جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

سقوط مرگبار فضاپیمای سرنشین دار

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 389085
فضاپیمای ویرجین ‌گالکتیک روز گذشته در یک پرواز آزمایشی دچار نقص فنی و سقوط شد و ۲زخمی و کشته را در برداشت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پرواز آزمایشی فضاپیمای Virgin Galactic در حالی با شکست مواجه شد که در این پرواز یکی از خلبانان زخمی و دیگری کشته شد. این سقوط در صحرای موجاوه کالیفرنیا اتفاق افتاد. اسپیس شیپ ۲ بخشی از پروژه شرکت ویرجین گالکتیک بوده که به صورت آزمایشی در حال انجام بود.

در این پرواز آزمایشی دو خلبان حضور داشتند، یکی از این دو خلبان در زمان بروز مشکل به موقع از فضاپیما به بیرون پرید اما دیگر خلبان موفق به انجام این کار نشد. کارشناسان هنوز علت دقیقی را برای این سقوط یا نقص فنی فضاپیما عنوان نکرده اند اما پس از مشخص شدن علت این سقوط، پرواز دیگری انجام خواهد شد.

این موضوع در حالی مطرح می شود که این پرواز در روزهای اخیر به دلایل مختلفی به تعویق افتاده بود و در نهایت نیز با انفجار و سقوط فضاپیما به پایان رسید. این فضاپیما یک خودروی پرتابی دو مرحله ای بوده و پس از جدا شدن از جت با نقص فنی روبرو شده و منفجر می شود. این کشتی فضایی قابلیت حمل شش مسافر و دو خلبان را دارد.

این انفجار و شکست در حالی مطرح می شود که در روزهای گذشته نیز فضاپیمای باربری بدون سرنشین ناسا که حامل تجهیزات لازم برای ایستگاه فضایی بین المللی بود دقایقی پس از پرتاب منفجر و دچار آتش سوزی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *