جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۰
۲۹
حجت‌الاسلام طائب:

بغی سران فتنه، در شورای عالی امنیت ملی اثبات شده است

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 397482
رئیس شورای قرارگاه عمار جرم سران فتنه را برای نظام محرز دانست و گفت: اگر دادگاه صالحه‌ای برای رسیدگی به جرایم سران فتنه برپا شود حکم آنها بسیار بالاتر از حصر خانگی است.
بغی سران فتنه، در شورای عالی امنیت ملی اثبات شده است
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه عمار در گفتگو با مهر با تبیین نظر فقها مبنی بر "باغی" بودن سران فتنه در نظام اظهار داشت: ما برای تدوین و تبیین این دیدگاه باید ابتدا خود را در زمان حکومت پیامبر اسلام(ص) ببینیم؛ در آن زمان دو نوع هجوم به نظام اسلامی صورت می‌گرفت، یک هجوم بیرونی بر حکومت برای ضربه زدن به نظام و دو هجوم عناصر فرصت‌طلب داخل نظام علیه حکومت اسلامی.

وی افزود: در مورد اول که عناصر بیرونی بر نظام اسلامی هجوم می‌برند باید اصطلاح "کافر حربی" را در موردشان بکار برد و در مورد دوم که افرادی از داخل نظام قصد آسیب رساندن به نظام را دارند به عنوان "باغی" شناخته می‌شوند.

طائب خاطر نشان کرد: هرکسی که برای سرنگونی نظام اسلامی با زور و روش‌هایی از جمله فریب، اردوکشی خیابانی و اقدامات مسلحانه اقدام کند بغی بر نظام اسلامی انجام داده است و کسی که بغی می‌کند باید سرجایش نشانده شود و در مقابل اقداماتش ایستاد و در صورت تحقق اقدامش باید او را از بین برد.

رئیس شورای قرارگاه عمار با بیان اینکه کسی که اقدام به لطمه زدن به نظام با غوغاسالاری کند باغی محسوب می‌شود گفت: فتنه ۸۸ همچون اقدامات خیلی از جریانات همچون سازمان مجاهدین خلق و حزب توده یکی از مظاهر بغی بود که در قضیه فتنه ۸۸ در مورد افرادی که قبلا در حکومت مسئولیت‌هایی همچون نخست وزیر و ریاست مجلس را برعهده داشتند صادق است.

وی به موضوع تشکیل دادگاه صالحه برای رسیدگی به جرایم سران فتنه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این دادگاه دارای یک قاضی و یکسری دادنامه است و قاضی پس از تحقیقات از طریق دستگاه‌های مختلف کیفر خواستی در این خصوص صادر می‌کند گفت: مسأله بغی سران فتنه در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت و رئیس قوه قضائیه که خودش نیز قاضی‌القضات است حضور داشت و همچنین دستگاه‌های امنیتی که باید اطلاعات مربوط به سران فتنه را هم ارائه می‌کردند در شورای عالی امنیت ملی حاضر بودند.

طائب خاطر نشان کرد: تمام بررسی‌هایی که شورای عالی امنیت ملی در خصوص سران فتنه گرفته به خود آنها ابلاغ و در واقع آنها را تفهیم اتهام کرده است که موضوع بغی بر نظام توسط آن‌ها برای اعضای شورای عالی امنیت ملی اثبات شده است.

رئیس شورای قرارگاه عمار همچنین جرم سران فتنه را برای نظام محرز دانست و تاکید کرد: اگر بنا باشد دادگاه صالحه ای برای رسیدگی به جرایم سران فتنه برپا شود حکم آنها بسیار بالاتر از حصر خانگی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینها باید اعدام شوند تمام.
مشت ...
وظیفه شرعی ما در این مقطع از زمان اعدام سران فتنه است
مشت مظفر
مشت غضنفر جان شما وطایف شرعی دیگه ای هم داری یکم فکر کن تا یادت بیاد
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اگر تفهیم اتهام شده اند یعنی هنوز جرم اثبات نشده واگر جرم اثبات شده چرا هنوز منتظر دادگاه صالحه هستید؟...
mehdi
....جهان خسته نشدی بسه دیگه
پس خودتون اقرار داريد دادگاه صالحه تشكيل نشده؟!
دوست داری دادگاه تشکیل بشه اعدام بشن؟
مردم را نيز از خودتان بدانيد ما را هم تفهيم كنيد
Iran, Islamic Republic of
کسی که خود را به خواب زده اینهمه خیانت آنها را نمیبیند دیگر چطوری باید بیدارش کرد و به او فهماند؟
و من لم یحکم بما انزل الله فاوالئک هم الکافرون

