جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

پرتقال ايراني طعم خود را باخت

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 219218
رييس اتحاديه ميوه و سبزي‌فروشان گفت: قيمت سيب و پرتقال نسبت به پيش از نوروز تغيير چنداني نداشته و حتي كمي ارزان‌تر هم شده است. نرخ خيار نيز كاهش يافته، اما قيمت موز آزاد شده است.
سيد حسين مهاجران در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: قيمت موز وابسته به دلار است و در حال حاضر هر كيلو موز با نرخ 2800 تا 3200 تومان معامله مي‌شود و قيمت هر كيلو چغاله كاشان نيز در بازار در ميدان ميوه 26 تا 27 هزار تومان است.

وي با اشاره به اين‌كه چغاله شيرازي كه درشت‌تر است، با نرخ 6000 تا 7000 تومان عرضه مي‌شود، گفت: 10 روز ديگر چغاله كاشان درشت شده و به نرخ چغاله شيراز مي‌رسد. سپس نوبرانه چغاله ساوه به بازار آمده و با نرخ 26 تا 27 هزار تومان معامله مي‌شود.

او دليل بالا‌بودن قيمت چغاله را كاهش عرضه‌ي آن و سرمازدگي اين محصول دانست و گفت: تمام كساني كه پرتقال داشتند و نگهداري كردند، اصل و فرع پول خود را از دست دادند، چرا كه به گفته‌ي برخي امسال طعم پرتقال مانند هميشه نبوده و كيفيت پايين پرتقال‌هاي داخلي باعث شده كه مردم به خريد پرتقال‌هاي وارداتي روي آورند.

رييس اتحاديه ميوه و سبزي‌فروشان با اشاره به افزايش قيمت پرتقال وارداتي به سبب بالا‌رفتن تقاضاي بالاي آن اظهار كرد: در حال حاضر هر كيلو پرتقال وارداتي با نرخ 2200 تومان معامله مي‌شود كه نسبت به قبل 800 تومان افزايش نرخ داشته است.

مهاجران درباره‌ي ميوه كيوي هم تصريح كرد: با اين‌كه نسبت به 20 روز پيش قيمت كيوي پايين آمده و بازار اين ميوه راكد بوده، قيمت آن هم‌چنان بالاي 2000 تومان است.

وي در مورد ميوه توت‌فرنگي نيز گفت: توت‌فرنگي حدود 50 روز است كه از جيرفت آمده و وارد بازار شده كه قيمت هر كيلو از اين ميوه 10 هزار تومان است. نرخ توت‌فرنگي تا 8000 تومان نيز تعيين مي‌شود و در هشت روز آينده توت‌فرنگي گرگان كه ارزان‌ترين توت‌فرنگي است، وارد بازار مي‌شود.

او با بيان اين‌كه توت‌فرنگي سنندج بهترين توت‌فرنگي است، از ورود اين ميوه در اوايل خرداد‌ماه به بازار خبر داد و در مورد خيار نيز گفت: خيار گلخانه‌اي در حال حاضر در بازار با نرخ 1500 تومان و گوجه‌فرنگي با قيمت 1200 تومان عرضه مي‌شود.

وي افزود: گوجه‌فرنگي ريز با نرخ 800 تومان و سيب‌زميني با قيمت 280 تا 380 تومان به فروش مي‌رسد. پياز شيري كه كيفيت خوب دارد نيز با قيمت 350 تومان و پياز زرد با قيمت 250 تومان عرضه مي‌شود.

رييس اتحاديه ميوه و سبزي‌فروشان در پايان با اشاره به قيمت 600 توماني هر كيلو هندوانه در مورد نارنگي هم اظهار كرد: نارنگي‌هاي پاكستاني هنوز در بازار موجود است و با قيممت هر كيلو 1600 تومان عرضه مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Serbia
وقتی سیب دماوندی مرد وقتی انار یزدی در کما است و قتی .......اما فقط اینا نیست وقتی حجاب ایرانی رنگ ببازه وقتی اخلاق اسلامی قربانی بشه و ......اما بازم نه (با عذر خواهی از برادران اهل سنت)وقتی مسئول سد معبر شهرداری منطقه یک سنی میشه بر خورد متعصبانه ای با کاسبا داره و.....
ما الان چند ساله که دیگه صدامون به جایی نمیرسه!!!