پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۷۴

نامه حمایتی خاتمی از فردی که می‌گوید "اصلاح‌طلبان به امام علاقه ندارند"+سند

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 393486
در حالی برخی اصلاح‌طلبان می‌گویند سحرخیز از ابتدا مورد حمایت اصلاح‌طلبان نبوده‌ است که نامه‌ خاتمی به سحرخیز نشان از حمایت رئیس‌ دولت دوم خرداد از این محکوم فتنه دارد.
نامه حمایتی خاتمی از فردی که می‌گوید "اصلاح‌طلبان به امام علاقه ندارند"+سند
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عیسی سحر خیز از فعالان شاخص اصلاح‌طلب و مدیرکل مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت دوم خرداد طی اظهاراتی، گفته بود: خیلی از اصلاح‌طلبان هم بر‌خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند‌.
 
وی همچنین در مصاحبه اخیر خود با یادآوری نحوه آشنایی‌اش با سیدمحمد خاتمی و همکاری‌هایش با وی، گریزی هم به ماجرای "خروج از حاکمیت" که توسط تعدادی از اصلاح‌طلبان در دوران دولت دوم‌خرداد مطرح شد، زده و یادآور شده است: بحث‌هایی مانند خروج از حاکمیت مباحث داخلی اصلاح‌طلبان بود. از لحاظ تئوریک هم روی آن‌ها کار می‌شد. دیدگاه‌ها هم بسیار متفاوت بود. اصلا تعبیر «جبهه» اصلاحات به همین دلیل بود.
 
این بازداشتی فتنه 88 در بخش دیگری از این مصاحبه با تصریح بر "نگاه منتقدانه‌" خود به امام خمینی می‌گوید: من نگاه منتقدانه‌ای به ایشان دارم و فکر می‌کنم خیلی از کار‌ها خطا بود.
 
سحرخیز همچنین "تغییر قانون اساسی"، "تغییر ساختاری قوه قضاییه" و "حذف نهاد ولایت فقیه" را جزئی از اصلاحات می‌داند و اضافه می‌کند: ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوش‌بینی بسیار و اولیه به آیت‌الله خمینی، به ولایت فقیه هم باور داشتیم.
 
اما بعد از اظهارات ساختارشکنانه و ضدانقلابی سحرخیر، واکنش‌هایی متعددی از سوی شخصیت‌های سیاسی مطرح شد. شخصیت‌های مطرح سیاسی در گفت‌وگوهایی خواستار واکنش اصلاح‌طلبان به اظهارات سحرخیر و برائت این جناح سیاسی از وی شدند.
 
اما برخی اصلاح‌طلبان در واکنش به درخواست‌های اصولگرایان از اصلاح‌طلبان برای اعلام برائت از این فرد، اعلام می‌کردند که سحرخیز هیچگاه مورد حمایت اصلاح‌طلبان نبوده است که امروز بخواهند از وی اعلام برائت کنند.
 
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که یک سایت ضدانقلاب چندی پیش نامه‌ای را به نقل از محمد خاتمی رئیس‌ دولت دوم خرداد خطاب به عیسی سحر خیز منتشر کرده که در این نامه، خاتمی به تمجید، دفاع و حمایت از سحرخیز که آن زمان به دلیل اقدامات ضدامنیتی و مشارکت در فتنه 88 محکوم به زندان شده بود، پرداخته است.
 
 
 
خاتمی در این نامه خطاب به سحر خیز نوشته است: بسیار متاسفم که با وجود بیماری و علیرغم مخالفت پزشکان، مجددا به زندان اعزام شده‌اید و این کم توجهی مسوولان به هیچ وجه قابل قبول نیست.
 
وی همچنین ادعای اعتصاب غذا توسط سحر خیز را مایه نگرانی دانسته و تاکید کرده بود: ادامه(اعتصاب غذا) خطرات جسمی و جانی جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد و آنچه مهم است، سلامت و شادابی شماست.
 
حال باید گفت، چگونه برخی اصلاح‌طلبان مدعی عدم حمایت اصلاح‌طلبان از سحر خیز هستند؟
 
اقدامات عجیب محمد خاتمی آنجا قوت می‌گیرد که روز گذشته نیز رسانه ها، خبرهایی منتشر کردند که در آن خاتمی با تقلب در امضای برخی فعالان شاخص اصلاح‌طلب، نام آنان را ذیل نامه‌های حمایت از فتنه 88 درج کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
خاتمی عزیز به تک تک افراد ایران اسلامی تعصب و نگرانی دارد که بر این اساس شعار زنده باد مخالف من را طراحی و اعلام کرد.
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقا محمد
خاتمی به جز عدم فرهنگ غربی در ایران هیچ تعصب ایرانی و ملی ندارد . خاتمی ثابت کرد که
پادوی غرب است و همچنان از کمک به اربابان خود
دریغ نمی کند
Iran, Islamic Republic of
ایشان با خارجی ها هم همین طور هستند منظورم امثال جرج سروس است.
Iran, Islamic Republic of
روباه را به لانه راه نمی دادند به دمش جارو هم می بست. خجالت داره.
lمری
خاتمی آدم خوبی است باشه...
ولی ما آدم خوب زیاد داریم. ضربه ای که حماقت افراد می زند، گاه آن قدر بزرگ است که هزاران دلسوزی نمی اواند آن را جبران کند.
امبر
تمامی اصلاح طلبان سردزآخوربیگانگان دارند.
United States
نمیشه گفت جون طرف به امام خمینی انتقاد داره ، از دایره اسلام خارجه و بقیه باید ازش برائت جویی کنن.
اساسا امام خمینی معصوم نبودن و انتقاد داشتن بهشون جرم محسوب نمیشه ، اون بزرگمرد الهی رو با این تندروی ها خراب نکنیم.
حساس
آقای خاتمی اثبات کرده قبل از حمایت از خط و جناح و اصلاح طلبی حامی انسانیت و عقلانیت بوده
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای حساس باشی
منظورت همان حرمت شکنی های روز آشورا و تاسوعا 88 است ؟ که خاتمی هیچ کدامشون را
محکوم نکرد ؟! یا کشته سازی هایی که صورت
گرفت ؟! یا دروغ برزگ تقلب ؟!
خاتمی داعشی هایی را که سوریه را به خاک و خون کشیدند ، از مردم سوریه و مخالفان بشار اسد خواند . آنوقت تو میگی حامی انسانیت و عقلانیته ؟!!!!!!!!!!!!!
محمد
شما عاشورا را با الف نوشته ای چه جوری حرفت را قبول کنیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
شیرین بیان
نفس کار مهمه خب حالا عاشورا
تو بهتره بجای غلط گرفتن املائی،مطلب راموضوع
را درکی کنی و بگیری منظور نویسنده را
همه ما منتظر اعدام سران فتنه هستیم
مرگ بر سران فتنه
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
مرگ برفتنه گران ومزدوران خائن به اسلام وانقلاب اسلامی ایران
خجالت
Iran, Islamic Republic of
یه ذره خجالت بکشین با وجود اینکه اینجا جهان نیوزه نه سایت اصلاح طلب ولی باز نظرات حمایتی از خاتمی به شما درس نمی ده
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا چرا از این منظر نمی بینی که اینجا برعکس سایت های افراطی و وطن فروش و ضد انقلاب نظرات آزاد تایید می شه و به مخاطب هر چند مخالف احترام گذاشته می شه؟
خدا عاقبت این فتنه گرو بخیر کنه
عماد
Iran, Islamic Republic of
خدا بخیر کند،رییس جمهور 8 سال و سید اولاد پیغمبر و از دید بسیاری از مردم انسان فرهیخته و دانشمند متقلب و خیانتکار است.وای بحال آخوند و روحانی های معمولی و انسانهای عادی.بخدا نباید تو ایران به کسی اعتماد کرد.نهایت بی معرفتی است که امضای دیگران را جعل کرد.جهان جان التماس دعا
United States
نوع نگاه به مسائل مهم است و گرنه حرف ایشان بیراهنیست بالاخره حضرت امام معصوم نیست و ممکن است اشتباه کرده که در مواردی اینچنین به نظر میرسه
Turkey
پس زحمت بکشین ادعای خط امام رو از خودتون بر دارین
ugd
لعنت خدا بر منافقای داخلی
مجید مجد
روابط فیبین سید محد خاتمی و فتنه گران همیشه مشخص بوده و خواهد بود و اگ هم به وی عنوان یکی از سران فتن رامی دهند قطعا بی دلیل و بدن شواهد نیست جریان عیس سحر خیز نیز از این سنخ جدا نیست و باید د بررس فنهگران ایشا رامجمو ع ای دید که تسط رانشن هدایت و از جاب انان نیز تغذیه فکری می شوند و اگر هم امروز خو را حامی انقلاب اسلمی و ره امام جا می زنند بیشتر برای برداشت های سیاسی انان است و بقولمعروف کار حریز مصداق کاملی است ارز ین کلا نغز که " سخن مااز زبان خود می گویی " / ثانیا :درست است که این سخنان از زبان فرد بی ارزشی از نظرسیاس وجایگاه اجتماعی مانندسحر خی بیان می شود لکن چون در باره امام خمینی ره است باید به ان جواب داد البته این رکت برای سید حسن خمینی ولی تر بد و باید وی به اینکار ادام می کرد لاکن چو ماننددوران فنه وی در راه مطالعه و درس ! در شورهایدیگر بسر می ردند و اصولا نشان داده اد که اقدامی در این امور انجام نمی دهند لذا ما فرزندان ایشان در اقصی نقاط علم اینکار را بر عهده می گیریم و بر ان افتخار می کنیم و به سحرخیزمی گوییم اگر امروز تو یک سیاستمدار شده ای و رئیس جمهور اسبق اسبق برای تو نامه فدایت شوم می نویسد نه از پدرانت این جایگاه را داری و نه ان شان و شخصیت را داشته ای که در این جایگاه باشی که خود و رئیست این شهرت را از بودن درکنار همان امام خمینی که جرات بیان عقاید خود را در زمان حیاتش نداشتید بدست اورده اید و یک سخن نغز دیگر می گویم و یک نکته را تا ادا دین خود را انجام داده باشم الف : ان سخن در باره سر خیز و همپالگیهایش مصداق این سخن است که : چو بیشه تهی گردد از نره شیر شغالان در ایند دلیر وسخن گفتن در باره کسی مانند اما م که نیست و اگر هم بود شما جرات پاسخ دادن نداشتید و البته بیشه نره شیر دارد و دفاع از ان پی سفرکرده را بما فرزندانش و همه ملت ایران سپرده است .
ب : سید محمد خاتمی بقول یک ازاصلاح طلبان مردم او را روحانی نمی شناسندبلکه بیشتر اور را روشنفکری می داند که لباس روحانیت برتن داد به عبارت دیگر روشنفکری او بر روحانیتش غلبه دارد و اگر به زندگینامه او در کتاب سودای سکولاریسم توجه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که مقتدای او بیشتر غرب است تا اسلام در نتیجه همین ویژگیهاست که دئما از روش های ماکیاولیستی در سیاست های خود بهره می برد . پس باید گفت که این مرده ای است که به دم عیسی زنده نمی شود .
مجید مجددانشجوی دکترای اقتصاد از برکلی کالیفرنیا
اصغری
مجید دلبندم برا چندمین بار چهار راه مولوی بازار سید اسماعیل دیدمت چرا سعی میکنی بگی آمریکایی اونم تو دانشگاه برکلی؟
این هم جواب اصلاح طلبانه
Iran, Islamic Republic of
اگر آمريكا براي شما افسادطلبان . اينقدر بد است پس چرا ...
مجید مجد
ظاهرا عشق آمریکا این کشور کفر و آدمکشی بدجوری کورت کرده که هر کسی ر و می بینی یاد من میوفتی که تو این خراب شده زندگی می کنم
برو به جای حرفای کوچه بازاری چهار تا کتاب بخون تا شاید از این مسخره بازی ها بتونی عبور کنی...
هر چه كنيد خاتمي سيدي مظلوم و محبوب ترين فرد اين جامعه است شك داريد نظر سنجي كنيد!!!!
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
نظر سنجی کردیم, منتها شماها دبه کردید و گفتید تقلب شده و کلی خدمت صهیونیست ها کردید
شریف
رحمت خدا بر سید روح الله خاتمی خوب پسر ش را بهتر از همه می شنا خت گفته بود کلید پستی را به بچه های من ندهید ....محمد خاتمی عجب منا فقی هستی نمک امام و انقلاب دو تا چشم ات را کور کند
کجایی این اعلام حمایت است انسان حتی در مورد افراد کافر هم در بلایا ابراز ناراحتی می کند
حمایت از همجس بازی خیلی ها رو وادار به حمایت می کنه
وای به روزی که امثال من و شما نعوذ بالله جای خدا بودیم ان وقت دنیا روی هم بند نمی شد این همه ادم هر روز غرق در گناه هستند وخدا به همه روزی می دهد ان وقت شما می گردید ویک نامه پیدا کنید و .... و بعد با افتخار هم می گیم مسلمونیم
شایان پارسا
اگر سال 88 قوه قضائیه تو دهن این فتنه گران بالاخص خاتمی وطن فروش میزدوایشان را به دارمجازات می آویخت اینها این گونه گستاخ وجسورنمیشدند باید جوانان این مرزوبوم با ساتور به سراغ یکایک فتنه گران بروند و حقشون رو کف دستشون بزارن تا دیگرکسی جرآت گفتن چرندیات را پیدا نکند
احسنت موافقم
به امید اون روز
یک دوست
این را نگی چی بگی إإإإإإإإ
خسته نباشید!!!هم برای قوه قضائیه تعین تکلیف کردیدوهم ساتوربدست شدید...
این که خاتمی راهش با امام خمینی کبیر مغایرت دارد که نیازی به اسناد به همچین مواردی ندارد.
گر خاتمی جاسوس از سحر خیز دفاع نکند که باعص تعجب می باشد جاسوس با جاسوس هم گرایی دارد
Iran, Islamic Republic of
ادب و عقل و شعور وصداقت خاتمی کجا و بی ادبی و بی منطقی و دروغ گویی ها...
عاشق خمینی
اصلا اینها کی اند که علاقه داشته باشند یا نداشته باشند. تعدادی وطن فروش که حاضرند در یوزگی بیگانه را بکنند و جنایتهای آمریکا و اسرائیل را ماله کشی کنند و فیگور اوپوزیسیون در مقابل جمهوری اسلامی بگیرند و حرفهای بلغور شده قرن هیجدهمی را از زبان امثال سروش دباغ تکرار کنند.

خمینی کسی است که در برابر دشمنان این مرز و بوم فریاد زدکه " من سینه ام را برای سرنیزه های شما آماده کرده ام. " حیف نیست آدمهای کوتوله ای امثال اینها طرفدار علاقه به خمینی داشته باشند. بهتر اینکه بروند و به نتانیاهو و جان بولتون و مدافعان بهائیان و هم جنس بازان دموکرات !!! علاقه داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
بارالها

در روز قيامت . خاتمي را با پرستندگانش محشور فرما
كه حق به حق دار برسد !!!
آمين

ههههههههههههههههههههه
Iran, Islamic Republic of
با دوست داران اندیشه و تفکرش
ناشناس
... اگرهم دين نداريد، لااقل آزاده باشيد
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقا گلاب به روی همه تون، ولی من این یه دفعه رو با علی مطهری موافقم!
خب قوه قضاییه بیاد خاتمی و اون سه تای دیگه رو محاکمه کنه
هرجور حساب کنیم حکم اینا اعدامه، اینجوری هم ما راحت میشیم هم علی مطهری!!
ناصر
جراتشو ندارین محاکمه کنین...
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
مارو با دارو دسته خودتون که همه جهودن اشتباه گرفتی فتنه گر مفلوک!
Iran, Islamic Republic of
حالا اين مطهري ... . اينقدر اصرار به اعدام اين بدبختهاي به چاه افتاده دارد ؟!!!
France
اگه محاکمه کنند که خیلی چیزها مشخص میشه پس مطمعنا محاکمه نمیکنند
مهدی
.... منافق ساز و ریاکار ساز هست....
محمد
من اهل سیاست نیستم اما به اقای خاتمی به پاکی و درستی ایشان ایمان دارم در طول سالهای اخیر هم هرچقدر شما علیه ایشان می نویسید هیچ تردیدی در من جز لجالت شما را اثبات نمیکنو
چراغعلی
اگه اهل سیاست بودی به خائن بودن وحاسوس بودن و وطن فروش ودین فروش بودن این خائن ایمان می آوردی
چراغعلی
اگر خاتمی خائن و حاسوس و فتنه گر و کودتا چی نیست و برای سوروس جهود صهیونیست جاسوسی نکرده و از سران مرتجع عرب بخصوص شاه عبدالله سعودی پول برای فتنه گری و براندازی درایران نگرفته چرا از شریعتمداری که به اندازه سه کتاب به وی نسبت های بلا را که ذکرشد را داده شکایت نمیکنه مسول کیهان بار ها تآکید کرده این بخشی از خیانت های مستند و غیر تردید در مورد خاتمی است و اسناد مستند و غیر قابل تردید بیشتری ازخیانت های این فرد در کیهان موجود است و بار ها تآکید کرده که خاتمی هیچگاه از کیهان شکایت نخواهد کرد چون در دادگاه اسنادی رو میشود که خاتمی راضی به افشاء آن ها نیست
يک ايراني
اي خدا لعنت کند اين خاتمي خائن را که بسياري از گرفتاريهاي کشور ما از دوران نحس او شروع شده و همچنان ادامه دارد.
این نامه مربوط به قبل از صحبتهای فعلی سحرخیز است وگرنه همه از ارادت آقای خاتمی به امام و رهبری خبر دارند
مرگ بر خاتم... عزیز دل اصلاح طلبان
....,ایااین درست ومنصفانه است که دیگران رابدون اینکه درمقام قاضی ودادگاه باشیم محکوم به اعدام نماییم؟
مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق... مرگ بر منافق...
رضا
اقای... شما هم داع...شده اید؟...
Iran, Islamic Republic of
درود بر سحر خیز شجاع و خاتمی عزیز، تا کور شود هر که نتواند دید
محمد
Iran, Islamic Republic of
قوربون خدا برم سگ زرد هم برادر شغاله دیگه
سحر خیز ی که همجنس بازا و ساوراکی ها را
طرفداری می کرد ، همکیش خاتمی است که داعشی های سوریه را شهروند سوریه می دانست
مرگ بر هر جفت شون
مری
خدایا منوببخش اشتباهی مثبت زدم!!!!
درود بر خاتمی
میدونم شهامت ندارید اینا منتشر کنید.
اشتباه مثبت زدم.....
از این نامه نتیجه میگیریم که خاتمی و سایر افساد طلبان هم هیچ علاقه ای به امام خمینی (ره) و ولایت فقیه ندارند و در فتنه 88 هم این مسئله را ثابت کردند.
طاهر
United Kingdom
با سلام
وقتی شما بیش از این نمی فهمید آخر چه جای بحث با شما ...ولی ما حرث این را می خوریم که شما ی با این درجه نفهمی نا خور را با بصیرت می گذارید.
Iran, Islamic Republic of
داداش آنقر حرص زدی که حرص راحرث نوشتی زیاد حرص نزن.افتاد؟
خاتمی یک مهره سوخته است و خائن بودن ایشان قبلا" به اثبات رسیده است.
قارداش
اگر سحرخیز در عمرش یک حرف راست زده باشد همین است . اصلاحطلبان حتی خدا و پیغمبر را قبول ندارند چه برسد به حضرت امام .............
ایرانی
جدا برای ما هم سوال است چرا همه منحرفین در اصلاح طلبان جای گرفته وپرورش می یابند امثال سحرخیز و حجاریان و گنجی و مهاجرانی وووو.....
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
چقدر خاتمی ... ذیلیل ... شده
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
در عمرم روحانی ای به پ..... خاتمی ندیده بودم
....
میرزا
Iran, Islamic Republic of
تو عمرت خیلی چیزا دیدی یکم به مغزت فشار بیار یادت میاد
احمد علی جهان بین
آقای خاتمی تو هم امام خمینی را نشناخته ای ، تو گرفتار حب نفس و حب دنیا هستی
Iran, Islamic Republic of
این نامه مربوط به سال 91 است و حالا سال 93 است شما اگر راست می گویید سخنی تازه از اقای خاتمی بیاورید. ممکن است شما از کسی حمایت کنید ولی بعدا حرفی بزند که قبول ندارید ایا این به معنای پذیرش حرف جدید اوست؟ اندکی انصاف داشته باشید.