شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳
محمدرضا عارف:

کناره‌گیری از انتخابات تصمیمی درست بود

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب: 424689
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته گفت: پس از گذشت این مدت الان با هر شاخصی که ارزیابی می کنم اتئلاف و کناره گیری من از انتخابات اقدامی درست بود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدرضا عارف ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: خوشحالم که در جمع مردم متعهد و همیشه در صحنه، زنان پرشور و جوانان شجاع کرمان حضور دارم مردمانی که با خودباوری و همیاری در همه امور اجتماعی و زیربنایی شرکت داشته اند.

وی خرداد را ماه انقلاب اسلامی، امام، حماسه، عزت ملی، تسلیم دشمن در برابر عظمت و قدرت و ماه عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر دانست و تصریح کرد: برای من باعث افتخار است که در واپسین روزهای درس و امتحان در جمع دانشجویان بوده و این منت را بر من نهادید که آخرین جلسه دانشجویی را با شما باشم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه خرداد، ماه حماسه در همه زمینه های سیاسی و نظامی است، افزود: ۱۵ خرداد یادآور خرداد ۴۲ و شروع نهضت اسلامی مردم با رهبری امام راحل (ره) است.

وی همچنین به سوم خرداد سال ۶۱ اشاره و تصریح کرد: این روز، روزی است که صدام برای آن شرط بسته بود و در واقع دستاوردهای ارزنده نظامی و ارزشمند سیاسی را مرهون سوم خرداد و عملیات بیت المقدس هستیم.

عارف سوم خرداد را نقطه عطف مهمی در نهضت اسلامی دانست و ابراز داشت: در این روز پیروزی های ایران اسلامی و تثبیت نظام پایه گذاری شد.

وی همچنین از ۱۴ خرداد ۶۸ به عنوان روز جاودانگی تفکر و راه امام راحل(ره) یاد کرد و گفت: در این روز استمرار راه و منش رهبر کبیر انقلاب(ره) قطعیت پیدا کرد و امیدواریم جوانان با حضور در صحنه و حفاظت از انقلاب؛ آرمان های انقلاب را به دست صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) برسانند.

عارف در ادامه اظهار داشت: حماسه سیاسی ارزشمندی در دوم خرداد ۷۶ رخ داد؛ حماسه ای که در امتداد خود حماسه ارزشمند دیگری را در ۲۴ خرداد ۹۲ یعنی به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به همراه داشت که مهم ترین ویژگی این حماسه سهم ارزشمند و اصلی جوانان در خلق آن بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانشجویان ادامه داد: سهم شما در ۱۵ خرداد سهم عظیمی بود و نقش ارزنده ای را در شروع نهضت اسلامی داشتید.

وی تصریح کرد: از ۱۵ خرداد ۴۲ تا به امروز جوانان علیرغم برخی بی مهری ها و بد سلیقگی ها بلوغ خود را نگاه داشتند و نشان دادند مساله اصلی آنها آرمان هایشان است.

عارف استمرار انقلاب، توسعه و سازندگی، تحقق آرمان ها و را از جمله مسئولیت های جوانان دانست و افزود: امام راحل(ره) در خصوص دانشگاه ها فرمودند «دانشگاه کارخانه ادم سازی است».

وی بیان داشت: باید این تعبیر زیبای امام راحل(ره) را در دانشگاه ها مدنظر قرار دهیم چرا که پشت این جمله تعابیر زیبا جایگاه و مسئولیت های زیادی وجود دارد.

وی دانشجویان را اساس دانشگاه ها دانست و افزود: شما جوانان باید خود را برای حضوری موثر و مفید در امور خیرخواهانه، اجتماعی و مسئولیت پذیری در همه امور آماده کنید.

عارف با اشاره به اینکه دانشگاه تک بعدی هیچ سنخیتی با آرمان های انقلاب ندارد، افزود: اگر به سمت دانشگاه تک بعدی پیش برویم ضررر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه یکی از مراکز مهم اجتماع بوده و استاد و دانشجو مرجعیت اجتماعی دارند و باید این جایگاه را برای دانشگاه حفظ کنیم تا بتوانند تکالیف خود را به انجام برسانند.

عارف با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم دانشگاه در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد، بیان داشت: امروز ۴.۵ میلیلون دانشجو با تخصص های مختلف در کشور وجود دارد که استان کرمان در این زمینه پیشتاز بوده و از نظر برخورداری از اساتید برجسته ملی در سطح بالایی قرار دارد.

عارف با اشاره به اینکه ما باید قطب علمی دنیای اسلام شویم و جایگاه برتر را داشته باشیم، بیان داشت: دانشگاه باید انسجام بخشی را به وجود آورد و برخورد با همه در دانشگاه یکسان باشد.

وی بازوی فرهنگی دانشگاه ها را دانشجویان دانست و گفت: باید تلاش کنید جایگاه فرهنگی و بینش سیاسی و مسئولیت پذیری اجتماعی را در دانشگاه ها بالا ببرید. باید جمعی کار کردن و تحمل کردن یکدیگر را آموخته و تمرین کنیم.

عارف در ادامه این جلسه به پاسخگویی به سوالات دانشجویان پرداخت. وی در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر اینکه «چرا برنامه های صدا و سیما برخلاف همدلی دولت و ملت پیش می رود؟» گفت: این گلایه همواره از صدا و سیما وجود داشته و باید صدا و سیما که نهاد عمومی فرهنگ ساز است فراتر از این گستره حرکت کند. چرا که بالاتر از همه دانشگاه ها؛ دانشگاه رسانه ملی است.

وی گفت: انشالله با مدیریت جدید اقدامی صورت گیرد که نگاه جوانان به جای شبکه های بیگانه به شبکه های ملی خودمان جذب شود.

عارف در پاسخ به دانشجویی دیگر در خصوص اظهارات شریعتمداری درباره اصلاح طلبان تصریح کرد: ظریف فردی متدین، انقلابی و کارشناس است و هم اکنون تیم مذاکره کننده ما در فضایی مذاکره می کنند که کارشناسان کشورهای طرف مذاکره مار خورده و افعی شده اند. اما با این حال تیم مذاکره کننده ایران در این شرایط کم نیاورده و هیچ گافی نداده اند.

وی با اشاره به اینکه چشم همه دنیا به دلیل سیاسی بودن این مسئله به این مذاکرات است، گفت: تا به حال تیم مذاکره کننده ایران در چارچوب فرمایشات رهبری پیش رفته و خط قرمز را می دانند. البته ممکن است افرادی نظر جزئی در این خصوص داشته باشند که آنها نیز می توانند نظرات خود را بیان کنند.

عارف در پاسخ به پرسش«آیا رفتار چند روز گذشته کوچک زاده با ظریف درست بوده است» گفت: من این مسئله را تایید نمی کنم و یکی از هدف هایی که داریم این است که تغییراتی که در دولت داشته ایم را در مجلس نیز دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید احساس کند مجلس همدل با آنهاست، افزود: با حضور شما جوانان مجلس ترکیبش اصلاح می شود.

عارف همچنین در پاسخ به این پرسش که چه جوابی برای مخالفان مذاکرات هسته ای دارید؟» گفت: ما فقط امیدواریم موافقت نامه به نتیجه رسیده تا بتوانیم به حق خود برسیم. امیدواریم حق مشروع ما توسط کشور های مذاکره کننده به رسمیت شناخته شود تا راه برای کشورهای دیگر نیز باز شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کناره گیری شما از انتخابات ریاست جمهوری از پیش تعیین شده بوده یا خیر و اینکه اکنون از تصمیم خود پشیمان نیستید؟» گفت: باید اتفاق سال ۹۲ در دانشگاه ها تحلیل شود.

وی ادامه داد: در آن فضا در بحث های جدی که با جوانان داشتیم حضور مرا با هر هزینه ای ضرورت می دانستند و در نهایت در دی و بهمن ۹۱ جوانانی که انگیزه و امیدی نداشتند وارد میدان شدند و به شوخی و جدی بحث پیروزی نیز مطرح می شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان جلسه سالن حجاب هیچ تصمیمی برای کناره گیری از انتخابات نداشتم، گفت: بعد از صحبت در این جلسه تصمیم به ائتلاف گرفتم.

عارف به استقبال خوب کرمانی ها از وی در زمان انتخابات اشاره و تصریح کرد: الان با هر شاخصی که ارزیابی می کنم اتئلاف و کناره گیری من از انتخابات اقدامی درست بوده چرا که نتیجه تصمیم جمعی بود و از این تصمیم خرسندم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


...استاد اختیار دارین
امین از تهران
بزرگترین حماسه در سال 84 وسال 86 اتفاق افتاد که بزرگترین مشارکت سیاسی اجتماعی با حضور مردم با انتخاب دکتر احمدی نژاد بود که از بقیه که شما گفتید. مهمتر بود
همونی که مقابل ...