چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
محمدجواد ظریف:

ایران ویونان مقابل سختی‌ها مقاومت میکنند

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 425011
وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای یونانی خود گفت که ملت‌هاى ایران و یونان با پشتوانه چندهزارساله تمدنى خود نشان داده‌اند که در مقابل سختی‌ها و فشارهاى خارجى مى‌ایستند و مقاومت مى‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در یک سفر رسمی در آتن به سر می‌برد با آقای کوجیاس همتای خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر کرد.

دکتر ظریف با اشاره به اینکه توسعه و تعمیق روابط ایران و یونان مورد توجه تمامى مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران است، گفت: روابط سیاسى تهران ــ آتن همواره در سطح خوبى قرار داشته و روابط اقتصادى فی‌مابین در سال‌هاى اخیر تحت تأثیر برخى فشارهاى خارجى و تحریم‌ها قرار داشته که باید با تقویت رایزنی‌ها و دیدارها بر مشکلات فعلى فایق آییم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ملت‌هاى ایران و یونان با پشتوانه چندهزارساله تمدنى خود نشان داده‌اند که در مقابل سختی‌ها و فشارهاى خارجى مى‌ایستند و مقاومت مى‌کنند.

نیکوس کوجیاس وزیر امور خارجه یونان نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ تمدن چندهزارساله و مشترکات فرهنگى دو کشور گفت: این سفر گام مهمى در جهت ارتقای مناسبات فی‌مابین است.

وزیر خارجه یونان تقویت روابط با ایران در حوزه‌هاى مختلف اقتصادى، جهانگردى، انرژى و کشاوررزى و فرهنگى را مورد توجه جدى کشورش دانست و افزود: در اتحادیه اروپا از ظرفیت‌هاى موجود براى رفع موانع همکاری‌هاى ایران و اتحادیه استفاده خواهیم کرد.

در این دیدار همچنین در خصوص تروریسم و افراط گرایى که در مناطق مختلف رو به رشد است تبادل نظر شد و طرفین تأکید نمودند: کشورها باید با عزم و اراده جدی‌تر با این تهدید و نگرانى مشترک به مقابله بپردازند.

استفاده از ظرفیت‌هاى موجود در حوزه‌هایى چون اقتصاد و تجارت، انرژى، گردشگرى، کشاورزى، توسعه صنایع، فرهنگى، برقرارى خط مستقیم پروازى میان تهران و آتن، تقویت همکاری‌هاى کنسولى و ایجاد تسهیلات بیشتر براى صدور آسانتر روادید از دیگر محورهایی بود که مورد تبادل نظر و تأکید طرفین قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه این سفر با نخست وزیر یونان نیز دیدار خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *