جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷
سکوت معنادار وزارت ورزش؛

آیا سرنوشت کی‌روش در فضایی احساسی مشخص می‌شود؟

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب: 404285
با بازگشت کاروان تیم‌ملی از بازی‌های جام ملت‌ها فضایی کاملا احساسی در اطراف تیم به وجود آمده. این را می‌توان از شور و شوق و هجوم مردم برای خوشامدگویی به تیمی که در مرحله یک چهارم نهایی از گردونه رقابت‌ها حذف شد کاملا درک کرد.
آیا سرنوشت کی‌روش در فضایی احساسی مشخص می‌شود؟
گروه ورزشی جهان نيوز: این استقبال چیزی در حدود استقبال از یک تیم قهرمان بود و شاید هم بتوان یک نشانه دیگر را برای این شور خود جوش تعبیر کرد و آن چیزی نیست جز مخالف بودن افکار عمومی با علاقه‌مندی‌های وزارت ورزش.

البته سکوت معنی‌دار وزارت ورزش و درگیر بودن این وزارتخانه به خاطر تخلف‌های صورت گرفته بعضی اعضا سبب شده تا آنها کمتر به این سوژه بپردازند و در حال حاضر سعی کرده‌اند هیچ واکنشی نداشته باشند. البته این هم در جای خود کاملا عجیب است چون بالاترین مقام مسؤول در این مساله هنوز هیچ واکنشی نشان نداده و سخنی نگفته و تنها حرف‌های کفاشیان مبنی بر حمایت از مربی تیم‌ملی است که روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفته است.

از طرف دیگر ۲ فضای کاملا متفاوت در ۲ جناح مخالف و موافق کی‌روش حاکم شده که هردو آنها نیز نشأت گرفته از تصمیمات احساسی است. موافقان هنوز اعتقاد دارند تابوی بزرگ بودن کی‌روش نشکسته و مخالفان با انتقاد‌های تند او را یک مربی بدون دانش می‌دانند.

حتی می‌گویند او به اندازه‌ای که پول گرفته برای فوتبال ما مفید واقع نشده است. تمام این واکنش‌ها و بعضا جبهه‌گیری‌های خاص رسانه‌ای نشان از عدم تعقل درباره ماندن یا نخواستن اوست. چون برای این مساله باید یک کمیته فنی مجرب تشکیل شود تا به نتیجه اصلی یعنی همان عدم هرز رفتن سرمایه ملی و جلوگیری از اتلاف وقت رسید.

حالا این مساله که کی‌روش را با چه متر و معیاری باید سنجید فارغ از این ماجراست ولی چیزی که اهمیت دارد باید ابتدا از این فضای احساسی دور شد بعد درباره‌اش به بحث نشست. البته طی چند روز آینده باید منتظر آتش زیر خاکستر وزارت ورزش بود که بزودی نمایان خواهد شد اما سوال‌های متعدد از علی کفاشیان مبنی بر ماندن کی‌روش سبب شده تا رئیس فدراسیون دست و پا شکسته از ماندن مربی تیم‌ملی حمایت کند.

او دراین باره می‌گوید: «در جلسه‌ای با کی‌روش صحبت‌های‌مان را انجام می‌دهیم و از حالا برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

کفاشیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم خواستار ماندن کی‌روش در تیم‌ملی هستند اما اعضای هیات‌رئیسه در این باره اظهارات متفاوتی انجام داده‌اند، تصریح کرد: کی‌روش شرایطی برای ماندنش دارد که آن هم فراهم کردن امکانات است. اگر امکانات برای کی‌روش فراهم نکنیم، او نمی‌تواند کاری انجام دهد. هیات‌رئیسه کار کی‌روش را تایید کرده و باید کمک کنند تا امکانات لازم برای او فراهم شود.