ننگ بر شما کافران باد
عجب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ثم العجب
کرسنت استات اویل
Iran, Islamic Republic of
بدلایل عدیده این فتنه گران باید اعدام شوند،وجرمشان کاملا محرز است1-تهمت وافترا بستن بر نظام اسلامی واتهام تقلب درانتخابات2-دعوت به شورشهای خیابانی از طریق عضوگیری عناصر معاند ومفسدوایجاد خسارتهای جانی ومالی وتوهین به ارزشهای انقلاب3- تهدید امنیت ملی ،ایجادرعب ووحشت در شهروندان ایا اینها جرم کمی است.
آنقدر خودتان به خودتان گفتید که ماست سیاهه الان خودتان هم باورتان شده !
Germany
انشاالله خود حضرت تشريف مي آورند و گردن اين چند نفر ياغي را خواهند زد
بزک نمیر بهار میاد
علی
خب دادگاه برگزار کنید که حرف آنها هم بشنویم
Iran, Islamic Republic of
یعنی طی یکسال و نیم شورش اونها بر علیه انقلاب و رای مردم شما بیش از 50 بیانیه آنها بر علیه اسلام و انقلاب و ایران را نخوانده ای و هیچ اطلاعی از آنها نداری علی آقای گل یا که اشکال یه جای دیگست؟
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
این فتنه گران خودشان با ارای مردمی در برهه ای به پستهایی بالایی انتخاب شدند ومی دانستندپس از انقلاب احتمال تقلب اصلا میسر نیست اما از انجایی که قصد براندازی داشتند به دروغ متوسل شدند.در سوال کمیته شش نفره منتخب از سوی مجلس شورای اسلامی تنها پاسخشان این بود موسوی(سیزده میلیون رای اوردم،چگونه از انها عبور کنم؟باید انها را پشت سر خود نگهدارم!!)کروبی(در دور قبلی چهارمیلیون رای داشتم ودر این دوره سیصدو پنجاه هزار رای!!ایا این مضحک ومسخره نیست.. ایا واقعا اینها قصد اشوب وبراندازی نداشتند؟
حرف حساب!
مجید مجد
United States
در باره حصر سران فتنه انقدر اخبار ئ تحلیل ها به حد تواتر و تکرار رسیده است که بازخوانی ان می تواند خواننده را با کسالت روحی و خستگی روانی ناشی از این امر مواجه سازد لاکن از انجایی که فتنه 88 از جمله حرکت های سیاسی است که دارای سابقه تاریخی در دیگر کشورها بوده و نوع برنامه های تدوین شده ان قابلیت مقایسه و بهره برداری سیاسی را دارد و ارزش تحلیل ان در ابعاد مختلف گستره ای به اندازه خود فتنه دارد لذا بی منااسبت نیز که این قلم نیز مطالبی را بیان کنم :
1 - فتنه 88 حرکتی در جهت براندازی نظام انهم در ان وسعت و اندازه و در بزنگاه سیاسی مانند انتخابات ریاست جمهوری بوده است در نتیجه می تواند خود به تنهایی راه کار مناسب و شایسته ای را برای ارزیابی شخصیت و سوابق عملکردی سیاسیون در مسئولیت های مختلف اراده دهد که در جریان رای اعتماد به برخی از وزرای دولت یازدهم اهمیت این مدعا کاملا به اثبات رسید .
2 - رهبری معظم انقلاب اسلامی در بیانات و مناسبت های مختلف ضمن تاکید بر شاخصه یاد شده همگان را به بصیرت افزایی از طریق باز شناسایی این حادثه فرا می خوانند که می تواند ملت را در بحران های احتمالی چراغ راهی باشد برای شناخت فتنه و فتنه گر از مدافعان راستین انقلاب اسلامی مد نظر قرار گیرد .
3- پس از سرکوب فتنه 88 که با حضور میلیونی مردم و اقدام بموقع نیروهای امنیتی و انتظامی بدست امد سران فتنه همچنان به فتنه گری خود ادامه می دادند به عبارت دیگر اصرار ایشان به ادامه راه غلط و باطل خود جمهوری اسلامی را مجبور به بر قراری حصر سران فتنه نمود که این کار نیز توسط شورای امنیت ملی کشور صورت پذیرفت .
4- تاریخ سیاسی کشورهای جهان نشان داده است که بسیاری از افرادی که رفتارهای براندازانه را در پیش گرفته و عده ای را نیز بدنبال خود کشانیده اند پس دستگیری به اشد مجازات های قانونی در کشور مربوطه محکوم شده و در اینراه شفاعت و وساطت هیچ کشور و یا شخصیت سیاسی ثالثی را نیز نپذیرفته اند این رفتار نیز مربوط به این کشور و ان کشور نیست و در تمام کشورها صادق است چه در شرق و چه در غرب /لذا اگر امروز سران فتنه 88 ایران در حصر بسر می برند ارفاق و رافتی است که نظام برای ایشان در نظر گرفته است و رفع ان نیز می بایستی در چارچوب قانون و اختیارات قوا مورد توجه قرار گیرد و این همان جایی است که دکتر روحانی در ابتدای دوره ریاست جمهوری خود انرا بدرستی از حیطه اختیارات مطلق خود خارج دانستند و به ان اشاره کردند و همین امر نیز در دیدار علی مطهری و تعدادی از فرزندان شاهد توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید ایشان قرار گرفت در نتیجه این همه اصرار برخی افراد و جناحها در باره این موضوع ابهام انگیز و سئوال برانگیز است .
5 - اما بنظر می اید که فتنه گران داخل و خارج با توجه به قاطعیت رهبری و نظام در این مسئله از ازادی و رفع حصر انان ناامید شده و با یک برنامه از پیش تعیین شده قصد دارند تا نظام را وادار به انجام عملی کند که در هردو صورت ازادی و یا محاکمه و محکومیت ایشان بتواند پیراهن عثمان دیگری را علم کرده و طرح فتنه دیگری را در اندازند که این امر نیز تا اینجای کار بع هیچ نتیجه ای منتج نشده است .
در هر صورت فتنه گری سران فتنه روشن و مصداق براندازی دارد و فتنه گران داخلی و خارجی شاید برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از نابودی کامل ایشان نیز ابایی نداشته باشند .
مجید مجد دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه بر کلی کایفرنیا
نیلوفربهادری
درود بر مجید مجد جوان تحصیل کرده
فقط اعدام .
از سار کاشان
United States
خدا شفایت بدهد
Iran, Islamic Republic of
منتظر محاکمه ایم.
مجیداعتمادی
فتنه خط قرمز است بهتره کفایت توجیه وتحلیل آن اعلام گردد به خصوص که با لطف آقای روحانی متهمان طلبکار شده اند لذا وظیفه دستگاه قضائی سنگین تر شده است چون نیروهای دولتی از ترس رئیس دست ودلشان به برخورد قانونی نمی رود.
سبزاندیش
Iran, Islamic Republic of
تا نابود نشوند آباد نمی شوند.
سهی سرایانی
با سلام : فتنه ای که سران آن در سال 88 براه انداختند و آبرر نظام را در جهان بردند ، معلوم است چه است .
اراکی
Iran, Islamic Republic of
امثال علی مطهری جاهلانه در جبهه دشمن فعالیت میکنند و باید آنها را نجات داد .