جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
فرازهايي از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب؛

ماه رمضان فرصت خوبي براي خودسازي است

چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 298284
حضرت آيت الله خامنه اي از ماه مبارك رمضان به عنوان فرصتي مغتنم براي خودسازي ياد كرده و افزودند: اگر نمي توانيم به طور دائم در حال مراقبت خودمان باشيم؛ اقلا ماه رمضان را مغتنم بشماريم.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، واي به حال كساني كه روي خودشان از لحاظ علم و عمل كاري نكنند و همانطور كه وارد دنيا شدند، به اضافه پوسيدگي ها، ضايعات، خرابي ها و فسادها كه در طول زندگي براي انسان پيش مي آيد، از اين دنيا بروند.

مومن بايد به طور دائم روي خودش كار كند؛ نه اينكه خيال كنيد به طور دائم زيادي است؛ يا نمي شود. اگر كسي مراقب خود باشد و مواظب باشد كارهاي ممنوع و كارهايي را كه خلاف است؛ انجام ندهد و راه خدا را با جديت بپيمايد، موفق مي شود. اين، همان خودسازي دائمي و برنامه اسلام است.

اين نماز پنجگانه، پنج وقت نماز خواندن، ذكر گفتن، اياك نعبد و اياك نستعين را تكرار كردن، ركوع كردن، به خاك افتادن و خداي متعال را تسبيح و تحميد و تهليل كردن براي چيست؟ براي اين است كه انسان به طور دائم مشغول خودسازي باشد ولي گرفتاري ها زياد است و همه گرفتاريم.

گرفتاري زندگي، گرفتاري معاش، گرفتاري امور شخصي، گرفتاري اهل و اولاد مانع مي شود كه ما به خودمان، آنچنان كه شايسته است؛ برسيم. لذا يك ماه رمضان را كه خداي متعال قرار داده است، فرصت مغتنمي است. اين ماه را از دست ندهيد.

مقصودم اين است كه اگر نمي توانيم به طور دائم در حال مراقبت و ساخت و ساز خودمان باشيم، اقلا ماه رمضان را مغتنم بشماريم. شرايط هم در ماه رمضان آماده است.

* از بيانات رهبر معظم انقلاب در روز اول ماه مبارك رمضان (چهارم اسفند ۱۳۷۱)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *