جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۱۳
از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت:

تمدید حکم ریاست آیت‌الله لاریجانی بر قوه قضائیه

پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 375080
رهبر معظم انقلاب با صدور حکمی ضمن تمدید حکم آیت‌الله آملی لاریجانی برای یک دوره دیگر به ریاست قوه قضائیه تصریح کردند: ایجاد ساز و کار مناسب برای دسترسی آسان به عدالت، مبارزه اساسی با فساد وایجاد امنیت اجتماعی خواهد توانست تحقق قضای اسلامی و جلب رضایت پروردگار را به عمل نزدیک کند.
تمدید حکم ریاست آیت‌الله لاریجانی بر قوه قضائیه
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام‌معظم‌رهبری،‌ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل صد و پنجاه و هفت قانون اساسی، با صدور حکمی آیت الله حاج شیخ صادق آملی لاریجانی را برای یک دوره ی دیگر، به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

آیت الله جناب آقای حاج شیخ صادق آملی لاریجانی دامت توفیقاته

با تکریم و قدردانی از یک دوره ی تلاش عالمانه و ارزشمند جنابعالی در مسئولیت ریاست قوه قضائیه، در اجرای اصل صد و پنجاه و هفت قانون اساسی، جنابعالی را برای یک دوره ی دیگر به تصدّی این مسئولیت خطیر بر می گزینم.

بهره مندی از زیر ساخت های فراهم شده در دهه های گذشته، استفاده از تجارب دوره نخست مسئولیت، تعامل و همکاری قوای سه‌گانه، اهتمام به تحقق سیاست‌های کلی و رویکردهای اعلام شده نظام در امور قضائی بویژه در ایجاد ساز و کار مناسب برای دسترسی آسان همگان به عدالت، کوتاه کردن مسیر دادرسی، اصلاح قوانین و تهیه لوایح مورد نیاز قوه، تأمین سلامت ارکان قوه با اعمال نظارت مناسب، مبارزه اساسی با فساد، و از همه مهمتر ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با معاضدت دستگاه‌های مسئول، در پرتو اغتنام از فرصت های پرشتاب، خواهد توانست توقع شکوفائی و جهش در قوه قضائیه و تحقق اصول مربوط در قانون اساسی را برآورده سازد و تحقق قضای اسلامی و اجرای عدالت به معنای واقعی و جلب رضایت پروردگار متعال را به عمل نزدیک کند، باذن الله تعالی.

مدیریت برجسته، هوشمندانه و انقلابی و مخلصانه جنابعالی، برآورده شدن خواسته ها و نکات اشاره شده را به فضل الهی تضمین خواهد کرد، انشاءالله.

توفیق جنابعالی و همکاران محترم و خوبتان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

سید علی خامنه ای
۲۳ مرداد ۱۳۹۳
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منطغد
حاج آقا تبریک.امید است با عدالت علوی دادگاه جونیور برگزار شود و رضای خدا حاصل گرددو سپس مسبیبن کرسنت نیز به دادگاه احضار وجزای کیفر وتضعیع حقوق بیت المال جبران گردد.
فدایییی داری حضرت آقا
من که خیلی خوشحال شدم
زهیر
امیدوارم حال جونیور رو ایشون بگیره تا جیگرمون بیشتر سر حال بیاد
مجتبی
سلام
حکم 5 سال پیش حضرت آقا حجت الاسلام و المسلمین بود ولی امسال آقا ایشون رو آیت الله خطاب کردند
خداوند ایشان را در حل پرونده آقازاده نفتی موفق گرداند
درود و سپاس
رهرو ولایت
ما همه سرباز تواییم خامنه ای گوش به فرمان توییم خامنه ای
کارمند دردمند سازمان
سلام بر مقام معظم رهبری وانتصابش وتبریک به رییس محترم قوه قضائیه
جناب آقای قوه قضائیه بعنوان یک ایثارگر سازمان بازرسی کل کشور از شما انتظار دارم توجه بیشتری به این سازمان داشته باشید دراین سازمان به ایثارگران توجه چندانی نمی شود ومعمولاً اصولگرایان ایثارگر مورد بی توجهی وکم لطفی قرارمی گیرند درانتصابات به قانون مربوط به تخصیص سهمیه ایثارگران درانتصاب مدیران تو.جه نمی شود. درحالی که کلیه دستگاههای اجرایی کشور وحتی شرکت های غیر دولتی درروزجانبازان از جانبازان وایثارگران تجلیل می کنند درسال جاری دراین روز وحتی روزهای بعد نیم نگاهی به ایثارگران نشده است ...
محسن
قربون رهبر عزیزم برم ....
انتخاب خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
...الحمدالله ..
م
Iran, Islamic Republic of
باسلام
درود بر رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران

خدا کند پرونده سران فتنه نیز زودتر رسیدگی شود
زیرا چند نفری علنا دارند ول می چرخند