پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نگرانی شدید اوپک از سقوط قیمت نفت

سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 228083
وزیر نفت کویت با اشاره به این که افت شدید قیمت نفت اعضای اوپک را نگران کرده است گفت موضوع کاهش تولید در نشست آتی اوپک مورد بررسی قرار می گیرد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی العربیه، هانی حسین تصریح کرد ، اوپک به شدت نگران ادامه روند نزولی قیمت نفت و رفتار عجیب بازار نفت است .

بر اساس این گزارش وی افزود برخی از کشورهای عضو اوپک نگران قیمتهای کنونی نفت و آنچه در بازار اتفاق می افتد ، هستند . وی در جمع خبرنگاران و پیش از ترک کویت برای شرکت در نشست وزرای نفت اوپک در شهر وین ، گفت قیمت نفت در کمتر از دو ماه گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته است .

برخی از اعضای اوپک نگرانی خود را نسبت به مسیر قیمتها و روند تولید و عرضه نفت در بازار اعلام کرده اند . نشست وزرای نفت اوپک قرار است 14 ژوئن برگزار شود . اوپک در نشست ماه دسامبر سقف تولید این سازمان را 30 میلیون بشکه در روز تعیین کرده است ولی تازه ترین آمارهای اوپک نشان می دهد میزان تولید نفت این سازمان طی ماه می به بیش از 31.75 میلیون بشکه در روز رسیده است .

عربستان هم اکنون بیش از یک میلیون بشکه در روز بیشتر از سهمیه خود نفت تولید می کند که بدین ترتیب بزرگترین عضو خاطی اوپک شناخته شده است. این در حالی است که ریاض برای به دست گرفتن پست دبیرکلی اوپک تلاش می کند.

وزرای نفت اوپک نگران وجود مازاد عرضه در بازار و افزایش تنش در مساله هسته ای ایران هستند . وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاهش تولید نفت اوپک گفت ، هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص قطعی نشده است . این مساله از سوی کمیته ویژه نظارت بر بازار اوپک مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتایج آن در نشست وزرای نفت اوپک اعلام خواهد شد .

وی افزود رفتار بازار نفت طی روزهای اخیر عجیب بوده است . کاهش تنشهای سیاسی بین المللی تاثیر زیادی در افت قیمت نفت داشته است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *