چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۹
۳۵

پاسخ قاطع فرهادی به مطهری/ اعلام برائت از فتنه گران

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 392810
پنجمین وزیر پیشنهادی علوم با اعلام برائت از فتنه ۸۸ صراحتاً گفت نامه ای را در سال 88 امضا نکرده بلکه افرادی نام وی را در آن نامه قرار داده بودند.
پاسخ قاطع فرهادی به مطهری/ اعلام برائت از فتنه گران
به گزارش جهان، علی مطهری سردرگمی و تناقضات بی‌پایان خود درباره فتنه‌گران را به نمایندگان مجلس نسبت داد.
وی در مصاحبه با سایت خبر آن‌لاین و درباره معرفی فرهادی به عنوان گزینه تصدی وزارت علوم گفت: اگر مجلس بخواهد با همان معیار گذشته خود یعنی همراهی یا عدم همراهی با فتنه قضاوت کند و رأی بدهد قاعدتاً آقای فرهادی هم نباید رأی بیاورد. چون ایشان هم از نظر آن گروه از نمایندگان که به موارد قبلی رأی ندادند با فتنه همراهی داشته است زیرا در مرداد ماه سال ۸۸ نامه‌ای را همراه آقایان خاتمی، موسوی، کروبی و بسیاری افراد دیگر خطاب به مراجع تقلید امضا کرده است که در آن نامه نوع رفتار با معترضان به رفتار دوران سیاه ستمشاهی تشبیه شده است.

همچنین آقای فرهادی ظاهراً با حزب مشارکت نیز همکاری داشته است. البته فعلاً از آن هجوم پیامکی به نمایندگان که توسط محافل خارج از مجلس انجام می‌شد خبری نیست. ظاهراً آتش‌بس اعلام شده است. اما اگر این گروه از نمایندگان از معیار خود که همان مسئله فتنه باشد دست بردارند و بهانه‌گیری را پایان دهند آقای فرهادی رأی اعتماد خواهد گرفت ولی در این صورت باید پاسخگوی مردم باشند که چه اتفاقی افتاد که از شعار «فتنه خط قرمز ماست» عدول کردید؟

وی مدعی شد: در واقع نمایندگان مخالف گزینه‌های قبلی بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند که آیا بر معیار قبلی خود پافشاری کنند و این گزینه را نیز رد کنند یا از آن معیار به خاطر ملاحظاتی دست بردارند و به قول خودشان به یک فتنه‌گر رأی اعتماد بدهند. هر دو حالت به ضرر مجلس است.

این اظهارات در حالی است که نمایندگان مجلس ضمن همکاری کامل در رأی اعتماد به اغلب وزرای پیشنهادی (حتی با رأی بالای ۲۷۰ نفر) و نیز رأی به فرجی دانا در سال گذشته، حسن نیت خود را به اثبات رسانده و در کنار این موضوع پایبندی خود به خط قرمز نظام در زمینه فتنه‌گران را به اثبات رسانده‌اند. با این وصف برائت هر نامزد تصدی وزارت از فتنه‌گران خط قرمز غیرقابل اغماض است.

در همین زمینه محمدپورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به دیدارش با وزیر پیشنهادی علوم گفت: فرهادی ضمن اعلام برائت از فتنه ۸۸ امضاء هر گونه نامه در حمایت از فتنه‌گران راتکذیب کرد و گفت افرادی نام وی را پای نامه آورده بودند.

وی در مصاحبه با مهر گفت: در صحبتی که با ایشان داشتم در خصوص امضای نامه‌ای از طرف وی در سال ۸۸ در حمایت از فتنه سؤال کردم که فرهادی با اعلام برائت از فتنه ۸۸ صراحتاً گفتند که این نامه را امضا نکردند بلکه افرادی نام ایشان را در آن نامه قرار داده بودند.

همچنین قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به نشست این کمیسیون با محمد فرهادی گفت: در این جلسه نمایندگان سؤالات خود را مطرح کردند و دکتر فرهادی گفت فتنه را محکوم می‌کند و نامه‌ای که به وی منتصب شده را امضا نکرده است. فرهادی همچنین گفت: «من در برنامه پزشکی ستاد موسوی دخیل بودم ولی در قضایای بعدی دخالتی نداشتم.» فرهادی درباره تیمی که قرار است در وزارت علوم به کار گیرد نیز گفت تیم خود را دارد و از افرادی که برخی از نمایندگان اسم بردند، استفاده نخواهد کرد و از کسانی استفاده می‌کند که به نظام، رهبری و انقلاب وفا‌دار باشند و جهت آرامش و مصالح کشور فعالیت کنند.

جعفری افزود: دکتر فرهادی عنوان کرد در انتصابات از بسیج اساتید کمک گرفته و از آنها استفاده خواهم کرد. رشته‌ها را بازبینی کرده و رشته‌های میان رشته‌ای را افزایش خواهم داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: فرهادی همچنین ادامه داد با نشریات فرقه‌گرا و ضد انقلاب و افراد هنجار شکن در هر سطحی در دانشگاه برخورد خواهد کرد.

جعفری گفت: وزیر پیشنهادی علوم در مورد ۷۵۰ رشته غیرقانونی دانشگاه آزاد نیز یادآور شد که این رشته‌ها باید با شورای گسترش وزارت علوم هماهنگ باشد. و کمیسیون نیز موافقت مشروط خود را اعلام کرد تا مباحثی که مطرح شده اجرایی شود.

