جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵

مذاکرات ژنو در قرآن

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۴
کد مطلب: 355712
آقای ظریف و دوستان مذاکره کننده، لطفاً استقامت پیشه کنید و شعار مرگ بر آمریکا را سرلوحه کارتان قرار دهید.
به گزارش جهان، مهدی ناصری در وبلاگ "نهضت سرخ" نوشت:
همانطور که می دانید از مدتها قبل آقای ه... خاطراتی را از امام نقل می فرمود مبنی بر اینکه که حضرت امام خمینی ره  مخالف شعار مرگ بر آمریکا بود!
 
می توان این سخن و همچنین سخنان دیگر در مورد رابطه با آمریکا را توسط آقای ه...، زمینه سازی برای مذاکرات ژنو و سازش با غرب دانست.
 
درباره جعلی بودن و دروغ بودن این نسبت عجیب به شخصیتی که نابودی آمریکا و تحقق حکومت اسلامی توسط مستضعفین جهان بزرگترین هدفش بود، سخنان و نوشته های زیادی انتشار یافته است.
 
اما در اینجا قصد دارم به آیاتی از قرآن که شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را سر می دهد اشاره کنم تا از نگاهی دیگر خط بطلانی بر یاوه گویی های کسانی که قصد مصادره اندیشه های امام راحل عزیز را دارند کشیده و توجه مذاکره کنندگان هسته ای را به آن جلب کنم.
 
آقای ظریف و دوستان مذاکره کننده، لطفاً استقامت پیشه کنید و شعار مرگ بر آمریکا را سرلوحه کارتان قرار دهید ؛ خدا از شما می خواهد:
 
يَأَيَّها الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدَامَكم ‏* وَ الَّذِينَ كَفَرُواْ فَتَعْسًا لَّهمْ وَ أَضَلَّ أَعْمَالَهُ / سوره محمد ؛ آیه 8 و 9
 
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اگر (آيين) خدا را يارى كنيد، شما را يارى مى‏كند و گامهايتان را استوار مى‏دارد * و كسانى كه كافر شدند، مرگ بر آنان! و اعمالشان نابود باد.
 
مصداق آرزوی مرگ و نابودی اعمال توسط خداوند در آیه 9 سوره محمد، هم می تواند آمریکا و اسرائیل باشد و هم می تواند کسانی باشد که به آیات خدا (از جمله آیه 8 سوره محمد) کافر شدند و با عدم خودباوری و ضعف ایمان تن به مذاکره و سازش با غرب دادند. اما از آنجا که ما مذاکره کنندگانمان را (تا این لحظه) سازشکار نمی دانیم، مصداق آیه را همان آمریکا و اسرائیل و دوستانشان می دانیم.
 
شعار و آرزوی مرگ را قرآن به ما یاد داد، یاد داد که به آمریکا و همه دنباله هایش که مثل سگ دروغ می گویند (مانند تعهداتی که در توافقنامه ژنو داده بودند و عمل نکردند) بگوییم مرگ بر شما ؛ قُتِلَ الخَرّاصُونَ / كشته باد دروغگويان (و مرگ بر آنها)! (سوره ذاریات ؛ آیه 10)
(ترجمه آیات: آیت الله مکارم شیرازی)

پی نوشت:

الف/ علت موافقت امام خامنه ای با مذاکرات ژنو: "شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران" (منبــــع)

ب/ مهمترین دستاورد پیشرفتهای هسته ای کشور از دیدگاه امام خامنه ای: تقویت اعتماد به نفس ملی عمیق در کشور و زمینه سازی برای پیشرفتهای علمی دیگر (منبــــع)

ج/ فرزندان انقلاب و دوستان مذاکره کننده! ما هم خواستار ادامه مذاکرات هستیم اما نه با این رویکرد ؛ نباید در این بستر و چارچوب -modality- تحمیل شده مذاکرات حرکت کرد.

د/ آنچه نقطه‌ی مهم‌تر عرض من است، خطاب به جوانهایی است که در سرتاسر کشور فعّالیّتهای فرهنگی را به صورت خودجوش شروع کردند که بحمدالله خیلی هم وسیع شده است ..... کار را هرچه میتوانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند. / امام خامنه ای، 01 فروردین 1393 / (منبـــــع)

إنشاءالله به کوری چشمان دشمنان انقلاب و اسلام، "نهضت سرخ" ، حسینی ادامه خواهد یافت....

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چقدر خوبه که شما اصلا درقرآن تفسیر وترجمه به رای نکرده اید
یه نفر
.... اگر در نوشته هات یک مقدار دقت کنی خودت هم متوجه میشی! با این تفاسیر خنک سبک ما رو به علم و راستی ..... امیدوارتر کردی عمو!
قاسم
واقعا خیلی جالب است خوبه اقای ه که منظورت ....است قصد مصادره امام را دارد باز گلی به جمالش هر چی بگه راست یا غلط کار نداریم ولی از یاران امام که بوده شما کی هستید که قران را مصادره کردید ولا به خدا خوب جراتی دارید امریکا را کافر میدونید حد اقل تفصیر قرآن حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی حفظ الله را بخون تا چیزی یاد بگیری بعد حرف بزن
با سلام چرا هر کاری می کنید به قرآن ربط می دهید آمریکا مردمان مسیحی هستند کافر نیستند قرآن گفته کافر یه سری بزن به کتابهای درسیت ببن کافر یعنی چه
علی
جهان ای والله