جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

فرگوسنِ آمریکا در میان آتش و دود/ باز هم قتلِ سیاهان+تصاویر

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 375981
شبکه سی ان ان گزارش کرد که اعتراضات آرام در فرگوسن شب گذشته در سومین شب از اجرای قانون منع آمد و شد بعد از آن به خشونت کشیده شد که معترضان به سمت مأموران پلیس بطری پرتاب کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شبکه سی ان ان گزارش کرد که اعتراضات آرام در فرگوسن شب گذشته در سومین شب از اجرای قانون منع آمد و شد بعد از آن به خشونت کشیده شد که معترضان به سمت مأموران پلیس بطری پرتاب کردند.

بن‌بست به وجود آمده بین پلیس و معترضان به اندازه‌ای شدید شده است که شبکه «سی ان ان» به طور زنده در حال پخش تظاهرات شهر «فرگوسن» است.

گزارشها حاکی از آن است که پلیس به سمت معترضان نارنجک و گاز اشک‌آور پرتاب می‌کند و صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

از طرف دیگر «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر خواهان برقراری آرامش در شهر فرگوسن، در ایالت میسوری شد و گفت که «اریک هولدر»، دادستان کل آمریکا قرار است، فردا، چهارشنبه، به فرگوسن سفر کند تا در جریان تحقیقات دولت فدرال از حادثه قتل یک جوان ۱۸ ساله سیاه پوست به دست پلیس قرار بگیرد.


نیروهای گارد ملی آمریکا با خودروهای زرهی و تجهیزات جنگی در شهر «فرگوسن» مستقر شده‌اند. این اقدام بنا بر درخواست «جی نیسکون» فرماندار ایالت «میسوری» صورت گرفته است.

شبکه سی ان ان تصاویری را نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مأموران پلیس آمریکا در حالیکه ماسک به صورت دارند و لباس‌های زرهی پوشیده‌اند با اسلحه‌های خود به سمت معترضان حرکت می‌کنند.

یک مأمور پلیس نیز از پشت بلندگو به معترضان در حالیکه زنجیره‌ای از مأموران پلیس به سمت معترضان حرکت می‌کنند، هشدار می‌دهد هرچه سریعتر محل را ترک کنند.

خبرنگار سی ان ان گزارش کرد که پلیس به آنها هشدار داده است که هرچه سریعتر منطقه را ترک کنند و دیگر این محل امن نمی‌باشد و برنامه زنده سی ان ان قطع شد.


بر اساس این گزارش، مأموران پلیس چند نفر از معترضان را که هنوز تعداد آن مشخص نیست و از جمله یک عکاس را دستگیر کردند.

ادامه تظاهرات در حالی با خشونت همراه شده است که نتایج اولیه کالبدشکافی جسد «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست آمریکایی حدود دو هفته پیش در حالی که تسلیم شده بود و دستانش را بالای سرش برده بود جان خود را از دست داد، حاکی از آن بود که ۶ مرتبه مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفته است.


به گفته خبرنگاران حاضر در صحنه، شیوه امشب پلیس فرگوسن این است که زنجیره‌ای درست کرده‌اند و به سمت جمعیت معترضان می‌روند و از میان آنها چند نفر را به انتخاب خود دستگیر می‌کنند.

به گزارش شبکه آی تی وی، چهره‌های معروفی چون برخی خوانندگان آمریکایی نیز در این تظاهرات اعتراضی حضور پیدا کرده‌اند.

علیرغم برخی گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده که پلیس آمریکا همچنان از گاز اشک‌آور استفاده می‌کند، رئیس پلیس فرگوسن ضمن رد این مسئله مدعی شد که پلیس فقط از گازهای دودزا استفاده می‌کند.


براساس گزارش روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه»، ۲ گزارشگر آلمانی در جریان تحقیق درباره در اعتراض به قتل «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست آمریکایی که به دست پلیس آمریکا در فرگوسن کشته شد، دستگیر شدند و ۳ ساعت آنها را در بازداشت نگه داشت.

روزنامه آلمانی «ولت» با انتشار این خبر نوشت که یکی از این افراد که برای این روزنامه مطلب می‌نویسد و دیگری هم برای تعدادی از نشریات محلی کار می‌کند.

بر اساس این گزارش این افراد در پی اخطار پلیس مبنی بر توقف نکردن در خیابانی خلوت دستگیر شدند.

روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» گزارش کرد که دهها معترض آمریکایی اواخر شب گذشته، در راستای همدردی با مردم فرگوسن به دلیل قتل «مایکل براون» در مقابل دپارتمان پلیس نیویورک در میدان تایمز تظاهرات برپا کردند.

این معترضان آمریکایی خواستار عدالت شدند و در پلاکاردهایی که به دست داشتند از پلیس خواستند که تیراندازی نکند و همچنین نام آندسته از سیاهپوستان غیرمسلح اهل نیویورک که به دست پلیس کشته شدند، را صدا کردند.


جدیدترین گزارش خبرگزاری‌ها از تحولات فرگوسن حاکی از آن است که مأموران پلیس ۳۱ نفر را تاکنون دستگیر کرده‌اند و دو نفر از معترضان نیز مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفتند و زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *