پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۸

مشاوران هاشمی بیشتر دقت کنند

دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 168882
رسانه وهابیون با برجسته‌سازی موضع‌گیری عجیب هاشمی رفسنجانی درباره مثبت‌بودن تحرکات عوامل رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در کشور سوریه، این اظهارات را بطور ویژه بازتاب داد.
به گزارش مشرق، پایگاه خبری شبکه تلویزیونی سعودی "العربیه"، در خبری، به انعکاس موضع بی سابقه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تحرکات مشکوک بیگانگان در کشور سوریه پرداخت. 

العربیه با درج این عنوان که "هوشیاری ملت ها در سطح منطقه گسترده شده و هرگز به حاکمان رحم نخواهد کرد" چنین تیتر زد: "هاشمی رفسنجانی: «آنچه در سوریه جریان دارد، جنبش یک ملت مقاوم است.»" 

اگرچه هاشمی این جمله را بدین صورت بیان نکرده است اما طبق خبر منتشرشده از سوی پایگاه اطلاع رسانی وی در اینترنت، از اغتشاشات تعدادی از سلفی های لبنان و وهابیون عربستان سعودی در مرزهای این کشور، با عنوان "مقاومت مردم" یاد کرده که برای مقام مسؤولی که سالها در حساس ترین مناصب نظام جمهوری اسلامی فعالیت داشته، عجیب به نظر می رسد. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت حماسه‌سازان جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی که شامگاه پنجشنبه گذشته در سالن همایش‌های روزنامه اطلاعات برگزار شد، در اظهاراتی که با مواضع سابق وی درباره کشور سوریه و جایگاه این کشور در محور مقاومت منطقه در مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مغایر به نظر می آید، گفت: «می‌توان منطقه را دید که مردم هوشیار، آگاه، مجاهد و مبارز شده‌اند. مردم یمن ماه‌هاست در خیابان هستند و شهید می‌دهند. در لیبی نیز مردم می‌جنگند و کشته می‌دهند. در سوریه نیز مردم مقاومت می‌کنند. در بحرین که یک مظلمه‌ای است و هیچ پناهی نیز در این دنیا ندارند.» 

نام بردن از سوریه در کنار دیگر کشورهایی که جایگاه، مواضع و سیاست های آنها به هیچ وجه قابل مقایسه با سوریه به عنوان کشوری که نزدیک ترین مواضع را در میان تمام کشورهای جهان با جمهوری اسلامی دارد از یک سو، و نام بردن از اغتشاشات و درگیری های مسلحانه تروریست های سلفی و وهابی که از سوی آمریکا، فرانسه، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، تغذیه فکری، مالی و تسلیحاتی می شوند از سوی دیگر، به این برداشت دامن می زند که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام که باید سنجیده ترین سخنان منطبق با مصالح نظام را بیان کند، از کم و کیف تحولات سوریه و عوامل و ریشه های این اغتشاشات و تفاوت های آن با حوادث جاری در کشورهای عربی، آگاهی کامل را ندارد و یا دست کم، مشاوران مجمع، اطلاعات درباره این تحولات را به صورت دقیق به وی منتقل نمی کنند.

متأسفانه، این نوع موضع گیری، بیش از همه با استقبال برخی رسانه های رژیم اسرائیل، اکثر رسانه های سعودی و برخی رسانه های اینترنتی جدایی طلبان خوزستان و ضدانقلاب مواجه شده است.
این اتخاذ موضع عجیب، در حالی است که هاشمی رفسنجانی، پیش از این، بارها بر حساسیت روابط ایران و سوریه تأکید کرده بود. 

وی در روز‌شمار‌خاطرات خود در ششم اسفند ماه سال ۱۳۶۵ آورده است: غرب به برخورد حزب‌الله با سوریه و تیره شدن روابط ایران و سوریه امید بسته است. هاشمی همچنین در خاطرات سال ۱۳۶۱ نیز تأکید کرده بود که ایران و سوریه در اخراج اسرائیل از سازمان ملل، پیشقدم هستند. 

وی علاوه بر این در خطبه های مهم آبان ماه سال ۱۳۶۵ و در میانه جنگ عراق با ایران تأکید کرده بود: «فقط کشور سوریه، هدف نیست. بلکه هدف ضربه زدن به مقاومت اسلام و عرب در مقابل صهیونیسم و اسرائیل است و سوریه به عنوان مهمترین سد مقابل پیشروی صهیونیسم و خط مقدم جهاد انتخاب شده است و استکبار خیال می‏کند، با شکستن سوریه دیگر مانعی در مقابل خود برای اجرای خط کمپ دیوید نخواهد داشت. اگر هدف فقط سوریه هم بود، وظیفه مسلمانان بود که برای حمایت از یک کشور اسلامی در مقابل تهاجم امپریالیسم و کفر جهانی اقدام کنند، ولی بی‏شک مسأله از حد یک کشور وسیع‏تر است و به کلی به دنیای اسلام و مخصوصاً اعراب مربوط است. متأسفانه حساسیت لازم و مناسب در کشورهای اسلامی در این خصوص به چشم نمی‏خورد و نه کشورهای اسلام و نه کشورهای عربی اقدام مناسب را برای درهم شکستن توطئه تاکنون انجام نداده‏اند، به جز جمهوری اسلامی و لیبی و دو سه مرکز دیگر. اسفبارتر اینکه پیروان عرب کمپ دیوید، از این حادثه شوم خوشحال به نظر می‏رسند و خیال می‏کنند با شکست مقاومت سوریه دست آنها برای اتمام خیانتشان بازخواهد بود.» 

اکنون باید پرسید چطور کسی که سوریه را مهم ترین سد مقابل صهیونیسم و خط مقدم جهاد می داند، از تزلزل موقعیت این کشور توسط گروه های سلفی مورد حمایت عربستان و رژیم صهیونیستی حمایت می کند؟

امید است مشاوران آیت الله هاشمی رفسنجانی از این پس، با دقت بیشتری تحولات جاری را رصد کرده و اطلاعات دقیق تری از ماوقع و چگونگی جبهه بندی استکبار و صهیونیسم از یک سو و محور مقاومت اسلامی در منطقه از سوی دیگر به ایشان بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هاشمی رفسنجانی دورانش گذشته

دلم برا ایشان میسوزه که با هرکدام از این اظهار نظرها در عمق بیشتری از عزلت غرق میشود
Iran, Islamic Republic of
هر دم از اين باغ بري ميرسد......
Iran, Islamic Republic of
باز هم سخنان دو پهلو !!! اينبار خارج از مرزهاي ايران اسلامي ؟؟ حتما گزارشهاي تحولات سوريه رو مهدي جون ميده ؟؟؟ تحليلهاي مهدي جون در زمان انتخابات خيلي از اقايون خواص رو به اشتباه انداخت
امید فتنه گران که بود

امید وهابیون هم شد..
بازم هاشمی یه دسته گل دیگه به آب داد؟
Iran, Islamic Republic of
هاشمی گفته مردم سوریه مقاومت میکنند . یعنی در برابر فشار خارجی
Iran, Islamic Republic of
مساله این است که هرکس مشاورانش را خودش انتخاب می کند که در جهت دید سیاسی وی باشند.امثال آقای دکتر صادق زیباکلام.
فکر میکنید آقای هاشمی باید ازشما اجازه میگرفت شما ناراحت ازاین هستید پیش بینیهای ایشان محقق شد