پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۶

هواپیمای بدون سرنشین اسراییل بر فراز ایران

دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 187034
عصرایران نوشت:

در ادامه تحرکات ضد ایرانی اسرائیل ،این رژیم تا پایان سال جاری میلادی هواپیماهای بدون سرنشینی را عملیاتی می کند که قادر است بر فراز ایران عملیات شناسایی یا حتی حمله موشکی انجام دهد.

روزنامه اسراییلی جروزالم پست با انتشار گزارشی نوشت که هواپیمای بدون سرنشین ( هرون تی پی - HERON TP) که بزرگ ترین هواپیمای بدون سرنشین تولیدی صنایع هوافضای اسراییل است تا پایان سال جاری میلادی این رژیم را قادر می سازد بر فراز آسمان ایران پروازهای شناسایی انجام دهد.

طول بال این هواپیمای بدون سرنشین که قادر به حمل ۱ تن بار است ، ۲۶ متر است و از این نظر با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ قابل مقایسه است.

این هواپیمای بدون سرنشین قادر است ۴۵ ساعت بدون وقفه پرواز کند و نیز می تواند برای انجام عملیات های محدود موشک حمل کند.

همچنین این هواپیما قادر است در شرایط آب و هوایی مختلف عملیات انجام دهد و قابلیت فرود اتوماتیک دارد.

گفته می شود فرانسه با انعقاد قرار دادی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار درخواست خرید چند دستگاه از این هواپیماهای بدون سرنشین را داده است .

آلمان نیز با امضای قرار دادی با شرکت هوافضای اسراییل تمایل خود را برای استفاده از فناوری اسراییل برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین ابراز کرده است.

اسراییل تکنولوژی تولید هواپیماهای بدون سرنشین خود را وامدار آمریکا است و یکی از نگرانی های واشنگتن در زمینه فناوری هواپیماهای بدون سرنشین ، دراختیار قراردادن این تکنولوژی از سوی اسراییل به کشورهای ثالث است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدواریم که عمر اسرائیل به پایان سال جاری نرسد
Iran, Islamic Republic of
کافیه فقط بیان رو آسمون ایران. درجا ترکیدن.
Iran, Islamic Republic of
شکست آمریکا در طبس را یادآور اسرائیل می کنیییییییم
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
در صورت اذن فرماندهی معظم کل قوا (حفظه الله تعالی) هر پایگاهی که هواپیماهای مذکور از آن اعزام می شوند را باید هدف قرار دهیم. از تو به یک اشارت از ما به سر دویدن
Iran, Islamic Republic of
هرچه ميخواهند بگويند ولي هنگاميكه روي آسمان ايران ردگيري شده و با سامانه هاي هوشمند پدافندي ايران سرنگون شدند خواهند فهميد قدرت ما چقدر است.
بگين حتما بيان رو آسمون ايران.
ما اينجا بي صبرانه منتظرشون هستيم!
دلمون براشون تنگه! اساسي.