شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
ابوترابی‌فرد در کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام:

ایران به دنبال افزایش اقتدار امت اسلام است

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 410882
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما به عنوان مصلح در جامعه انسانی مسئولیت داریم و هر مسلمانی یک انسان مصلح برای دنیا و جامعه بشری است و رسالت او ایستادگی در برابر بر هم زنندگان نظم جهانی است.
به گزارش جهان به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام که با هدف بزرگداشت شهید مالکوم لطیف شباز در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه بدون تردید تولد مبارک جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و تعیین کننده‌ای در گرایش دوستداران معارف اسلام و آموزه‌های قرآن به ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی قدداره بندان امروز کره خاکی ترغیب کرده است،‌ گفت: با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی بستر مناسبی برای تحولات اجتماعی و فرهنگی در سراسر کره خاکی، آمریکای لاتین، منطقه حساس شرق، جنوب شرقی و جنوب غربی آسیا فراهم آمده است که ما امروز شاهد دستاوردهای آن بوده‌ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با نگاهی کوتاه و گذرا به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در تحولات فکری، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی، تصریح کرد: به این نکته باید توجه داشت که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام سیاسی رسالت گرا بوده و نقش آن در قبال جامعه بشری و نظام حاکم بر آن قابل تامل است که از آموزه‌های قرآن و مبانی روشن اسلام الهام گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما براساس آموزه‌های روشن دین در برابر کل جامعه انسانی مسئولیت داریم، یادآور شد: مسئولیت ما در قبال مسلمانان جهان، ویژه و مضاعف است، چنانچه هیچ انسان مسلمانی نسبت به آنچه در جامعه اسلامی و دنیای امروز می‌گذرد نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و مسئولیت او عام و فراگیر است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: مبارزه با ظلم به معنای واقعی ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از مظلوم طبق آموزه‌های مسلم دین است که ما را به یک جغرافیای خاص محدود نکرده و از انسان مسئولی می‌سازد که در برابر خدا، خویش، خانواده، جامعه اسلامی و انسانی احساس مسئولیت می‌کند.

نایب رئیس قوه مقننه تصریح کرد: ما به عنوان یک مصلح در جامعه انسانی مسئولیت داریم و هر مسلمانی یک انسان مصلح برای دنیا و جامعه بشری است و رسالت او ایستادگی در برابر بر هم زنندگان نظم جهانی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای دفاع از حق و اصلاح جامعه باید در برابر عناصر ناصالح، خشونت گرا و بر هم زنندگان نظم فطری جامعه بشری ایستاد، گفت:‌ امروز کسانی که بر زبان و قلم حقوق انسان را مطرح می‌کنند دنیای اسلام را به یک میدان خشونت، جنگ و ستیز تبدیل کرده‌اند و هر جا قدم گذاشتند جنگ را نهادینه کردند در حالی که جریان هوشمند دینی هر کجا قدم می‌نهد آزادی، امنیت، ریشه کن کردن خشونت و بسط عدالت را در دستور کار دارد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به رسالت گرا بودن انقلاب بیان داشت: ما در برابر جامعه بشری و امت اسلام رسالتی داریم که باید نسبت به آن متعهد باشیم چنانچه دو واقعیت گره خورده با عنوان حقیقت رسالت گرایی انقلاب و صدور آن وجود دارد که صدور انقلاب با این اصل کلیدی پیوند خورده و حقیقتی جز آموزه‌های حیات بخش اسلام ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین پیام‌های انقلاب اسلامی برای دنیای اسلام را انسجام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این بدین معنا است که باید امت اسلام دست در دست یکدیگر به یک جبهه واحد تبدیل شوند و انسجام اسلامی حقیقی آن است که کاملا در مقابل فرقه‌گرایی و دامن زدن به تعصبات جاهلانه ناشی از آن بایستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *