جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بیشترین گدایان شهر اتباع بیگانه هستند

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 392883
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هیچ گدایی در شهر تبریز وجود ندارد، گفت: از این جهت تبریز می‌تواند الگویی برای شهر تهران باشد و شورا و شهرداری تهران از تجربیات آنها استفاده کند.
به گزارش جهان؛ فاطمه دانشور در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر اینکه متأسفانه آمار دقیقی از متکدیان شهر تهران وجود ندارد گفت: به دلیل نبود بانک اطلاعاتی کامل نمی‌توان آماری از متکدیان گفت ضمن اینکه این آمار همیشه متفاوت است.

وی با بیان اینکه تعدادی از متکدیان شهر تهران از اتباع بیگانه هستند، اظهار داشت: در این زمینه باید وزارت کشور ورود پیدا کند و وظایف ذاتی و نظارتی خود را به نحو احسن انجام دهد ضمن اینکه شهرداری، شورا و دستگاه‌های حمایتی نیز وظایفی را به عهده دارند.

دانشور با اشاره به اینکه باید شهر تبریز را به عنوان الگو و نمونه در اجرای برنامه‌ها و جمع‌آوری متکدیان قرار دهیم گفت: این شهر در سالهای اخیر خالی از متکدیان بوده و این می‌تواند برای سایر شهرهای بزرگ و کلانشهرها یک الگو محسوب شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به حضور دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان گفت: هر یک از این دستگاه‌ها وظایفی را دارند که باید آنها را به طور دقیق و کامل انجام دهند و به همین دلیل شورا بنا دارد با همکاری شهرداری، بهزیستی و کمیته امداد ساماندهی را در این بخش انجام دهد.

وی همچنین به تأکید رئیس جمهور در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان اشاره کرد و افزود: در این زمینه سایر دستگاه‌ها باید وظایف ذاتی خود را انجام دهند که امیدواریم در سالهای آینده متکدی در تهران تردد نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *