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اصلاح امور بانکی و در ریل قرار دادن آنها برای کمک به تولید و پیشرفت کشور از مطالبات جدی بوده و انتظار دارم کمیسیون اقتصادی مجلس طرح الحاق ۷ ماده به قانون پولی و مالی شور را تصویب و به صحن ارایه کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: تمام گردن کلفتان مخالف این طرح هستند، در حالی که طرح با امضای ۱۱۸ نماینده ومخصوصا اقتصاددانان مجلس امضا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
Iran, Islamic Republic of
سلام. ببخشید کجای این خبر نشان از اعتراض آقای سلیمانی به معرفی وزیر پیشنهادی است؟
ایرانی همچو ارش
احسنت،انشاءالله ریشه دروغ گویی در بین دولتیها خشکانده شود و بعداز ان 100% در بین مردم هم از بین میرود.
آقای روحانی خیالش تخته که علی لاریجانی براش شده کبریت بی خطر
متن رو هر چي خوندم اعتراضي به معرفي وزير پيشنهادي نديدم.