جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

زاکانی: فتنه ها زمین گیر می شوند

جمعه ۵ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 160682
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فتنه جدید فراتر از افراد قابل ارزیابی است اما مشایی یک حلقه اساسی و نقش آفرین در این فرآیند است، تصریح می کند: انقلاب با توجه به ریشه ها و ساختارهای خود هر فتنه ای را شکست می دهد.
زاکانی: فتنه ها زمین گیر می شوند
سرویس سیاسی جهان ـ علیرضا زاکانی در گفتگو با ویژه نامه نوروزی همشهری که با عنوان "با وحدت اصولگرایان طیف خاص منزوی می شود" در این نشریه منتشر شده است، در بخشی از صحبت های خود به "فتنه جدید" اشاره می کند و می گوید: من در ارتباط با فتنه سال گذشته همیشه می گفتم که ابعاد این فتنه خیلی وسیع تر از آن است که امثال آقایان موسوی و کروبی بخواهند آن را اداره کنند.

*فتنه بسیار وسیع تر از این است
برخی از دوستان خرده می گرفتند که چرا ابعاد را اینقدر بزرگ می کنید که نشود با آن شفاف مواجه شد، من عرض می کردم که کوچک دیدن ابعاد فتنه اسباب غفلت ما را ایجاد می کند و عملا باعث می شود ما با یک بخش محدود از فتنه مواجه شویم. عرض گذشته ما نفی جرم آقایان کروبی و موسوی نبود بلکه توجه به این نکته بود که فتنه خیلی وسیع تر از این است. نظام سلطه با تمام قوای خودش آمده تا از نظام اسلامی انتقام بگیرد و از همه ظرفیت های خودش نیز بهره می گیرد.
یکی از ظرفیت هایش فریب خورده هایی مثل آقایان کروبی و موسوی هستند که دانسته یا نادانسته مسیری را اختیار کردند که همراهی با دشمن و در جهت اهداف آن است.
از همین منظر اگر بخواهیم به فتنه های بعد دقت کنیم باز ابعاد آن را باید وسیع بببنیم و البته در این مسیر ممکن است ما گردانندگانی نیز در داخل داشته باشیم.

*اگر مهیا باشیم، فتنه ها زمین گیر می شوند
زاکانی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار که از وی می پرسد "سرنوشت فتنه گران جدید را چه می دانید؟" پاسخ می دهد: من معتقد هستم اگر ما مهیا باشیم، اساسا فتنه ها در همان ابتدا زمین گیر خواهند شد. اگر خدای ناکرده ما نسبت به وظایف خودمان غفلت بورزیم، عملا ممکن است که چند صباحی این عناصر فتنه گر گریبانگیر جامعه مان شوند.
ولی در نهایت معتقد هستم که این انقلاب با توجه به آن ریشه ها، ساختارها و عنایت های ویژه ای که نسبت به آن است هر فتنه گری را سرخورده و سرشکسته از میدان تقابل با خودش کنار خواهد گذاشت.
الا اینکه در حقیقت ما نسبت به اساس ارزش های دینی و انگیزه های الهی خودمان خدای ناکرده تجدید نظر کنیم یا نسبت به تبعیت از رهبری و پیوستگی با ولایت تجدید نظر کنیم، یا نسبت به وحدت کلمه و یکپارچگی ملت دچار تفرقه شویم.

*فتنه آینده از ظرفیت فتنه ۸۸ استفاده خواهد برد
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود می گوید: معتقدم که فتنه های آینده از ظرفیت فتنه ۸۸ تمام استفاده خودش را خواهد کرد.
فتنه آینده مبتنی بر یکسری مولفه ها و طراحی های جدید، چیزهایی را بر آن خواهد افزود.
در مواجهه با اساس انقلاب آنها اختلاف نظری نخواهند داشت اما در نحوه سهم بندی و تقسیم منافع بین خودشان؛ ما ممکن است اختلاف نظرهایی را ببینیم.

*از جانب "او" خطراتی را برای آینده متصور هستم
زاکانی با تأکید بر اینکه موضوع فراتر از یک فرد است، در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه "آیا آقایان رحیمی و مشایی را در راستای این فتنه ارزیابی می کنید؟" تصریح می کند: بحث من خیلی فراتر از افراد است و دلایلی را که استخراج کرده ام خیلی فراتر از افراد قابل ارزیابی است، اما اینکه یکی مثل آقای مشایی چه نقشی در این میان دارد، من ایشان را به عنوان یک عنصر موثر در این جریان می بینم و از جانب او نیز خطراتی را برای آینده متصور هستم. حالا شرایط، ویژگی و جایگاه آقای رحیمی متفاوت است و یک تحلیل مجزایی را می طلبد.
وی می افزاید: آقای مشایی به نظر بنده یک حلقه اساسی و نقش آفرین در فتنه گری های آینده خواهد بود.

*احمدی نژاد از این اعتماد آسیب خواهد خورد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین دلیل حمایت همه جانبه رئیس جمهور از مشایی را نیز این مسئله عنوان می کند: "در مورد آقای مشایی حب بیش از حد و اعتماد و اعتقاد فراتر از شرایط عادی است و به نظر من این اعتماد و اعتقاد پایه درستی ندارد و آقای رئیس جمهور به طور حتم از این اعتماد و اعتقاد به آقای مشایی آسیب خواهد خورد."

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تمام گفتگو رو بذارین دیگه...
Iran, Islamic Republic of
به نظر من در مورد بحث فتنه های آینده باید مطالب بیشتری کار کنید.
بحث مفیدیه.