پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴۵
۹۴
تاملی بر اظهارات اخیر سخنگوی دولت؛

«تجمع غیرقانونی خوب» و «تجمع غیرقانونی بد»!/ چرا این سخنان را در فتنه 88 به دوستان خود نگفتید؟

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 425787
اگر تجمع بدون مجوز دانشجویان ضدآمریکایی منتقد به توافق هسته ای در یک میدان یا جلوی مجلس، غیرقانونی است، حتماً تجمع بنفش شیفتگان بیانیه لوزان و آنها که در خیابانهای شهر با بستن خیابان، به رقص و پایکوبی پرداختند و نظم شهر را بهم ریختند، به نحوی مضاعف غیرقانونی است چرا که دومی مشکلاتی نیز برای مردم بوجود آورد.
«تجمع غیرقانونی خوب» و «تجمع غیرقانونی بد»!/ چرا این سخنان را در فتنه 88 به دوستان خود نگفتید؟
جهان نيوز – داوود حسین پور: آقای محمدباقر نوبخت معاون محترم رییس جمهور و سخنگوی دولت در نشست خبری دیروز خود با خبرنگاران و در پاسخ به سئوالی درباره برگزاری تجمعات در اعتراض به روند مذاکرات هسته ای، گفته: «برگزاری این تجمعات نشان می دهد که این بحث عمومی است... این قبیل تجمعات غیرقانونی بوده و کار غیرقانونی بنا به نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری خلاف شرع هم به حساب می‌آید چون این نوع تجمعات غیرقانونی فراتر از بیان نظری است که در محافل مختلف انجام می‌شود و افراد وقتی که به شرع اعتقاد دارند باید در رفتارشان نیز به آن پایبند باشند» (منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت).

پیش از این هم حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در گفتگو با سایت خبرآنلاین تاکید کرده بود: «تجمعاتی که بدون مجوز برگزار می شوند غیرقانونی بوده و وزارت کشور با برگزارکنندگان آنها طبق قانون برخورد خواهد کرد».

در این باره چند نکته گفتنی است:
1. همان طور که مسئولان ارشد دولت به درستی گفته اند، برگزاری تجمع بدون کسب مجوز از مراجع ذی‌صلاح، غیرقانونی و مردود است و حتماً برای برگزاری آن باید مسیر "قانون" طی شود چه که بسیاری از ضرباتی که کشور طی سه دهه اخیر خورده، عدم تمکین به قانون از سوی قانون‌شکنان بوده است. خوب است که دولت محترم در همه زمینه‌ها بویژه در مورد عمل به فرامین و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین در موضوعاتی همچون تحقق اقتصاد مقاومتی، اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها،  عدم دخالت در انتخابات و عدم برگزاری جلسه حزبی در دفتر معاون اول، واردات بی‌رویه، رانت 650 میلیون یورویی، برداشت از حساب ذخیره ارزی، تمکین از احکام قضایی، احترام به نظارت مجلس، انتصاب سرپرست‌های دانشگاه‌ها، پست دادن به اصحاب فتنه، مسئله فیلترینگ و حجاب و... عامل به قانون باشد.

2. مخالفت با تجمع غیرقانونی تبعیض‌بردار نیست. «تجمع غیرقانونی خوب» و «تجمع غیرقانونی بد» نداریم. برای دولت نباید فرقی کند که تجمع بدون مجوز در له یا علیه آن باشد، هوادارانش باشند یا منتقدانش؛ همه در برابر قانون یکسان هستند. اگر تجمع بدون مجوز دانشجویان ضدآمریکایی منتقد به توافق هسته ای در یک میدان یا جلوی مجلس، غیرقانونی است، حتماً تجمع بنفش شیفتگان بیانیه لوزان و آنها که در خیابانهای شهر با بستن خیابان، به رقص و پایکوبی پرداختند و نظم شهر را بهم ریختند، به نحوی مضاعف غیرقانونی است چرا که دومی مشکلاتی نیز برای مردم بوجود آورد. خوب است دولت محترم همان رفتاری که برای منتقدان بکار می برد را برای حامیان قانون‌شکن خود نیز اعمال کند.

3. یادآوری این نکته به دولتمردان خالی از لطف نیست که اولاً دلواپس بودن در مورد مذاکرات هسته ای جرم نیست چه که شخص رهبر معظم انقلاب هم در مورد این مذاکرات فرموده اند «دغدغه جدی دارم» (20/1/94 دیدار مداحان) بنابراین ابراز نگرانی و دلواپسی از سوی افرادی که دلسوز نظام اسلامی هستند، طبیعی و حق آنان است. ثانیاً اکثریت انتقادات و اعتراضات به روند مذاکرات هسته ای در حقیقت اعتراض به زیاده‌خواهی‌های گرگ‌های عهدشکن آمریکایی‌ در مذاکرات –و به قول رییس سازمان انرژی اتمی دبه کردن آنها- و نیز بخاطر هوشیاری تیم مذاکره کننده خودی بوده است. ثالثاً برایند این نقدها به نفع تیم مذاکره کننده و له مصالح و منافع ملی کشور خواهد بود چرا که به طرف زورگوی مقابل این پیام را منتقل می کند که ملت ایران مخالف امتیازدهی به غرب است، ماموریتی که کنگره و سنای آمریکا بخوبی برای واشنگتن ایفا می کنند.

4. گسترش انتقادات و اعتراضات به روند مذاکرات هسته ای و فراتر رفتن آن از پایتخت و کشیده شدن آن به سایر شهرها، معلول بی‌توجهی دولت و تیم مذاکره کننده به منتقدان و حتی در مواقعی مسخره کردن آنهاست. اگر به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جاری توجه عملی می شد، امروز معترضان جدی‌تر از گذشته و نگران‌تر از قبل نمی شدند. حضرت آیت الله خامنه ای 20 فروردین ماه و اندکی پس از صدور بیانیه لوزان فرمودند: «مسئولین باید بیایند مردم را و بخصوص نخبگان را از جزئیّات و واقعیّات مطّلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم. این مصداق همدلی با مردم است... الان فرصت خوبی است برای همدلی؛ یک عدّه‌ای مخالفند، یک عدّه‌ای اعتراض دارند؛ مسئولین ما که مردمان صادقی هستند، مردمان علاقه‌مند به منافع ملّی‌اند، یک جمعی از مخالفین را ــ از آن افرادی را که شاخصند ــ دعوت کنند، حرفهای آنها را بشنوند؛ ای بسا در حرفهای آنها یک نکته‌ای باشد که این نکته را اگر رعایت کنند، کارشان بهتر پیش برود؛ اگر چنانچه نکته‌ای هم نبود، آنها را قانع کنند؛ این میشود همدلی؛ این میشود یکسان‌سازی دلها و احساسها، و به تبع آن عملها». متاسفانه اقدام عملی خاصی از سوی دولت برای تحقق رهنمود رهبر انقلاب دیده نشد. اگر آن روز این رهنمود‌ها از سوی دولتی‌ها جدی گرفته می شد و آنها به "حقوق" منتقدانِ ناصح پایبند می‌بودند، امروز شاهد افزایش اعتراض و انتقاد نبودیم.

5. کاش آقای نوبخت این سخنان متین (کار غیرقانونی خلاف شرع است) را 6 سال قبل و در جریان فتنه 88 خطاب به بسیاری از دوستانشان گفته بودند. کاش مدیران ارشد دولت فعلی و رییس آن در روزهایی که با فرمان موسوی و کروبی به آشوبگران، پایتخت به صحنه جنگ تبدیل شد و ضدانقلاب زیر بیرق سران فتنه به پیکار انقلاب امام خمینی (ره) آمد، این سخنان را گفته بودند. تجمع بدون مجوز، غیرقانونی است اما غیرقانونی‌تر از آن اردوکشی خیابانی فتنه‌گران و غارت خیابان های پایتخت با طعم آدم‌کشی و حمله به جان و مال مردم و بیت المال، هتک حرمت عاشورای حسینی و به آتش کشیدن خیمه های سالار شهیدان(ع)، فرمان آشوب همسر آقای هاشمی رفسنجانی در روز انتخابات، هتک حرمت تمثال امام راحل، سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه، گرا دادن آقازاده فربه به غرب برای اعمال تحریم علیه ملت ایران، اجرای مو به موی دستورات رادیو اسراییل، بیانیه های دشمن‌شادکن میرحسین موسوی، تهمت های خائنانه مهدی کروبی و همراهی مزورانه سیدمحمد خاتمی با کودتاچیان است. لطفاً به معاون پارلمانی رییس جمهور هم بگویید که شرکت در تجمع و راهپیمایی بدون مجوز 25 خرداد، قانون‌شکنی بود. به مدیران نزدیک به سران فتنه در دولت اعتدال بگویید که قانون‌شکنی‌های 88 بر خلاف شرع بود. به دوستان اصلاح‌طلب‌تان اصول 57 و 110 قانون اساسی در مورد «ولایت مطلقه فقیه» را یادآوری کنید، به آنها که خطبه های 29 خرداد 88 ولی امر مسلمین را شنیدند اما راهی دیگر رفتند، آنجا که او فرمود: «اگر كسانى شبهه دارند و مستنداتى ارائه ميدهند، بايد حتماً رسيدگى بشود؛ البته از مجارى قانونى؛ رسيدگى فقط از مجارى قانونى. بنده زير بار بدعتهاى غيرقانونى نخواهم رفت. امروز اگر چهارچوبهاى قانونى شكسته شد، در آينده هيچ انتخاباتى ديگر مصونيت نخواهد داشت... همه چيز دنبال بشود، انجام بگيرد، كارهاى درست، بر طبق قانون. اگر واقعاً شبهه اى هست، از راه هاى قانونى پيگيرى بشود... اگر نخبگان سياسى بخواهند قانون را زير پا بگذارند، يا براى اصلاح ابرو، چشم را كور كنند، چه بخواهند، چه نخواهند، مسئول خونها و خشونتها و هرج و مرج ها، آنهايند... من به اين برادران عرض ميكنم، به مسئوليت پيش خداى متعال فكر كنيد: پيش خدا مسئوليد، از شما سؤال خواهد شد. آخرين وصاياى امام را به ياد بياوريد؛ قانون، فصل الخطاب است؛ قانون را فصل الخطاب بدانيد... تن دادن به مطالبات غير قانونى، زير فشار، خود اين، شروع ديكتاتورى است. اين اشتباه محاسبه است؛ اين محاسبه ى غلطى است... من از همه ى اين دوستان، اين برادران، ميخواهم بنا را بر برادرى بگذاريد، بنا را بر تفاهم بگذاريد، قانون را رعايت كنيد. راه قانون باز است. راه محبت و صفا باز است، از اين راه برويد».

بی تردید اگر آن روز سران فتنه و اصلاح طلبان –به جای کودتای ناکام و فتنه گری- راه قانون را انتخاب کرده بودند، امروز نه کشور دچار تحریم های بی سابقه میشد و نه خسارت های فراوان دامن‌گیر ملت ایران میشد. آقای نوبخت جای شما و دوستانتان در هشت ماه فتنه خالی بود تا به اصلاح طلبان خائن و سران وطن‌فروش فتنه سخنان دیروزتان را یادآور شوید. گرچه بد نیست امروز هم به هواداران سران فتنه و مطالبه کنندگان رفع حصر یادآوری کنید که حصر موسوی و کروبی و ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات دقیقاً بر مبنای قانون و از مجاری حقوقی انجام گرفته است، همان قانونی که به قول سخنگوی دولت یازدهم، عمل بر خلاف آن غیر شرعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرهاد
به شرطی که تجمع موافقان هم صورت گیرد چه اشکالی دارد. تازه بهتر است .حداقل می بینیم وزنه کدام سنگین تر است.
United States
در همین یادداشت در این باره صحبت شده...
سعی شود در تابستان برگزار نشود چون مدارس تعطیلند...
آنوقت وزنه شان سبک می شود !
ج س
Iran, Islamic Republic of
نوبخت یادش رفته وقتی سال ۸۴ به احمدی نژاد توهین کرد مردم در انتخابات چگونه جوابش را دادند ، باز یکه تازی می کند باید اسفند ماه به این جریان جواب دندان شکن داد تا عبرتی دیگر شود
بخصوص ۹۶
مهدي م
Iran, Islamic Republic of
منتها يك مشكل است كه مخالفان نوعا براي اصل انقلاب و نظام بيشتر از راحتي خودشان اهميت و ارزش قائل هستند و لذا به دنبال آشوب نخواهند بود ولي موافقان در سال 88 نشان دادند كه آنقدر ها هم حواسشان جمع نيست
رمضان حسین
خیلی ها مثل من با این نظریه موافقند.
اصلا صحبت از وزنه که میشه حالم دگرگونه.
حسن
ایشان یکی از منظورهایشان، تجمع طلاب در مدرسه فیضیه بوده است که اینگونه تجمعات چون داخل مدرسه است نیاز به مجوز از دولت ندارد ؛ بلکه اجازه را باید رییس حوزه علمیه قم می داد که دادند. پس هیچ گونه کار غیر قانونی از طرف طلاب صورت نگرفته است.
ما که به خلاف گویی این آقا عادت کردیم فک کنم خودش هم عادت کرده
لینک خبر مجوز اجازه نمیدهیم در مشهد:
http://www.tabnak.ir/fa/news/504128/%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF-%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D9%87%DB%8C%D9%85-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF
United States
احسنت زدی به هدف
United States
این پیغامی است در دوران روحانی مچکریم
قانون، حرف اول و آخر
علی
کسانی که از روز اول که این دولت سر کار اومد خیلی خوشحال وامیدوار به مذاکرات بودند الآن دل سرد وزده شدن وگرنه مطمئنا دولت دنبال اینه که علیه تجمعات دانشجویان و عموم مردم یک چیزی برای نشان دادن داشته باشه ولی نیست.آقایون دولتی ها چون می بینن موافقی نیست که تجمع برگزار کنه این حرفها رو می زنن و گرنه اگه امیدوار می بودن که این حرفها مثل نقطه چین سربالاست.
بیسوادای جهنمی
Iran, Islamic Republic of
از نظر اینها قانون وقتی خوبه که به نفعشون باشه. وقتی قانون حرفی زد که خوششون نیامد میزنند زیرش و سطل زباله آتیش میزنند. وقتی پای منافع خودشون در میان باشه، اگه کسی قانونشکنی کرد، میره به جهنم اما وقتی دولت احمدی نژاد و دیگری باشه، اوضاع فرق میکنه. اینجا میرن با بیگانه هم علیه دولت منتخب ائتلاف میکنند
کلید
Iran, Islamic Republic of
چند تا هیات همدانی از احمدی نژاد دعوت کردند و در حسینیه امام خمینی همدان سخنرانی کند ، مسولین بهانه آوردند نگذاشتند در آن مکان و به مسجدی گمنام بردند و بدون هیچ تبلیغ و بنر در سطح شهر ، مردم خود جوش مسجد و کوچه های اطراف مسجد را پر کردند، آیا مجوز برای متدینین و نماز گزاران می دهند که در ورزشگاهی یا پارکی جمع شوند و نقد منصفانه داشته باشند
من خودم همدانيم:). اونجا هم بودم. جمعيت بيشتر از دويست نفر هم نبود دو روز قبل هم تبليغات خوبي شده بود و مكان سخنراني همون مسجد كوثر اعلام شده بود. گمونم دوستان همچنان معتقدند اگه قاليباف كنار ميرفت جليلي ٩٩ درصد راي مياورد:)))
Finland
عکسهای سفر هست دروغ نگو
اشتب مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
تجمع غیر قانونی بد و خلاف است چه ان طرف چه این طرف
United States
تجمع مشهد که البته مردم زیادی بودند قانونی و با اجازه استانداری بوده.
چون جمعیت زیاد بود جناب اعتدال گفتند اگر قرار بر این باشد هر چی با کد خدا نشستیم و ریسیدیم پنبه میشود به همین خاطر الان اجازه نمیدن!
این انقلاب و دستاوردهاش مال کسانی هست که 8 سال مقابل دشمن ایستادن و شهید و جانباز دادن.
نمیشه که حالا بشینن فقط تاراج این مملکت رو نظاره کنن....
بهادری
سخن همسر حضرت آیت الله هاشمی رهبر ساده زیست و هوشمند و بزرگ و ماندگار و قوی و باهوش و کاربلد جریان اصلاحات درست بوده است. مگر میشود که همسر انسان به این بزرگی حرف اشتباهی بزند؟!
چقدر دروغ گفتی
United States
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
چرا خانم مرعشی محاکمه نشد؟
Iran, Islamic Republic of
چند گرفتی اینو نوشتی؟
ایشان به کنایه... متوجه نشدید؟؟؟؟؟
مطمئنا از اربابهای شما بیشتر نگرفته

حالا به ریال بگم یا به دلار (که بهتر بفهمی چون اربابهاتون به دلار براتون میرختن) برای تبدیلش کنم بگم؟
ناآشنا
آیت الله !!! ساده زیست !!!! هوشمند !!!! ماندگار !!! کاربلد !!!
پیر مرد محترم بازنشسته پولدار تکرار کن
Iran, Islamic Republic of
دوصفحه مقاله نوشتید اخر معلوم نکردید این تجمعات دلواپسان قانونیست یا خیر؟ تماما توجیه کننده هستید.
آقای روحانی و آقای نوبخت سال 96 با رای ملت بازنشسته میشوید
زپلشک!
مگه باز قراره شماها تقلب کنین؟!
Romania
مگه شما سال 92 تقلب کردین که هروقت شما پیروز نشین می گین تقلب شده؟؟؟
آره ما در 92 تقلب کردیم و حاضریم در یک دادگاه بیطرف به تقلب ما رسیدگی بشه ولی به شرطی که بزارین به انتخابات 88 هم بررسی بشه!
دادگاه بی طرف هم لابد سازمان مللتونه آره ؟؟؟؟ دیدید که کل لشکرتون اومدن و رقمشون جلوی ملت ایران هیچی نبود حالا که خوار و بدبخت و مفلوک شدید می خواهید دادگاه بی طرف انتخاب کنید ...؟؟
....
حالا واقعا شما که به روحانی رای دادی واقعا الان حس خوبی از وضعیت مملکت داری؟؟؟؟
یارو
من رای دادم و پشیمونم بشدت
البته ادم متقلب همیشه منتظره براش تقلب کنند!!عزیزم... رییس جمهورتون رای اورده خودش هم میدونه برای همین تا ازش انتقاد میشه ...
United States
زترشک نه بابا
جواب فتنه گر
نه اتفاقا دوباره با نسبت تفاوت ارای بالا رییس جمهور انتخاب میکنیم که جز یه عده قلیل ادم نفهم کسی ادعای تقلب نکنه.نه ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار اختلاف رای برای رییس جمهور البته ما به ان هم احترام گذاشتیم.  
الان مثلا جواب دندان شکن دادی؟؟؟؟
تهمت بدترین گناهه
Estonia
موافقم دولت ... با رای ملت بر کنار خواهد شد
برای آن روز روزشماری میکنیم
ما کفن پوش آماده ایستادگی هستیم
انموقع متاسفانه ایشان سخنگوی دولت نبود والا این همه بدبختی که از از ان دولت فخیمه مورد حمایتتان باید سالها بکشیم نمیکشیدیم
اینها 35 ساله رانت دارند !همیشه هم خودشون را قیم مردم میدونن!!...
United States
خب که چی؟
اینها که اینقدر مدعی آزادی هستند چرا به عده ای که ادعا میکنند اقلیت هستند، مجوز تجمع نمیدهند؟
چون اون اقلیت همیشه وطن فروشی کردن و با حماقتهاشون یا پای دشمنو به مملکت باز کردن یا کشورو تحریم کردن
رضا
Romania
تعجب میکنم از تیتر خبرتون شما نمیدونید چرا تو فتنه 88 صداشون درنیومد؟؟؟!!!
خوشم میاد چپ و راست لنگه هم هستید هر جا به نفعتان باشد عمل غیر قانونی خود را با نام خدا،پیغمبر و شهید توجیه می کنید
پس بشینیم شما غیرقانونی سود ببرید؟
یعنی شما الان وسطی؟؟؟؟؟؟؟
محفوظ
زیاد به نوبخت اهمیت ندهید. با 270 هزار رای اختلاف فکر کردن که اکثریت هستند. ایشان همان کسی است که آمد در برنامه شناسنامه و جلوی 75 میلیون نفر جمعیت ایران گفت که ما هیچگاه دلمان با منتخب مردم در دولت قبل صاف نشد. این جوری هستند این حضرات. هر وقت یک تجمعی به نفعشان بود می گویند قانونی و شرعی است و هر وقت که به ضررشان بود می گویند غیرقانونی و غیر شرعی است.
Iran, Islamic Republic of
با قانون شکنان از هر دو طرف باید برخورد شود. امام فرمودند حکومت اسلام حکومت قانون است و کسی حق ندارد به بهانه ی قانون شکنی دیگران خود قانون شکنی کند
s
سخن آقای نوبخت بصورت عمومی بنحوی ف... افکار عمومی محسوب میشود چرا که مثلا تجمع عظیم ما اجازه نمیدهیم در مشهد مقدس به گفته فرماندار مشهد با صدور مجوز بوده و یا تجمعات در مدرسه فیضیه و یا در مساجد اصلا قانونا نیاز به کسب مجوز ندارد .
آقای نوبخت تقریبا مردم شما و مواضعتان و صداقت شما را بعد از مساله حذف یارانه بگیران و افزایش قیمت بنزین و حاملهای انرژی و قیمت نان .... شناخته اند
مگه بده کسی پیدا شده میراث احمدی نزاد که به این دولت رسیده داره اصلاح می کنه .دوست عزیز گذشت زمان عوام فریبی
احسان
این سوال رو باید از شما پرسید.
لیلی زن بود یا مرد؟؟؟!!!
مهدی
تو تجمع مخالفین که هیچی ندادند اگه تو تجمع ما میدن اعلام کنید بیاییم/خوب شما ب تحریمید و ضعتون بهتره عزیزان من
از نوبخت که حرفاش پر از تناقض ....
چی بگم؟؟؟
مهدی
Estonia
... خدا ازت نگذره
سياوش آقاجاني
Moldova, Republic of
سلام، كدام تجمع غيرقانوني در مورد هسته اي انجام شده؟؟؟...
United States
وای خدایا ....
Romania
واسه اینکه ایشون حرفهاش حرف نیست
وگرنه حتما دوستاش به حرفهای نگفته اش گوش میکردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...
ای بیسواد!!!ای بیشناسنامه !!! برو به جهنم!!!
Finland
پس چرا تجمع غیر قانونی حامیان احمدی نزاد پس از انتخابات که ایشون مردم و مخلفین خود را خس و خاشاک نامید چیزی نمیگید
احمد
اون مجوز داشت
بعدش احمدی نژاد به اونایی که سطل آشغال آتش زدن و شیشه بانک خورد کردن و مسجد آتش زدن گفت
شما که احیانا اینکارا رو بد میدونید
متاسفم
United States
روحانی مچکریم
تو دیگه خیلی پرتی

الان رضا رشیدپور هم دیگه مچکر نیست
دفعه اول دولت نیست این رفتارها...
سینا
جدا از اینکه آدم ...ولی در مجموع حرفش کاملا درست بود! تجمع غیر قانونی خوب و بد نداره! همین که غیر قانونیه یعنی بده!
تجمع روبروی سازمان محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
لطفا آقای نوبخت توضیح دهند که تجمع افرادی در مقابل سازمان محیط زیست و در مخالفت با سگ کشی با کدام مجوز صورت گرفت ؟و با کدام مجوز خانم ابتکار در آن شرکت نمود؟
دروغگویی ودزدی ... برای همه ملت روشن شد
یعقوب
بهر حال طبق نظر مقام معظم رهبری لشکرکشی خیابانی بد و تجمع غیر قانونی هم بد هست حالا اگر شما تجمع غیر قانونی را خوب میدانید چرا تجمع 88 را بد میدانید تازه تجمع غیر قانونی هم در سال 88 از فیضیه شروع شد 2روز مانده به انتخابات از فیضیه شروع شد و روز24 خرداد طرفداران احمدی نژاد جشن گرفتند و بعدش مخالفین آمدند !!!جهت اطلاع
اینجا کسی نگفت تجمع غیر قانونی خوبه که.
