جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲۳
یالثارات الحسین (ع)

اشک مردم بصره با دیدن اولین قسمت مختارنامه

شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 137138
اولین قسمت مجموعه مختارنامه همزمان با پخش از سیمای ایران در جنوب عراق نیز با استقبال گسترده مردم بصره مواجه شد و زمزمه یا لثارات الحسین را با اشک، میهمان مردم نمود.
اشک مردم بصره با دیدن اولین قسمت مختارنامه

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، انتظار برای دیدن سریال مختارنامه در ایران بلکه در تمام کشورهای مسلمان منطقه در ماه های اخیر دیده می شد و با توجه به سابقه دو دهه گذشته هنرمندان ایرانی در خلق آثار بزرگ دینی، تاریخی و اجتماعی بویژه کارگردانی همچون داود میرباقری از یک سو و عظمت کار مختار در تاریخ اسلام و انتقام از دنیا پرستانی که جهان را از وجود اولیاء خدا در فاجعه عاشورا خالی کردند از سوی دیگر، مشتاقان آثار دینی و تاریخی و محبان اهل بیت عصمت و طهارت را را در  انتظار دیدن این اثر هنری تلویزیونی که نزدیک به یک دهه برای ساخت آن وقت گذاشته شده است  قرار داد.

                   

بر اساس گزارش رسیده از استان بصره شب گذشته بسیاری از مردم استان جنوبی عراق با هیجان خاصی این سریال را به تماشا نشستند و بسیاری از آنها آن را ضبط نموده تا چندباره آن راببینند.
 
«منصور کاظم علی» از هنرمندان نمایشی بصره در گفتگو با خبرنگار جهان گفت: شب گذشته تیتراژ آغازین این سریال بی اختیار  ذکر یا لثارات الحسین و اشک را میهمان خانه های مردم بصره کرد.

وی در ادامه اظهار اشت:  مردم بصره با انس با سریال ها و فیلم های ایرانی و بدلیل ریشه فرهنگی عمیق با ایران، در سال های اخیر انس گستره ای با زبان فارسی پیدا کرده اند.

به گفته این هنرمند نام مختار و از همه مهم تر نام اهل بیت کافی است تا مردم بصره را در کنار این سریال میخکوب کند.

وی اظهار نظر در خصوص این سریال را زود توصیف کرد و گفت: امیدوار هستیم این سریال دریچه ای نو را به تاریخ واقعی اسلام که با حیله های سبزنشینان در اوراق تاریخ اسلام پنهان مانده بود بگشاید و زمینه سازی مناسبی برای اشاعه فرهنگ غنی اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

            

منصور کاظم علی پیش بینی کرد این سریال بزودی با زیرنویس عربی در خیابان ها و مغازه های عراق عرضه شود.

یادآور می شود سریال های ایرانی در سراسر منطقه خاورمیانه، شمال افریقا، آسیای میانه، شبه قاره و حتی اروپا و آمریکا بینندگان فراوانی دارد که سریال های تاریخ اسلام در این بین بیش از همه مورد توجه هستند.

 
https://jahannews.com/vdcae0n6a49ne61.k5k4.html
jahannews.com/vdcae0n6a49ne61.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کشور ما چشمه فیاض نورانیت در شب ظلمانی و جهل دنیاست
Iran, Islamic Republic of
سلام
البته که همه با اشتیاق برای دیدن یک سریال دینی نشسته بودیم ولی از میانه های فیلم که در آهنگ زمینه صدای آوای زنانه بود متعجب شدم اما بدتر از آن تیتراژ پایانی بود که آوای مشهود زنانه بسیار تاسف بار بود واقعا انگار همه مسئولین ذیربط در خواب اند.
Iran, Islamic Republic of
تیتراژش فوق العاده بود الحمدالله که ایران امیددلهای همه مسلمانان و مومنین و آزادگان جهان است و این چیزی نیست جز اراده خدا و عنایت حضرت حجت و تلاش‌های امام خمینی رحمة الله و امام خامنه‌ای
Iran, Islamic Republic of
زنده باد جمهوري اسلامي ايران.
Iran, Islamic Republic of
علي‌رغم قوت سريال، خصوصاً تيتراژ شروع، تيتراژ پاياني اصلاً مناسب شكل و محتواي فيلم نيست.
Iran, Islamic Republic of
قسمت اولش که خوب بود.اما شنیدن صدای یک زن برروی موسیقی سریال بسیار جای تاسف دارد.
عیب بزرگ سریال صدای زن روی تیتراژ است واقعا چه ضرورتی دارد
Iran, Islamic Republic of
به نظر من در اولين قسمت سريال اشكالات اساسي وجود دارد مورخان نظر دهيد و براي مردم توضيحات ارائه كنيد
Latvia
در صحنه مداوای امام حسن (ع) با وجود حضور جسمی ایشان در صحنه هیچگونه اثری از حضور معنوی ایشان ویا توجه بازیگران به رفتاری که نشان از حضور آن شخصیت بزرگ داشته باشد مشاهده نشد گویی ایشان بی هوش هستند ...
Iran, Islamic Republic of
خدا كنه تاريخ رو تحريف نكرده باشه و مختار را به سريال عشق و عاشقي زنان و مردان بوالهوس تبديل نكرده باشد با توجه به انحرافاتي(تاريخي) كه در سريال امام علي (ع) و معصوميت از دست رفته وجود داشت و صحنه‌هاي زايد(دور از حيا) و حرفهاي ناپسند اميد وارم در اين سريال تكرار نكرده باشه
Iran, Islamic Republic of
آقاي ميرباقري عزيز ! بالاغيرتاً اين سري قطامش رو يه خورده كمتر كن !
Iran, Islamic Republic of
در صحنه اي كه پيكر زخمي امام حسن را طبيب مداوا مي كرد سردار همراه امام (سيد جواد هاشمي ) را ديديد كه چگونه دست خون آلود خود را به اين طرف و آن طرف مي زد. انگار نه انگار كه خون كف دستش نجس است. بايد دقت كرد سريالي كه اينقدر بيننده دارد نقاط ضعفش را كاهش دهند
Iran, Islamic Republic of
صدای آواز خانم را حذف کنید.
United Kingdom
به نام او

ما هم از انگلستان می بینیم. امام حسن (ع) را می توانستند بهتر نمایش دهند. فضا پردازی خوبی ظاهرا نشده. در کل که عالیست و ان شاء الله از این سریالها زیاد بسازند. جلوه های ویژه هم بهتر و بیشتر شود.

واقعا آیا نیاز به آواز زن هست؟ ولو حلال. می توانند کنسرت خصوصی برای زنان بگذارند نه اینکه در فیلم مذهبی با آن حال و هوا و بطور عمومی.
Iran, Islamic Republic of
دوستان همه نظر دادن در مورد ظاهر فیلم. کاش کمی به کلمات و جملات رد و بدل شده دقت میشد. اینکه این حرفها چقدر به درد زمانه ی ما می خوره. حرفهایی که بین مختار و عموش در مورد امامشون رد و بدل شد واقعا جالب توجه بود. تیتراژ آغازین هم عالی بود. صدای آواز هم به سبک تعزیه خوانهاست و بسیار جالب و البته در زن بودن صدا شک هست. شاید صدای پسر نوجوانی باشه.من شخصا شک دارم.
خیلی میتونست تیتراژ اول و آخر رو قشنگتر از آب در بیاره.من زیاد خوشم نیومد.
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به اینکه شروع ساخت این فیلم مربوط به ده سال پیش می شود خیلی نباید زود قضاوت کرد به نظر من هر چه بگذرد بهتر خواهد شد ونقائص فیلم کمتر می شود معمولا در شروع مشکلاتی را داشته اند
Iran, Islamic Republic of
هر چه برای کارهای فرهنگ اسلامی پول خرج شود کم است تاثیر گذاری ان حاکی از ان است که باید بیشتر هزینه نمود تا انشالله نتایج مثبت اسلامی ان هویدا گردد و دلهای تشنه اسلام ناب محمدی را سیراب نماید ان شالله
Iran, Islamic Republic of
از اولين قسمت معلوم است كه كار بسياري عالي اي است .از كليه دست اندركاران تشكر مي كنم.
Iran, Islamic Republic of
حالا بد این همه مزخرف یک سریال قابل تقدیر درست شده!باز هم غنیمته
واقعا یکی از آثار فاخر و بی بدیل شیعه همین سریال مختارنامه است... از ته دل خسته نباشید و خدا قوت می گم به تمامی دست اندرکاران خصوصا کارگردان با بصیرتش جناب آقای سید داوود میر باقری عزیز .
واقعا درس های عظیمی در تاریخ خصوصا در مورد فتنه در زمان امامان معصوم (ع) وجود داره که دقیقا انگار امروز داره تکرار می شه
Iran, Islamic Republic of
درود بر سازندگان مختارنامه.
عسل
من فیلم مختار نامه را خیلی دوست داشتم واقعا فیلمی که چهره ی ظالمان را نشان داد