پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

کشف لاشه یک پلنگ ایرانی

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 356810
سرپرست پارک ملی گلستان از کشف لاشه یک پلنگ ایرانی در این پارک خبرداد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جواد سلیاری صبح امروز ۴ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران گفت: لاشه که متعلق به یک پلنگ نر جوان است در فاصله ای اندک از جاده آسیایی مشاهده شد.

وی افزود: اجزای بدن پلنگ توسط حیوانات لاشه خوار خورده شده اما اسکلت پلنگ به غیر از دستها کاملا سالم است.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی های اولیه صورت گرفته، با توجه به فاصله کم مکان مشاهده لاشه با جاده به احتمال زیاد پلنگ پس از برخورد با خودروهای عبوری آسیب دیده و پس از طی مسافتی تلف شده است.

سلیاری خاطرنشان کرد: اسکلت این پلنگ به منظور انجام تحقیقات تکمیلی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان منتقل شده است.

وی یادرآوری کرد: در تاریخ ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ نیز لاشه نیمه خورده یک پلنگ ایرانی بالغ در پارک ملی گلستان و در مکانی نزدیک به جاده آسیایی این پارک مشاهده شد .

سلیاری اظهار کرد: عبور جاده آسیایی از قلب پارک ملی گلستان باعث شده است تعداد زیادی از گونه های جانوری ارزشمند از جمله پلنگ، خرس قهوه ای، مرال و … طی چند سال گذشته بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در این جاده از بین رفته اند و تعداد زیادی نیز زخمی شده و پس از مدتی در بخش های دیگری از پارک تلف شده اند و کسی متوجه آنان نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *