جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
مصلحي تاكيدكرد:

مسئولان فراری اصلاحات درمظان‌ اتهام‌ همکاری با وزارت‌اطلاعات قراردارند

جمعه ۲۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 176081
وزیر اطلاعات از انعکاس اسناد جدید نفوذ در میان ضد انقلاب خارج نشین خبر داد و گفت : ایجاد شکاف و تردید در جریان ضد انقلاب متواری و خارج نشین از موفقیت های وزارت اطلاعات است.
مسئولان فراری اصلاحات درمظان‌ اتهام‌ همکاری با وزارت‌اطلاعات قراردارند
وزير اطلاعات با بيان اين‌كه وزارت اطلاعات براي دوستداران نظام و مردم عزيز كشور آرامش‌بخش، اطمينان‌آور، امنيت‌آور و شادكننده دل مردم است، گفت: اين مجموعه نگران‌كننده، رعب‌آور و آسيب‌زننده به دشمنان است.

به گزارش جهان به نقل از ايسنا حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در سخنراني پيش از خطبه‌ نماز جمعه تهران، با تبريك اعياد شعبانيه و تشكر از شوراي فرهنگ عمومي به خاطر پذيرفتن پيشنهاد وزارت اطلاعات مبني بر نامگذاري روز ولادت امام زمان (عج)، به نام روز سرباز گمنام امام زمان، به روايتي از پيامبر اكرم (ص) اشاره كرد و گفت: ايشان در روايتي مي‌فرمايند خوشا به حال بنده‌ي مومني كه خداوند او را به عنوان بنده‌ ويژه مي‌شناسد، ولي مردم او را نمي‌شناسند.

وي افزود: در اين روايت آمده است كه يكي از ويژگي‌هاي اين افراد (بنده‌اي كه خداوند او را مي‌شناسد ولي مردم او را نمي‌شناسند) اين است كه چنين بنده‌اي بر فتنه‌ي تاريك غلبه پيدا مي‌كند و اين فتنه‌ها را از بين مي‌برد و اين كار، كاري است كه عزيزان ما در مجموعه‌ي وزارت اطلاعات آن را دنبال مي‌كنند. يعني شناسايي فتنه در ابعاد مختلف از جمله موارد مورد توجه در اين مجموعه است.

وزير اطلاعات با تاكيد بر اين‌كه كار وزارت اطلاعات تنها پي‌گيري مباحث امنيتي خاص مثل ترور و انفجارها نيست، اظهار كرد: وزارت اطلاعات در تمامي ابعاد از جمله مباحث فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي اين وظيفه را دارد كه فتنه‌هاي دشمن را پيش‌بيني و طراحي‌هاي به‌موقعي را دنبال كند.

مصلحي با بيان اين‌كه حضرت امام (ره) عنوان سربازي گمنام وجود مقدس آقا امام زمان را به عزيزان در وزارت اطلاعات دادند، گفت: مقام معظم رهبري نيز در همين راستا بحث مجاهدت‌هاي خاموش را در اين مجموعه عنوان و مجموعه‌ي وزارت را به عنوان پايگاه عظيم مبارزه و جهاد نامگذاري كردند.

وي با اشاره به بازديد مقام معظم رهبري از مجموعه‌ي وزارت اطلاعات كه در اسفندماه سال گذشته انجام شد، اظهار كرد: مقام معظم رهبري در اين بازديد، وزارت اطلاعات را يك پايگاه عظيم مبارزه در جنگ اطلاعاتي كه امروز يك جنگ واقعي است، خواندند و اين نكته نكته‌ي مورد توجهي است؛ چرا كه اگر ما امروز با دشمن جنگ فيزيكي نداريم، اما جنگ اطلاعاتي سنگيني را داريم.

وزير اطلاعات در ادامه گفت: مقام معظم رهبري بومي بودن و الگو نگرفتن از دستگاه‌هاي اطلاعاتي دنيا را از جمله ويژگي‌هاي وزارت اطلاعات خواندند. با توجه به اين موضوع بايد گفت كه از آن‌جا كه وزارت اطلاعات از درون انقلاب و نظام جوشيده است، يكي از افتخاراتش اين است كه اين سرويس و دستگاه اطلاعاتي دقيقا بر اساس نيازهاي انقلاب شكل گرفته است. اين در حالي است كه كار سرويس‌هاي اطلاعاتي ديگر در دنيا نوعي تقليد و گرفتن از دست همديگر است، اما سيستم اطلاعاتي ما دقيقا بدون اين‌كه تقليدي از ديگران داشته باشد، بومي است.

مصلحي هم‌چنين با تاكيد بر اين نكته كه وزارت اطلاعات تنها براي يك دستگاه خاص نيست، بلكه متعلق به همه‌ي مجموعه‌ي نظام است، افزود: امروز با اطمينان مي‌توان گفت كه سربازان گمنام امام زمان (عج) علاوه بر مجهز بودن به بهترين فناوري‌ها كه كاملا بومي است، در مقابله با تجهيزات حتي پيشرفته‌ي سيا و موساد براي مقابله با اين سرويس‌ها از وضعيت بسيار خوب فناوري برخوردار است.

وي با اشاره به آمادگي مجموعه‌ي وزارت اطلاعات براي خطرپذيري خالصانه براي نظام در عرصه‌هاي مختلف كه در فرمايشات مقام معظم رهبري مورد توجه قرار گرفته است، اظهار كرد: عزيزان ما در عرصه‌هاي مختلف حضور پيدا مي‌كنند و بعضا تك نفري نيز در عرصه‌ها حضور پيدا كردند كه اين بيانگر ويژگي مورد توجه مقام معظم رهبري براي وزارت اطلاعات است.

وزير اطلاعات در ادامه اظهار كرد: ديده‌باني تخصصي و دائمي از جمله ويژگي‌هاي عزيزان ما در وزارت اطلاعات است و ما نمي‌توانيم حتي يك لحظه تيزبيني و هوشياري خود را از دست بدهيم و الا با دشمن مواجه خواهيم شد.

مصلحي، برخورداري از روحيه‌ي ولايت‌پذيري محض و روحيه‌ي خالصانه‌ي دفاع از آرمان‌هاي جمهوري اسلامي و هم‌چنين اجتماع بهترين نيروهاي علاقه‌مند و عاشق نظام را از جمله ديگر مشخصه‌هاي مجموعه‌ي وزارت اطلاعات كه در سخنان مقام معظم رهبري نيز مورد تاكيد قرار گرفته برشمرد و گفت: وزارت اطلاعات با اين اوصاف براي دوستداران نظام و مردم عزيز كشور آرامش‌بخش، اطمينان‌آور، امنيت‌آور و شادكننده‌ي دل مردم است. اگر جاهايي دشمن توانسته ضربه‌اي به ما وارد كند كه به خاطر آن مردم ما دلگير شده‌اند ما بايد بتوانيم با اقداماتمان باعث شادي مردم شويم.

وي در ادامه با بيان اين‌كه وزارت اطلاعات براي دشمنان نظام به عنوان يك بازدارنده‌ي دائمي در مقابل توطئه‌هاي آنها محسوب مي‌شود، با اشاره به فتنه‌ي ۸۸ گفت: خود اوباما سه بار در مصاحبه‌هاي مختلف و يك بار در كنگره‌ي آمريكا اذعان كرد كه در اين مباحث شكست خورده و با اين اوصاف مي‌توان گفت وزارت اطلاعات، نگران‌كننده، رعب‌آور و آسيب‌زننده به دشمنان است.

وزير اطلاعات در ادامه‌ي سخنان خود اظهار كرد: در وزارت اطلاعات يكي از سرمايه‌گذاري‌ها روي اين موضوع بوده كه ما بايد از حالت دفاعي و منفعلانه بيرون بياييم و در مقابل دشمن حالت تهاجمي بگيريم تا او را سر جاي خود بنشانيم.

مصلحي با بيان اين‌كه دشمنان ما مي‌خواهند نظام اسلامي ما را از حالت الگودهي براي بشريت خارج سازند، گفت: انقلاب اسلامي فقط براي كشورهاي منطقه و دنياي اسلام الگو نيست، بلكه براي تمام بشريت الگوست و در آينده خواهيم ديد كه الگودهي ايران اسلامي حتي براي استكبار مي‌تواند چه نقشي را ايفا كند اما دشمن سعي دارد ايران را به خود مشغول كند.

وي با بيان اين‌كه كشور ما طي سال‌هاي گذشته با يك هجمه‌ي جنگ نرم كه بسيار سنگين بوده ، مواجه بودهاست، اظهار كرد: دشمن در بحث جنگ نرم، هدفي چون براندازي نظام را دنبال مي‌كند. البته اين در حالي است كه برخي با يك سري تحليل‌هاي ساده‌لوحانه اين بحث را برنمي‌تابند كه دشمن طرحي براندازانه دارد.

وزير اطلاعات، سلطه‌ي فرهنگي و سياسي كشور، استحاله نظام و هدف قرار دادن ايمان و اعتقادات مردم، جلوگيري از پيشرفت و سازندگي كشور هم‌چنين تسليم كردن مردم را از جمله اهداف دشمن در بحث جنگ نرم عنوان و اظهار كرد: در اين ميان از منظر دستگاه اطلاعاتي كشور امروز مهم‌ترين و اصلي‌ترين شيوه‌هاي تهاجم جنگ نرم دشمن، مواردي از جمله استحاله فرهنگي در جريان‌هاي سياسي، فرهنگي و اعتقادي است.

مصلحي افزود: در همين راستا طي دهه‌ي اخير اگر دقت كنيد خواهيد ديد كه خصوصا در دوره‌ي اصلاحات كه عده‌اي به دنبال اصلاحات آمريكايي بودند اين استحاله را مورد توجه قرار دادند. پس از آن با شكل‌گيري دولت نهم اين افراد به دامن استكبار رفتند.

وي ترويج تفكرات انحرافي و اباحه‌گري، ايجاد تشكيك در مباني تفكرات ديني، شبهه‌افكني در ميان مردم و دوستداران انقلاب و نظام، ترويج ياس و نااميدي در مردم را از ديگر اهداف دشمن در اين زمينه عنوان و اظهار كرد: با وجود تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر اين‌كه بايد هميشه روح اميد را در جامعه دميد، اما عده‌اي از جمله خواص فريب خورده امروز به دنبال القاي ياس و نااميدي در كشور هستند.

وزير اطلاعات هم‌چنين القاي تفكر جدايي دين از سياست، تهاجم تبليغات و جنگ رواني گسترده، ايجاد مشكلات اقتصادي در روند معيشت مردم از جمله تحريم‌ها، معارضه‌ي بين‌المللي در تمامي عرصه‌هايي كه فقط محدود به بحث هسته‌يي نيست، ايجاد غفلت در بين مردم و مسوولان و شكل‌دهي روحيه‌ي بي‌تعهدي و بي‌مسووليتي و جابه‌جايي مسائل اصلي با فرعي نظام را از ديگر اهداف دشمن برشمرد و اظهار كرد: بايد دانست در فتنه‌ي ۸۸ و پس از آن يكي از مسائلي كه دشمن روي آن سرمايه‌گذاري كرد اين بود كه مسائل فرعي جايگزين مسائل اصلي شود.

مصلحي در ادامه با تاكيد بر اين‌كه فتنه‌ي ۸۸ تمام نشده است، گفت: بنده به عنوان مسوول اطلاعات كشور عرض مي‌كنم فتنه هم‌چنان در ابعاد مختلف طراحي‌هايي مي‌كند تا ضربه‌هاي خود را بزند و در اين بين بايد سران و هاديان فتنه را مورد توجه قرار داد؛ چرا كه اين‌طور نيست كه فقط فتنه يك لايه داشته باشد. فتنه بغير از لايه‌اي كه ما آن را در رسانه‌ها مي‌بينيم ابعاد ديگري دارد و مي‌خواهد كنه و بنه نظام را هدف قرار دهد. بنابراين بايد آن را مورد توجه قرار داد. در واقع فتنه يك بخش بيروني و يك بخش داخلي دارد.

وي افزود: يك عده سران فتنه هستند و يك عده هاديان فتنه. به دليل غفلتي كه ما در يك مقطع خاص انجام داديم ،اين فتنه باز سر برافراشت و طي جلسات ، بحث و گفت‌وگوهايي در حال زنده كردن همان مباحث هستند. بنابراين اين موضوع هوشياري و احساس مسووليت ويژه را مي‌طلبد. به‌خصوص خواص بايد مراقب باشند كه مجددا در اين دام‌ها قرار نگيرند.

به گزارش ايسنا، وزير اطلاعات در ادامه با بيان اين‌كه رصد هوشمندانه و حرفه‌اي و به‌موقع حركت‌هاي دشمنان خارجي از جمله وظايف وزارت اطلاعات به شمار مي‌رود، گفت: بايد دانست امروز مهم‌ترين برنامه‌ي محوري آمريكا، انگليس و موساد، جريان‌هاي فتنه، ضدانقلاب و برانداز، ايجاد شكاف و انشقاق داخلي و تنش‌هاي كاذب در داخل نظام است و در واقع اين همان اصلي ـ فرعي كردن مسائل و پرداختن به مسائل فرعي و رها كردن مسائل اصلي است كه آنها مورد توجه قرار داده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: امروز ايجاد انشقاق، نقطه‌ي مشترك همه‌ي دشمنان نظام قرار گرفته و شايد در كمتر مقطعي از تاريخ انقلاب تا اين ميزان اين موضوع در برنامه‌ي دشمنان قرار گرفته است. چنان‌چه هركس حتي يك درجه با نظام زاويه داشته، هم‌اكنون در مجموعه‌ي دشمنان قرار دارد؛ به طوري كه مي‌توان به سهولت بر اين موضوع تاكيد كرد كه آبشخور اين برنامه‌ها يكي است.

مصلحي با بيان اين‌كه ايجاد شكاف بين مردم و مسوولين، بين جريان‌ها و گروه‌هاي حامي نظام و ولايتمدار هم‌چنين ايجاد شكاف بين بخشي از مردم با بخشي ديگر از جمله اهداف اين دشمنان ماست، گفت: بايد دانست مهم‌ترين راهكار با اين مقوله‌ي خطرناك و موذيانه، تبعيت كامل از ولايت و رهبري به عنوان محور وحدت در جامعه است.

وزير اطلاعات هم‌چنين در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اين موضوع كه وزارت اطلاعات در ابعاد ديگري همچون بعد اقتصادي به رصد مسائل مي‌پردازد، به نامگذاري سال جاري با نام جهاد اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري اشاره و خاطرنشان كرد: جهاد لوازم و هوشياري خاص خود را دارد و وقتي مقوله‌ي جهاد به ميدان مي‌آيد با وضعيت عادي تفاوت‌هايي وجود دارد و مقام معظم رهبري با توجه به اين‌كه طراحي‌هاي دشمن و عقبه‌ي برنامه‌هاي دشمن را مي‌ديدند اين نامگذاري را داشتند.

وي با بيان اين‌كه مهم‌ترين برنامه‌ي اقتصادي نظام بعد از انقلاب، هدفمندي يارانه‌ها بود كه با موفقيت هرچه تمام‌تر در حال اجرا شدن و طي مراحل مختلف است، گفت: اگرچه دشمن به دنبال اين بود كه بتواند در اين برنامه مشكلاتي ايجاد كند، اما من مي‌توانم اين را بگويم كه با اقدامات انجام شده هيچ چيز جز ياس نصيب دشمن نشد و با اشراف اطلاعاتي به حول و قوه‌ي الهي بسياري از توطئه‌هاي دشمن در اين راستا نقش بر آب شد.

مصلحي در ادامه با مورد توجه قرار دادن موفقيت‌هاي وزارت اطلاعات در بعد مسائل امنيتي، بحث دستگيري ريگي را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگيري ريگي موفقيت بسيار بزرگي براي نظام جمهوري اسلامي ايران در ابعاد مختلف بود. اگرچه برخي فقط با ديد اطلاعاتي به اين مساله نگاه مي‌كنند، اما مساله‌ي مهم، آمادگي دستگاه نظامي در اين قضيه بود؛ چرا كه ديديم دستگاه نظامي وقتي پاي كار آمد در عرض نيم ساعت توانست آن كار مهم را انجام دهد.

وزير اطلاعات با اشاره به بحث دستگيري عامل ترور شهيد علي‌محمدي گفت: هركس براي موساد عملياتي انجام مي‌داد موساد او را از بين مي‌برد. چنان‌چه تيم شخص عامل ترور شهيد علي‌محمدي همگي به درك واصل شده بودند. فقط در اين عمليات يك نفر باقي مانده بود و ما با اقداماتي كه انجام داديم هم‌چنين با اطلاعاتي كه مردم و جمعيت ۷۰ ميليوني به ما دادند، توانستيم اين فرد را دستگير كنيم و در اين بين راهكارهاي موساد را نيز به دست بياوريم.

وي دستگيري جاسوسان آمريكايي، اسراييلي و انگليسي را از جمله ديگر اقدامات وزارت اطلاعات برشمرد و خطاب به مردم گفت: من به شما اين نويد را مي‌دهم كه با توجه به اشراف اطلاعاتي كه به مجموعه‌ي اينها در اطراف كشور داريم، تمامي اقداماتشان را رصد مي‌كنيم. اگرچه ممكن است از يك حفره‌اي به ما ضربه وارد شود، اما ما اشراف اطلاعاتي داريم.

مصلحي در ادامه با بيان اين‌كه فتنه‌ي ۸۸ اگرچه لطمه، ضربه و هزينه داشته، اما بركات و خيراتي نيز داشته است، گفت: در اين راستا از جمله موفقيت‌هاي بزرگ ما موفقيت در شبكه‌ي مجازي عليه دشمن بود. چنان‌چه وقتي اوباما يكي از موفقيت‌هايشان را بحث كيف اينترنتي نام برد، ما يك ماه قبل از اين‌كه آنها اين طراحي را داشته باشند، مطلع بوديم و حتي طراحي مقابله با آن را نيز انجام داده بوديم و چنين رويكردي دشمن را به استيصال كشانده و او اقرار مي‌كند كه نتوانسته از شبكه‌ي مجازي براي ضربه زدن به انقلاب اسلامي استفاده كند.

وزير اطلاعات در ادامه اظهار كرد: ما امروز توانسته‌ايم در مجموعه‌ي ضدانقلاب خارج‌نشين شكاف و ترديد ايجاد كنيم. با توجه به فيلمي كه از نفوذي‌هاي وزارت اطلاعات در مجموعه‌ي اپوزيسيون خارج از كشور ديديم، امروز شاهد اين شكاف و اختلاف هستيم و به كساني كه روزي در اين مملكت نماينده‌ي مجلس و وزير و ... بودند و فرار كردند و با ضدانقلاب همراه شدند گفته مي‌شود كه از كجا مي‌توان به شما اطمينان داشته باشيم كه شما نفوذي اطلاعات ايران نباشيد؟

وي با اشاره به همان فيلم پخش شده گفت: خود اين فرد نمي‌دانست كه طراحي كرده‌اند تا او را به اسراييل ببرند، ولي ما به محض اين‌كه متوجه شديم او را به كشور برگردانديم تا بهره‌برداري‌هاي خود را از او كرده باشيم.

مصلحي در ادامه گفت: در عمليات رواني كه به زودي داريم مجموعه‌هاي ديگري از نفوذ در جريان ضدانقلاب و به‌هم‌ريختگي‌هايي كه در ميان آنها به وجود آمده را اعلام مي‌كنيم.

وزير اطلاعات هم‌چنين افزود: اقدامات شبكه‌هاي جاسوسي و اطلاعاتي آمريكايي‌ها، رژيم صهيونيستي و اسراييلي‌ها كه در اطراف كشور هستند را رصد مي‌كنيم و شاهد برهم‌ريختگي آنها هستيم.

وي در ادامه با اشاره به بيداري اسلامي شكل گرفته در كشورهاي منطقه گفت: اين بيداري از بعد اطلاعاتي به دستگاه‌هاي آمريكا و غرب شكست سنگيني وارد آورده و آنها از اين موفقيت مردم و بيداري اسلامي غافلگير شدند و اعلام كردند كه ما در اين حركت‌ها دچار شوك شده‌ايم. البته بايد هوشيار بود؛ چرا كه اينها به دنبال اين هستند تا اين الگو را به نفع خود ربايش كنند.

مصلحي در ادامه خطاب به مردم گفت: من به شما مردم خوب و متدين، حزب‌اللهي و علاقه‌مند به انقلاب و نظام اطمينان مي‌دهم - سربازان گمنام امام زمان (عج) كه بخش قابل توجهي از آنها پدر و مادر و يا همسرشان نمي‌داند كه اين شخص نيروي وزارتي است و ممكن است حتي فرزند شما هم جزو اين نيروها باشد- اين عزيزان با تمام وجود در خدمت انقلاب و اهداف بلند انقلاب و ولايت خواهند بود.

وزير اطلاعات در ادامه با تاكيد بر اين‌كه نظام در اقتدار كامل قرار دارد، بنابراين از موضع رحمت و رأفت با جريان معارض برخورد مي‌كند، گفت: امت حزب‌الله نگران آواهاي نامأنوس و مايوس‌كننده‌ي دشمنان خارجي و بعضا افراد نادان داخلي و خواص بي‌بصيرت نباشند. وزارت اطلاعات در بعد حرفه‌اي و تخصصي به دنبال ايجاد امنيت پايدار و دستيابي به امنيت هوشمند است.

وي شناسايي تهديدات بالقوه و بالفعل و واكسينه كردن جامعه نسبت به تهديدات توسط اركان امنيتي حاكميت و يا به عبارتي برنامه‌ريزي در جهت واكنش سريع نهادهاي امنيتي جامعه نسبت به تهديدات خارجي و داخلي با اعمال مناسب قدرت نرم و سخت، وابسته به نوع تهديدات را تعريف امنيت هوشمند عنوان و اشراف اطلاعاتي، نگاه تهاجمي به برنامه‌ي دشمن، ايمن‌سازي مردم و جامعه در ابعاد و حوزه‌هاي مختلف، هم‌چنين نفوذ در عمق لايه‌هاي دشمن را از جمله راهبردهاي وزارت اطلاعات در اين راستا برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *