جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نقش پررنگ‌انصارالله در مبارزه با القاعده در یمن

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب: 387384
ادامه درگیری میان کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصارالله با نیروهای القاعده در استان البیضا به هلاکت و زخمی شدن تعداد بیشتری از تروریست ها منجر شد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، آخرین اطلاعات میدانی حاکی از انفجار مواضع فرماندهی تروریست ها توسط کمیته های مردمی است که در میدان نبرد پیشروی هایی داشته اند.

"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله به العالم گفت: اقدامات کمیته های مردمی پاسخ به حق مشروع مردم در دفاع از خویش است و این کمیته ها موفق شده اند تاکنون ۶ استان را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

دایره درگیری ها در مناطق مختلف مرکز یمن در سایه عدم حضور نیروهای دولتی و ضعف و عدم انسجام نیروهای نظامی و امنیتی در حال گسترش است که همین امر، کمیته های مردمی را به حضور فعال تر برای پاکسازی این مناطق از وجود تروریست ها وادار می نماید.

گفتنی است فعالیت تروریست ها در برهه اخیر افزایش یافته که برخی آن را با تحولات اخیر یمن و تلاش برای شکست دادن روند سیاسی جاری مرتبط می دانند.

"محمد شمسان" نویسنده و تحلیلگر سیاسی یمنی به شبکه خبری العالم گفت: مراکزی که پیش از این قدرت سیاسی داشتند و اینک از گرونه خارج شده اند؛ عامل فتنه و درگیری های اخیر مسلحانه هستند تا بدین وسیله کشور را به ورطه جنگ مذهبی بیندازند.

ناظران معتقدند آرام شدن اوضاع نابسامان یمن ارتباط مستقیم با توفیق مذاکرات برای تشکیل دولت مشارکت و تعیین وزرا دارد.

نشست ها میان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن و هیات مشاورانش که نمایندگانی از گروههای مختلف سیاسی هستند، با حضور خالد بلحاح نخست وزیر ادامه دارد و در عین حال اخباری از بروز اختلاف درباره تعیین وزرا و نسبت مشارکت طرف های مورد توافق شنیده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *