شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ساخت دستگاه درمان تعريق زياد

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 224186
محققان پارك علم و فناوري دانشگاه تهران موفق به طراحي و ساخت دستگاه یونتوفورزیس شدند كه مي تواند با ارسال سيگنال با توان و فركانس خاص از ترشح عرق توسط غدد بدن جلوگيري مي‌كند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا مهندس مهدي عباسي، مديرعامل شركت سازنده اين دستگاه  اظهار كرد: انسان‌ها به طور مياگين داراي 2.6 ميليون غده تعريق برروي پوست خود هستند كه در عارضه تعريق شديد اين غدد به تعداد بيش از حد معمول در زير پوست وجود دارد.

وي افزود: تعريق بدن به هر ميزاني كه مشكل‌ساز باشد يا باعث تنش عصبي در شخص شود، به عنوان هايپرهيدروز در نظر گرفته مي‌شود. تعريق بيش از حد از مشكلاتي است كه به ظاهر كوچك و بي‌آزار است اما انواع مشكلات و محدوديت‌هاي روحي و جسمي براي شخص ايجاد مي‌كند و او را به انزوا مي‌كشاند. تعريق بيش از حد بر اعتماد به نفس و رابطه افراد بسيار تاثيرگذار است و بيان مشكل اين بيماري براي ديگران و حتي پزشكان معمولا مشكل است. تعريق بيش از حد يك مشكل ژنتيكي است و به علت مجموعه‌اي از تحريكات فيزيولوژيك، دست‌ها و پاها بسيار سرد و مرطوب شده و به شدت عرق مي‌كنند.

عباسي در ادامه خاطرنشان كرد: يونتوفورزعبارت است از تحميل حركت يون از روي غشا بيولوژيك با سيگنال الكتريكي با اهداف درماني خاص. اين روش، جابه‌جا كردن يوني نيز ناميده مي‌شود. هيدروژن ناشي از هيدروليز آب كه بار مثبت دارد و در منفي جمع شده، در مجازي غدد تجمع دارد و در سمت منفي جمع شده و باعث تخريب مجاري مي‌شود و از اين طريق ميزان تعريق را كاهش داد و احتمال مسدود شدن مجرا توسط يك ذره‌ي باردار را به عنوان مكانيسم عمل ذكر كرده‌اند.

وي در پايان با اشاره به اينكه از اين روش درماني مي‌توان براي بيماري هايي مانند تعريق زياد در نواحي مختلف بدن مانند صورت، كف دست و پا، زير بغل استفاده كرد، گفت: اين روش طي 12 جلسه يك روز در ميان انجام مي‌شود كه پس از پايان دوره دو تا شش ماه بهبودي حاصل مي‌شود. اين دوره بهبودي بستگي به شدت بيماري افراد، متفاوت است.استفاده مستمر از يونتوفورزيس در طي مدت ساليانه باعث سركوب غدد اضافي و چه بسا بهبودي كامل به مرور زمان خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *