چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اولین سفر خارجی دارا و سارای جدید

يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 100787
نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا در اولین سفر خارجی به کودکان و نوجوانان سوئدی در شهر استکهلم معرفی می‌شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اولین هفته دوستی کودکان ایران و سوئد از روز 17 اسفند در استکهلم پایتخت این کشور آغاز می‌شود تا کارشناسان و مربیان کانون بخشی از فرهنگ و هنر ایرانی را به بچه‌های سوئدی معرفی کنند.

مرکز اسلامی شهر استکهلم پایتخت سوئد با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، میزبان این هفته دوستی است که در آن 233 عنوان کتاب‌های فارسی، انگلیسی، کتاب فیلم‌ آموزش زبان فارسی، کتاب‌های کانون زبان ایران و40 عنوان از سرگرمی‌های سازنده کانون معرفی می‌شود.

معرفی بخش رصد و نجوم کانون، ارایه 30 عدد از آثار تصویرگری کتاب‌های کودک کانون و برپایی نمایشگاهی از آثار عکاسی و نقاشی کودکان از برنامه‌های هفته دوستی کودکان دو کشور است.

نسل جدید عروسک‌های دارا و سارا نیز در بخش ویژه‌ای برای نخستین بار به کودکان سوئدی معرفی می‌شود این عروسک‌ها در ایران از دهه فجر امسال وارد بازار شده است.

کودکان و نوجوانان سوئدی همچنین در کارگاه‌های 4 کارشناس و مربی کانون شرکت می‌کنند تا با هنر اصیل ایرانی از نزدیک آشنا شوند.

این کارگاه‌ها در رشته‌های نقاشی، سفال‌گری، کلاژ، ساخت قاب با آیینه و سفال و مهره‌های فیروزه ایرانی وآموزش خطوط معقلی، بازی‌های دسته جمعی، سرگرمی‌های آموزشی برای معرفی معماری اسلامی، کاغذ و تا، صورتک‌سازی، نقاشی با موضوع پیام صلح برای کودکان جهان و کودکان ایران و سوئد در رول‌های کاغذی و نمایش خلاق برپا می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *