جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 380381
قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از کاهش ۳ درصدی هفته گذشته در نخستین روز کاری این بازارها ۵.۵۸ دلار افزایش یافت و به ۱۲۳۵.۲۳ دلار رسید.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از رویترز نوشت: با کاهش ارزش بازارهای سهام آسیایی، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت و اما به علت تقاضای فیزیکی ضعیف و وجود نگرانی‌ها از افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو در نشست‌ سیاست‌گذاری آن، این فلز گران‌بها همچنان در نزدیکی کمترین رقم در ۸ ماه گذشته در نوسان است.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاران به دقت اظهارات مقامات بانک مرکز آمریکا را برای کسب هرگونه سرنخی از زمان‌بندی نخستین افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور در بیش از ۸ سال گذشته، تحلیل می‌کنند.

هرگونه افزایش در نرخ بهره بانکی به طلا که دارایی غیر بهره‌ای است آسیب می‌زند و ارزش دلار را بالا می برد.

ساموئل لاگلین تاجر طلا در این‌باره گفت: نشست این هفته فدرال رزرو جریان قیمتی برای فلز‌های گران‌بها را دیکته خواهد کرد. بازارها در مورد تغییر نرخ بهره بانکی در ژوئن ۲۰۱۵ توافق دارند. با این حال، هرگونه اظهارات از سوی فدرال رزرو در مورد افزایش زودتر از هنگام این نرخ، فشار بیشتری بر طلا وارد خواهد کرد.

هر اونس طلا در اوایل صبح امروز پیش از افزایش ۰.۴ درصدی به ۱۲۲۵.۳۰ دلار کاهش یافت که کمترین رقم از ماه ژانویه به شمار می‌رود. این فلز گران‌بها در لحظه انتشار این خبر ۵.۵۸ دلار افزایش یافت و ۱۲۳۵.۲۳ معامله شد.

هفته گذشته، پس از اینکه دلار نهمین هفته متوالی افزایشی خود را ثبت کرد، طلا ۳ درصد کاهش یافت.

به گفته تاجران، این افزایش اندک می‌تواند ناشی از ویژگی این فلز گران بها پس از کاهش ارزش بازارهای سهام آسیا باشد که به کمترین رقم در ۵ هفته اخیر تنزل یافته‌اند. کاهش ارزش این بازارها به علت اطلاعات اقتصادی ضعیف چین رخ داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *