پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

توزیع‌متخصصان پزشکی درکشورناعادلانه است

يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 397383
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مشکلات توزیع متخصصان علوم پزشکی در کشور گفت: توزیع متخصصان در سطح کشور ناعادلانه است.
به گزارش جهان؛ محسن علیمردانی امروز در گفت‌وگو با فارس، با اذعان به مشکلات موجود در توزیع پزشکان متخصص در سطح کشور اظهار داشت: توزیع متخصصان در کشور ناعادلانه است به طوری که شهرهای بزرگ و کلان شهرها با انباشت متخصص مواجه هستند ولی مناطق کمتر برخوردار از کمبود شدید رنج می‌برند.

وی به نیاز مراکز بیمارستانی به حضور متخصصان اشاره و اضافه کرد: این مراکز به علت عدم حضور متخصص بهره‌وری مورد انتظار را نخواهند داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تاکید بر اولویت حضور پزشکان عمومی در مراکز درمانی افزود: حضور متخصص هم برای رسیدگی به مشکلات در این مراکز ضروری به شمار می‌رود.

این مسئول با یادآوری کمبود متخصصان مورد نیاز در شهرهای کوچک و مناطق محروم تاکید کرد: این موضوع همواره از دغدغه‌ها محسوب شده و انگیزه بسیاری از پیگیری‌ها از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب می‌شود.

علیمردانی اهرم تشویق را از آیتم‌‌های مورد نظر مسئولان برای جلب مشارکت و حضور متخصصان در مناطق محروم اعلام کرد و افزود: باید مستحضر بود که زندگی در این مناطق به دلیل مشکلات موجود ناشی از بی توجهی‌ها برای همه مردم از جمله پزشکان بسیار مشکل است.

*توجه به مناطق محروم فقط در حد شعار بوده است

وی آب شرب و رفت و آمد را از مشکلات شاخص موجود در مناطق محروم اعلام کرد و گفت: هر چند در شعار بسیار از توجه به مناطق روستایی و محروم صحبت به میان می‌آید ولی در عمل تفاوت بین زندگی در این مناطق و شهرها بسیار شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مهاجرت را از نتایج کم‌توجهی‌ها و اختلاف به وجود آمده بین زندگی شهری و روستایی عنوان و خاطرنشان کرد: این ‌مهاجرت‌ها آسیب‌های اجتماعی را موجب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *