پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۱۳

خبر خوب نوبخت برای زوج‌های جوان و اقشار کم‌درآمد

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 385917
سخنگوی دولت گفت: وام مسکن در کلان‌شهرها ۵۰ میلیون تومان شد.
خبر خوب نوبخت برای زوج‌های جوان و اقشار کم‌درآمد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش سقف تسهیلات در کشور، گفت: هم سقف وام بالا رفته و هم ارزان شده و ما به‌ التفاوت آن را خود دولت باید تامین کند.

سخنگوی دولت از افزایش وام مسکن در کلانشهرها به ۵۰ میلیون، در مراکز استان‌ها و دارای جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون و سایر شهرها ۳۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: به این ترتیب افزایش سقف تسهیلات این امکان را فراهم می‌کند که افراد متقاضی با اولویت‌هایی که گفته شده، بتوانند نسبت به تامین مسکن اقدام کنند. این وام‌ها متوجه زوج‌های جوان و اقشار کم‌درآمد است.

نوبخت خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد اعلام شده برای کسانی که قصد بازسازی بافت‌های فرسوده دارند مبلغی را برای وام اختصاص داده‌ایم که در کلانشهرها تا ۲۰ میلیون شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت ۱۵ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: به مدت ۵ تا ۶ سال هرساله ۳۰۰هزار مورد و جمعا ۱۸۰۰ واحد مسکونی تا انتهای برنامه ششم احداث می‌شود. مجموعه اقدامات دولت در جهت ساخت‌ و‌ سازهای مسکن به فضای اقتصادی کشور کمک می‌کند تا دولت سیاست خروج از رکود را با سرعت بیشتری دنبال کند.

نوبخت تصویب لایحه استملاک و اجاره اتباع خارجی در کشور را از دیگر مصوبات امروز دولت عنوان کرد و گفت: این مصوبه آماده ارسال به مجلس شد. با این کار می‌خواهیم امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در کشور فراهم کنیم.

سخنگوی دولت از اختصاص مبلغ ۵۵ میلیارد تومان در خصوص محیط زیست برای مقابله با پدیده گرد و غبار و خشکسالی و احیای دریاچه‌ها خبر داد.

نوبخت در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص ابهامات بوجود آمده در خصوص آلوده بودن بنزین‌های تولید داخل، با یادآوری توضیحات خود در جلسه گذشته هیئت دولت با خبرنگاران گفت: در جلسه گذشته از سوی دو رسانه نسیم و دانشجو دو سوال در خصوص گزارش کمیسیون بهداشت مجلس مبنی بر آلوده بودن بنزین‌های یورو ۴ یا همان بنزین‌های وارداتی سوال شد که من پاسخ دادم این بنزین‌ها آلوده نیست که اگر بود جلوی توزیع آن را می‌گرفتیم. پس توضیح من در رابطه با آلودگی بنزین‌های پتروشیمی نبود و من آلودگی بنزین‌های یورو ۴ را نفی کردم.

وی با انتقاد از انتشار این خبر کذب در یکی از رسانه‌های مطرح کشور، گفت: حال ما هر چقدر که توضیح دادیم این خبر اشتباه است، آنها مصر بر همان خبر غلط بودند و امیدواریم در این جلسه اطلاع‌رسانی درستی در خصوص آن صورت گیرد.

نوبخت تصریح کرد: در جلسه آینده از سرکار خانم دکتر ابتکار و مهندس زنگنه دعوت خواهیم کرد تا جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه دهند. اما قطع یقین دولت تا رفع آلودگی بنزین‌های پتروشیمی اجازه توزیع آن را نخواهد داد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به سوالی در خصوص ناامن شدن مرزهای کشور و افزایش عملیات‌های تروریستی، گفت: نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی ما صیانت خوبی از مرزهایمان دارند و جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین کشورهای منطقه به حساب می‌آید.

وی همچنین از افزایش تسهیلات در ۵ ماهه اول سال نسبت به ۵ ماهه سال ۹۲ خبر داد و گفت: تسهیلات در ۵ ماهه اول سال نسبت به ۵ ماهه اول در سال ۹۲، ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان داده‌ایم که بیش از ۵۹ درصد این تسهیلات به شکل سرمایه در گردش بوده است.

نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص نظر دولت درباره مصوبه مجلس در خصوص حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: در این زمینه آقای انصاری توضیحات لازم را داده و مخالفت خود را با بخش‌هایی از این طرح اعلام کرده‌اند و اینکه بار مالی دارد یا خیر در آن گزارش بوده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت برخی اقلام در کشور گفت: کاهش نرخ تورم به معنای کاهش اقلام نیست. بنده می‌توانم قیمت ۲۱ قلم کالا را عرض کنم که درصد افزایش آنها در همین شهریورماه نسبت به شهریورماه سال ۹۱ به مراتب پایین‌تر بوده است. ما در آن دوران شاهد افزایش ۸۰ درصدی برخی اقلام بوده‌ایم. در صورتی افزایش اقلام نخواهیم داشت که تورم صفر درصد باشد و حتی اگر تورم ۲ درصدی هم داشته باشیم افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مباحث مرتبط با اختلافات بوجود آمده با طرف‌های مذاکره کننده هسته‌ای اظهار داشت: بله؛ ما با طرف‌هایمان اختلافات جدی داریم در خیلی از بخش‌ها به توافق رسیده‌ایم و در برخی جزئیات نیز اختلافاتی داریم. امیدواریم طرف‌های مقابلمان منطق روشن و مستقل جمهوری اسلامی ایران را درک کنند تا راه برای رسیدن به یک توافق هموار شود که امیدواریم به این هدف دست یابیم.