یادآور می‌شود برخی روزنامه‌های حامی دولت نیز موضعی مشابه علی مطهری در پیش گرفته‌اند و معلوم نیست این طیف واقعاً حامی دولتند یا فقط می‌خواهند با تظاهر به این حمایت سناریوی خود را پیش ببرند.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Norway
این مطهری اصلا نرمال نیست . اگر میخواهد مسئله حل شود چرا یک عده را سر قوز می اندازد . والله و بالله که من بیانات گهربار ایشان در این مقاله را می خواندم غیر از این برداشت نمی شد کرد .
مهدي رحيمي
اين همه تناقظ و يكي به ميخ و يكي به نعل زدن مطهري نشان از عدم تعادل روحي و فكري اين بشر دارد . توصيه من به اون انيست كه در اسرع وقت تحت نظر روانپزشك مجرب قرار بگيرد . من موندم مردم تهران به چي اين بشر راي دادن ! آخه راي كيلويي چرا ميدي عزيز من !
علی
بی سواد اول برو تناقظت را درست کن بعد به ایشان ایراد بگیر تو که هنوز بلد نیستی کلمه تناقض را درست بنویسی پس ساکت شو!!1
ستار
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای فرهادی مخالف ذکر نامشان در نامه مذکور بوده باید همان زمان براعت خود را اعلام و علیه فتنه موضعگیری می کرد نه تا به امروز که رای مخالفان در مجلس مطرح است حتی اگر با دیده اغماض به این موضوع بنگریم ایشان در خوشبینانه ترین حالت جزو ساکتین فتنه که همان به نوعی موافقین فتنه محسوب می شود.
مهدي
Iran, Islamic Republic of
دكتر فرهادي ...در جريانات فتنه 88 هيچ نقشي نداشته وبهترين گزينه پيش روست .
Iran, Islamic Republic of
خوشم مياد دولت خوب بلده شما و كيهانيان را بازي بدهد.
خخخخخخخخخ
شادی
خوشت نیاد خودت از بازی خورده های اول صفی
این سیاست آقای فرهادی است که رأی بگیرد و بعداً مثل فرجی دانا عمل کند. اگر میخواست امضاء نامه را تکذیب کند، چرا همان پنج سال قبل این کار را نکرد؟!
Iran, Islamic Republic of
استیضاح برای همین روزهاست دیگه
هی که نمیشه به وزیر رأی داد و بعداً اونو پس گرفت. آزموده را آزمودن خطاست. نباید به هیچ فردی که سابقه ای حتی در حد امضاء نامه در فتنه 88 داده، مسئولیت های بالا سپره بشه
اميداواريم صداي ملت در سال 1392....
صدای ملت یا صدای فتنه گران . شما که فقط منافقین خودت رو ملت میدانی
خدا عاقبت این مطهری رو که فک میکنه مثلا خیلی میفهمه رو بخیر کنه
عابر پیاده
برای مخالفت با علی مطهری راه های منطقی وجود دارد ...
Iran, Islamic Republic of
حکایت شهید مطهری با علی مطهری مانند حکایت حضرت نوح است با فرزندش (خاندان نبوتش گم شد)
اشکالی نداره شما فک کنید فرهادی دشمن درجه 1 فتنه هست!!! ما خوشحالیم ولی
علی فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
شاید لازم باشد آقای علی مطهری نسبت خود را -البته از نظر عقیده و راه و منش- با پدر بزرگوارشون استاد شهید مطهری،یک بازنگری کلی و اساسی کنند.
پسر نوح با بدان بنشست،خاندان نبوتش گم شد،-بیت بعدی رو نمیگم که بعضی ها برداشت بد نکنند
كوروش
United Kingdom
علي جان جزء خود بيسوادش كسي برداشت بد نميكنه ...
اینا دیدن که فرهادی رای میاره. میخوان برای از بین بردن مفهوم فتنه و قبح زدایی آن ،از موقعیت پیش آمده سوء استفاده کنند.تا در ادامه کارها و اهدافشونو راحت تر پیش ببرن.
وای بر علی مطهری که اصل فتنه را هم قبول ندارد و در عین حال ادعا می کند من ولایتمدارم. وجدانا در این مورد نیستی برادر من
قاسم مختاری
.... ، دیگه خیلی تکراری و بی مزه شده. برید سراغ یه سوژه دیگه. این کروبی ننه مرده هم غلط کرد از این کارها کرد. ول کنید دیگه .مملکت هیچ مشکلی دیگه نداره؟؟؟؟ ...
lind
با غلط کردن کروبی موافقم اینو خوب اومدی ولی فتنه فراموش شذنی نیست
لیند عزیز ،قابش کن بذار بالا سرت تو تاقچه.
Iran, Islamic Republic of
دکتر فرهادی ضعیف ترین وزیر بهداشت بود پس چطوری میخواد وزارت علوم را اداره کنه
زنده باد مطهری
من به عنوان یک استاد دانشگاه، از اینکه یک پزشک وزیر علوم بشه بسیار ناراحتم و اون رو توهین به خودم تلقی میکنم.
ضمن اینکه ایشون هم ادامه دهنده راه فتنه گران خواهد شد، فقط تونسته تو این مقطع، شما اصولگرا ها رو حسابی فریب بده!
طاهر
United Kingdom
...صدا و سیما که از دست شما خارج شد. ما بقی هم به نوبت.
Iran, Islamic Republic of
/... مگر حزب مشارکت فرقه زاله است !؟ ...
ضاله
Iran, Islamic Republic of
زاله را نمیدانم ولی ضاله احتمال قریب به یقین!
اگر این حرفا خوش هالتون میکنه باشه
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این است که عده ای در دولت اصلا دنبال این نیستند که وزارت علوم وزیر داشته باشد. عمدا یا گزینه هایی را معرفی می کنند که مشخص است رای نمی آورند و اگر هم گزینه ای احتمال رای آوردنش باشد عمدا سعی بر هم زدن اوضاع می کنند تا باز هم بتوانند برای انتخابات مجلس و همینطور حسابرسی بهانه داشته باشند که آقا نگذاشتند کار کنیم!!!
Iran, Islamic Republic of
دکترمطهری بهترین و واقعی ترین نماینده مجلس است و بقیه یاترسوهستند و یاجناحی عمل میکنند .
Iran, Islamic Republic of
درود برفرزند خلف و بالیاقت استاد مطهری باد که دشمن متحجران و تندروهااست .
آرزو
فتنه دست به دامن افرادی همچون مطهری شده است ....
Germany
خوب حالا كه مرگ بر منافقو چاپ نكردي پس اقلا درود بر منافق رو چاپ كن