وی درباره اینکه بهاروند یکی از اعضای هیات‌رئیسه خواستار تخفیف ۳۰ درصدی کی‌روش در قراردادش شده است، گفت: این مساله نظر شخصی او بوده و نمی‌توانیم زیر قراردادی که با کی‌روش بسته‌ایم، بزنیم. قرارداد کی‌روش با امضای همه اعضای هیات‌رئیسه منعقد شده و هر گونه «دبه کردن» در قرارداد او قانونی نیست.

به گزارش وطن امروز، رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می‌شود در صورت فسخ قرارداد با کی‌روش، فدراسیون باید غرامت ۱۰ میلیاردی به او بپردازد، گفت: ما باید دستمزد یک‌سال او را بدهیم ولی کمتر از این مبلغ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آخه مردم فهمیدن و می دونن که کیروش کارشو می کنه یه نظمی به تیم داده یه قدرتی حتی اگر حذف بشه
اگه کیروش هیچی هم نداشته باشه فقط به خاطر باج ندادن به بازیکن باید بمونه
Iran, Islamic Republic of
مردم كي روش رو دوست دارن و قطعا فدراسيون و وزارت ورزش با نظر مردم مخالفت نميكنن
رسانه ملی با تاسف بسیار هیچ نظارتی بر شبکه سه ندارد حمایت از کیروش در هین برگذاری جام ملتها توسط گزارشگر و مجری و میهمان برنامه کاملا از پیش هدفگذاری شده بود حال هم هر شب توسط همین نیروهای مافیایی حمایت هدفمندی از کیروش می شود کیروش طبق آمار فیفا بین بدترینها جام جهانی بوده و این یعنی فاجعه برای مربی که گرانقیمت ترین نربی حال حاضر آسیا است کیروشی پور هم امشب برنامه کاملا هدایت شده ای را طراحی کرده برنامه ای که اس . ام اسش . آیا از عملکرد کارلوس کیروش در جام ملتها راضی هستید یا نه باند کثیف مافیای دوباره دست بکار شده تا دوباره کیروش ر تحمیل فوتبال ایران کند
انصافا این کیروش به جز تحقیر فوتبال ایران آن هم در برابر کشوری که ٣۵سال در گیر جنگ است و داعش زرده است این همه تعریف و تمجید که لازم ندارد این عادل فردوسی پور دوست داشتنی دیروز و ناعادل کیروشی پور امروز بخاطر محبوبیتی که از طریق رسانه ملی و شبکه سه و نود بدست آورده با بزرگ نمایی و تمجید مطلق و نظر سنجیهای هدفمند نهایت استفاده را برد و با ذهنیت دادن به بینده گان علاقمند به نود کیروشی پور کییروش را بدون هیچ کارنامه مثبت در تیم ملی با هزینه میلیاردی دوباره به فدراسیون فوتبال و کفاشیان تحمیل وکار مافیایی را صورت دادن سی نفر همراه بازیکنان که برای بازیکنان و فرزندان و خانواده های نزدیک با فرودگاه آمده بودند و کیروش ورزشی تیتر می کند استقبال باشگوه از تیم شکست خورده امان از دست روزنامه های مافیای و زرد و دلال باشی
حضرت امام صادق (ص) از نظر من فرقی نمی کند که کار را به خاعن و خیانت کار واگذار کنم یا به ناشی و ناوارد ؛نا متخصص فاقد مهارت . منظور شخص علی کفاشیان است ناکارآمد ناشی بی خرد که با تاسف توسط نفری مثل خودش علی آبادی به فوتبال تحمیل شد
رسانه ملی و شبکه سه ٢٠١۵ و برنامه سابق فردوسی پور که از زمان حضور کیروش نامش را نیز بدرستی توسط ا..... ترین و کارشناسترین و سالم ترین مربی حال حاضر ایران به نام ک..شی پور تبدیل شد نشان شب گذشته قدرت و نفوذ م..... رسانه ای را با حمایت کورکورانه و تعریف و تمجید از مرد شکست خورده به عراق جنگ زاده پرداخت کیروش به ماننده مربی قهرمان جام جهانی استقبال جهت داری و عوام فریبانه ای گردید مشخص نسیت در رسانه ملی چه می گذرد... دارن فردوسی تاسف