نوبخت به موضوع کاهش تورم در کشور اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ما تا پایان سال ۲۵ درصد بوده است، اما الان یعنی در شهریورماه این رقم به ۲۰.۶ رسیده که آن را صندوق بین‌المللی پول و سایر مراجع تایید کرده‌اند و پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال تورم به زیر ۲۰ درصد خواهد رسید.

سخنگوی دولت در خصوص فروش پایان‌نامه در برخی از دانشگاه‌های کشور نیز گفت: قطعا وزارت علوم و سایر دستگاه‌های بازرسی این موضوع را بررسی خواهند کرد.

وی در خصوص اقدامات دیپلماتیک کشور با کشورهای همسایه در جهت کاهش اقدامات تروریستی در کشور اظهار داشت: متاسفانه هر از چندگاهی به دلیل عدم کنترل کافی کشورهای همسایه برخی اشرار و قاچاقچیان وارد کشور می‌شوند و به تناسب آن اقدامات تخریبی را انجام می‌دهند که قطعا در این زمینه دستگاه‌های اطلاعاتی و نیروهای امنیتی برخوردهای لازم را خواهند داشت. ما از کشور پاکستان انتظار کنترل بر مرزهایشان را داریم و تذکراتی را نیز داده‌ایم.

نوبخت در خصوص تغییر مدیریت شرکت‌های مرتبط با سهام عدالت نیز گفت: قطعا مدیریت آنها باید تغییر کند چرا که این شرکت‌ها متعلق به اقشار خاصی است و حرکت آن باید در جهت افزایش بهره‌وری‌ها باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
United States
اون وام اصلی ازدواج رو بدید بقیه پیشکش
الان شخصی مثل من اگر در ایران ازدواج کنم ولی در کشور خارجی زندگی می کنم بهم وام تعلق می گیره؟؟
کي حالا زن تو افراطي ايران نشين با وي پي ان امريکا ميشه اين ادا ادفارارو واسه .. در بيار
شما که دکترای اقتصاد ازدانشگاه کالیفرنیا داری که باید وضعت خوب باشه !!اونوقت چطوری لنگ ۳میلیون وامی؟؟؟!!!!
اخه کی به توی خالی بند زن میده؟؟؟؟!!!!
مجید مجد
ای کاش جهان نیوز جواب های بنده را منتشر می کرد.بنده نمی دانم چرا همه به دنیال این هستن جواب نظر بنده را بدهند.از جهان نیوز خواهشمندم حداقل این نظر بنده را منتشر کند.
Iran, Islamic Republic of
خودشيفتگی فوق مزمن به این میگن! !!
تو پولت رو از اون ها که مجبوررررررت کردن بری تو کشور خونریز و قاتل و آشغال و ... بگیر مجید خالی بند
50 میلیون الان کمک هزینه رهن مسکن حساب میشه نه خرید مسکن.
Iran, Islamic Republic of
این وضعیت اسفناک را چه کسی درست ؟
United States
مسولان دولت یازدهم استادان زبان بازی و بازی با کلمات
الان ینی وزارت بهداشت شما دروغ گفته که اون بنزین ها سالم بوده؟!
مجتبی
ما از وام مسکن عبور کررررردیم؟!
اسدی از دزک
حضور محترم جناب نوبخت
با سلام و احترام
به استحضار می رساند : ما مردم شهیدپرور و انقلابی روستاهای بخش کیار شرقی در استان چهارمحال و بختیاری که همواره در صحنه انقلاب و نظام حاضر بوده و بیش از 90 شهید و صدها جانباز ، تقدیم انقلاب اسلامی نموده ایم ، از سال 1360 پیگیر و مستحق درخواست بخشداری بوده ایم تا اینکه در سال 1368 بخشداری کیار شرقی با مرکزیت دزک ، تصویب شد و کار احداث ساختمان به پیمانکار واگذار شد اما کارشکنی و موش دوانی نماینده وقت مردم در مجلس و تحریک افراد روستای همسایه که موجب آتش زدن تیرهای برق و بستن جاده و ... باعث تعلیق بخشداری کیار شرقی با مرکزیت دزک شد و کش و قوسها ادامه داشت تا اینکه در سال 1391 نمایندگان محترم مجلس و استاندار وقت جلسه ای تشکیل دادند و مقرر شد که ابتدا بخشداری کیار شرقی به مرکزیت دزک مصوب و اجرا شده و پس از آن 4 روستا ( دستگرد – ایرانچه – سورک و خیراباد ) از بخش کیار شرقی منتزع و به شهر فرخشهر که در فاصله 5 کیلومتری مرکز استان ( شهرکرد ) قرار دارد الحاق و بخشداری فرخشهر نیز اجرا گردد .
اما باز هم کارشکنی نماینده شهرکرد باعث شد که حق چندین ساله روستاهای کیار شرقی پایمال شده و ابتدا 4 روستا از کیار شرقی جدا و به شهر فرخشهر داده شود و بخشداری فرخشهر ابلاغ و اجرایی شود اما پس از یکسال و نیم هنوز بخشداری کیار شرقی حتی مصوب هم نشده است و پیگیری های این مردم زحمت کش که اکثرا در شغلهای کشاورزی ، دامداری و کارگری مشغول هستند هنوز به هیچ نتیجه ای نرسیده است
لذا از جنابعالی که پرچم دار حق خواهی مظلومان و دولت امید و تدبیر هستید تقاضا داریم به این مهم رسیدگی بفرمایید تا اینکه یا بخشداری کیار شرقی هم مصوب و یا 4 روستاری منتزع شده به بخش کیار شرقی برگردانده شوند .

با تشکر
اهالی و خانواده های شهدا بخش کیار شرقی
این دولتیهای شکم سیر از وضع جامعه خبر دارند