گفت تو که سخنگوی دولتی قبلا چرا عامل به حرفت نبودی....
اگر دین داری این پیام را نشان بده:
اولا فتنه 88 محصول ظلم و بی عدالتی جامعه بود.دوما علت بسیاری از مشکلات کشور همین تندروهایی هستند که خود را با ایمانتر و مومن تر از مردم می دانند.سوما آب به جوی رفته را نمی توان باز گرداند.یاد این موضوع افتادم که قران ها را بالای نیزه ها بردند و مردم عوام را از علی ع جدا ساختند.
بهتره دولت با تدبیر موضع بگیره
ای خدا که به خاطر .... چه بدبختی های این ملت کشیدند
همان رسم احمدی نژاد داره ادامه پیدا میکنه
راستي چرا تجمع موافقان مذاكرات هسته اي برگزار نمي شود
دیگه خودشونم فهمیدن که...
همه زیر سر انگلیس است
شاید شوخی کرده
a
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زنگنه
وزیر محترم نفت
لطفا به سوختن گازهای همراه توجه فرمایید توجه به این موضوع یعنی جلوگیری از سوزندان بیت المال ، برای مثال در حال حاضر روزانه به دلیل سو مدیریت و فقدان واحد شیرین سازی و فراورش و ذخیره سازی.....، 450تن در روز گاز مایع دربالایشگاه ایلام می سوزد.( یعنی روزانه سیصد هزار دلار ضرر وزیان به مردم و آلودگی محیط زیست )ترا به خدا رسیدگی کنید.
اينكه يك مافياي فاميلي در كرمانشاه درست شده و منابع اصلي مردم مظلوم را هدر مي دهند چطور ؟ قانوني است ؟
یکدوست
با سلام آنچه باعث محکومیت آن ها می شود کار خلاف قانون بوده. پس شما هم خلاف قانون نکنید. وگرنه مثل آن ها خواهید بود. به فرمایش رهبر عزیز قانون فصل الخطاب است. شما چرا میخواهید قانون نشکنی کنید؟ شما که ادعای پیروی از ولایت را دارید.
خسته شدیم آقای نوبخت
سید
چقدرسخنگوخوش تیپ والله اذییتشون نکنید گناه دارن دنبال کلیدن احمدی نژاد احتمالا برداشته
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقای نوبخت سلام اینقدر که شما خود را عقل کل می دانید انصاف هم داشته باشید آیا سال 88هم تجمعات غیر قانونی دوستان شفیقتان را محکوم می کردید؟آیا کشته شدن جوانان مردم در همان تجمعات یادتان هست ؟ و بسیار مصیبت های که دوستان شما بر سر این مردم آوردند ؟ البته بنده هم با تجمعات غیر قانونی فعلی موافق نیستم . همه باید به قانون احترام گذاشته و از آن تبعیت کنند.و مثل سران فتنه ودوستان آنان نباشند .
امیر
از جهان نیوز بخاطر نکته سنجی و تحلیل های بجا و منطقی کمال تشکر را دارم و به همه دست اندرکاران خسنه نباشید عرض میکنم و آرزومندم که در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران موفق و پایدار و سرافراز باشید. بعنوان پیشنهاد و نه انتقاد شاید اگر حجم مطالب که در تحلیل یک واقعه در سایت گذاشته میشود کمتر و بصورت خلاصه باشد....
بوسجین
واعظی در بالا منبر به مردم گفت ای مردم اگر بچه ای به قسمتی از فرش خراب کاری کند با شستن ان پاک نمی شود باید ان قسمت را برید و به دور انداخت بعد پایان سخنرانی به سمت خانه روان می شود و در خانه می بیند که قسمتی از فرش بریده شده علت را از همسر خود می پرسد و همسرش می گوید خودتان در بالای منبر گفتی چون در این قسمت بچه خراب کاری کرده بود منهم بریدم واعظ با عصبانیت و ناراحتی به زن خود نهیب می زند که ای زن نادان من ان را برای مردم گفتم برای خودمان که نگفتم حال صحبت های این اقا هم مانند این است این برای دیگران است اما خودشان می توانند در زمان لازم راه پیمایی غیر قانونی برگزار و یا ان را محکوم نکنند