جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۰
۶۸
خبر جهان تایید شد؛

نوبخت آمار انصرافی‌ها را اعلام کرد

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 356612
محمدباقر نوبخت از انصراف ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه‌ها خبر داد. پیش تر "جهان نیوز" از ثبت نام حدود ۷۴ میلیون نفر برای دریافت یارانه نقدی خبر داده بود.
نوبخت آمار انصرافی‌ها را اعلام کرد
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران گفت: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از یارانه‌ها انصراف دادند که بدین طریق بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان از این محل منبع جدیدی به دولت تعلق می‌گیرد، تا بتواند خدماتی را در قالب مرحله دوم هدفمندی انجام دهد.

وی افزود: در تبصره ۲۱ قانون هدفمندی دولت از دو محل اجازه استفاده از منابعی برای اجرای قانون هدفمندی را داشت

به گفته نوبخت، طبق قانون دولت ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت‌ها و افزایش برخی حامل‌ها می تواند درآمد کسب کند و بالغ بر ۱۱ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان مجاز است که از بودجه برای اجرای فاز دوم هدفمندی برخوردار بشود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همه وعده هایی که طبق توافق ژنو داده شده بود، انجام شده و اقساط پرداخت شده است؛ اینکه ما چگونه از آنها استفاده کنیم و اینکه آنها را نقدی وارد کنیم یا برای خرید کالاها استفاده کنیم، این قدرت انتخاب را داریم.

نوبخت ادامه داد: ما برای هر نوع کالای ضروری می‌توانیم از آن پول‌های آزاد شده طبق توافق ژنو، استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره برگزرای جشن زنانه در کاخ سعدآباد، گفت: عده ای منتظرند که یک موضوع کوچک را بزرگ کنند و یک موضوع غیرواقعی را اطلاع رسانی کنند، در حالی که دولت مشغول ساماندهی وضعیت اجرای قانون هدفمندی و مذاکرات هسته‌ای است؛ ممکن است کارشان این باشد که این حرف‌ها را بزنند.

سخنگوی دولت درباره ادعای برخی رسانه‌ها درخصوص بند ۳۵۰ اوین، تصریح کرد: رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی و هیئت وزیران براساس وظایف‌شان، در هیچ یک از مواردی که حقوق شهروندان نایدیده گرفته شود، سکوت نخواهد کرد ولی یک وقت است این فعالیت با اعلام نظر انجام می‌شود و یک وقت هم با اعمال وظیفه پیگیری می‌شود. افرادی که زندانی هستند، حقوقی دارند و مجازات شوند، این هم قانونی است. این مسئله در حال گزارش‌گیری است و مطمئنا پس از دریافت اطلاعات کافی از سوی طرفین، این مسئله پیگیری خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
محل هزینه کردش مشخصه ساختن استخر وسونا در ریاست جمهوری و هزینه سفر خاندان از ما بهتران به کیش وشمال وو.....
Iran, Islamic Republic of
نفر یا خانوار؟؟؟
محسن 2
Iran, Islamic Republic of
جالب است !!! متاسفانه در تبلیغات تلویزیون از هر 10 نفر که مصاحبه میدادند 7 نفر میگفتند ما ثبت نام نکرده ایم ! بار معنائی این جمله را خودتان از هر نظر بررسی کنید
این هم از فرهنگ سازی دولت است که مردم را به دروغ وا میدارد . وقتی یه جوری جا می اندازند که هر که یارانه بگیرد فقیر و نیازمند است خوب مردم ابرو دارند نمی ایند جلو دوربین بگویند برای یارانه ثبت نام کرده ایم.
نوبخت جان نكند به خانم شما مثل خانم جهانگيري شام نرسيد و فقط يك سمبوسه رسيد به قول بازيگر سريال ما قاقيم
خوبه پول سکه ها جورشد
مهدي
آفرين به شما نوبخت. جشن سعدآباد رو هم مثل هسته ايي تموم كرد.
چوبین
Iran, Islamic Republic of
آقای نوبخت، همسر شما هم در جلسه بوده؟ یا نبوده؟
Norway
در یکی از کامنت ها عرض کردم که خواهند گفت غرض ورزی است . دیدید؟
جناب ایشان اگر لطف کنن قفلی را که بر ازمون های استخدامی زدند باز کنند بهتره
Iran, Islamic Republic of
انگار این دولت فقط برای هدفمندی اومده کلا درگیر این هستند بقیه مسائل تعطیل فقط جشنها و مراسمات
Iran, Islamic Republic of
وقتی جواب نداری خودتو بزن ... واسمون ریسمون بباف وبا واژه ها بازی کن اونوقت به خیال خام خودتو سر شنودتو کلاه گذاشتی .....اما
سلام.ظاهرا آقای نوبخت کوتاهی در قضیه جشن را پذیرفته اند چراکه به جای رد آن، کار دولت در عرصه سیاسی و اقتصادی را مطرح کرده اند!
جناب نوبخت !در حالی که دولت مشغول ساماندهی وضعیت اجرای قانون هدفمندی و مذاکرات هسته‌ای است؛ در حالی که از ملت می خواهد از گرفتن یارانه قطع نظر کنند ،در حالیکه گرانی کمر مردم را می شکند صحیح است از بودجه ملت جشن بگیرند و بریز و بپاش کنند؟
ممد
آقای نوبخت یارانه 45 هزار تومان برای بنزین 400 و 700 تومان بود با افزایش قیمت جدید آیا یارانه افزایش می یابد آگر افزایش نمی یابد پولش کجا میرود ؟باحساب خودتان از افزایش قیمت حاملهای انرژی سود کلانی به دولت می رسد.
اگه راست میگی صحبتاش رو کامل بنویس
دیدید که ایشون تکذیب نکرده..
فقط سعی کرده یک رفتار منکر رو بی اهمیت نشون بده
karbala183
ای بابا حاجی نوبخت: یعنی دادن سکه....رقص لزگی و شوی لباس..خوندن زن ها در مجلسی که از ناحیه منسوبین دولت گرفته شده ...یا اشرافی گری و حضوره فتنه گر88(محمدی) مسئله مهمی نیست؟؟

پس چی مهمه ؟؟؟؟

خوب هنوز کلام اقا خوشنشده که گفتند فرهنگ رو با یارانه دادن و سبد کالا نمیمشه درستش کرد
Iran, Islamic Republic of
با این حساب میزان اعتماد مردم به این دولت تدبیر و امید و دولت راستگویان کمتر از 4 درصد است
Iran, Islamic Republic of
بالاخره جشن بوده یا نبوده؟
امين
Iran, Islamic Republic of
"وی در پاسخ به سوالی درباره برگزرای جشن زنانه در کاخ سعدآباد، گفت: عده ای منتظرند که یک موضوع کوچک را بزرگ کنند و یک موضوع غیرواقعی را اطلاع رسانی کنند،"

باشه، ما كه نمي فهميم و تو داري راست ميگي !!!
Iran, Islamic Republic of
هیچ لزومی ندارد دولت اینقد وقتش را برای هسته ای بگذارد به خدا اصلا دخالت نمی کرد همون شورای امنیت درستش می کرد و بهترین کار برگردوندن به حالت اول و جلوگیری از بیشتر شدن این افتضاحی است که در تاریخ ثبت خواهد شد همین مسائل به نظر کوچک بار ضدفرهنگی بزرگی دارد که عجیب است به چشم اقای سخنگو نیامده...
جهرمی
United Kingdom
آن روزي كه دولت ما توجه به كاخ پيدا كرد، آن روز است كه بايد ما فاتحه دولت و ملت را بخوانيم. آن روزي كه رئيس جمهور ما خداي نخواسته، از آن خوي كوخ‎نشيني بيرون برود و به كاخ‎نشيني توجه بكند، آن روز است كه انحطاط براي خود و براي كساني كه با او تماس دارند پيدا مي‎شود.
امام خمینی
حسین زاده
بارک اله صد آفرین!!

در رابطه با جشن!! چه جوابی دادید!!

هزار و سیصد آفرین!!!


تو قاب می گیریم!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه زمان احمدی نژاد بود همین عددهارو هم اعلام نمیکردن
لبخند ..همیشگی امروز روی لبان ایشان دیده نشد!!!!
علی
خدا انسان را آفرید وانسان توجیه را خلق کرد .البته برای این روزها!!!!!!!!خدا عاقبت ملت را با این دولت ختم بخیر کنه
منتقد کم سواد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از جناب آقای مطهری به خاطر شجاعت! روشنگری! وایفای وظیفه نمایندگی به نحو احسن که سیاست سکوت را به خوبی اتخاذ کرده اند.
در دولت قبلی رییس جمهور ر اتا آستانه عدم کفایت سیاسی پیش بردند ولی الان...
"همه چی خوبه ما چقدر آرومیم..."
مشکل فقط وجود وشخص خود احمدی نژاد بود که الحمدلله رفع شد حالا دیگر هرکس هر کاری می خواهد بکند
جناب نوبخت هرچیزی جای خوددارد بحث اشرافیگری دولتی هایک مسئله مهم است که هم امام وهم رهبری معظم شدیدا باآن مخالف بوده وهستند وبحث هدفمندی و...هم یک مسئله است هرچند دریک جائی به هم مربوط می شود وآن اینکه بااشرافیگری وبااین رویه هیچ وقت به هدفمندی واقتصادمستقل ورهنمودهای مقام ولایت تحقق نخواهدیافت .ومسئله هسته ای راهم که خودتان گندزدید وحالا توش موندید .
ح.ح
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا همیشه پیش بینی های این دولت درست از آب درمیاد!!! از اصلاح وضعیت اقتصادی کشور در مدت 100 روزه گرفته تا انصراف 20 میلیون نفر از دریافت یارانه!!! از دولت محترم خواهشمندیم کمتر به خودش زحمت پیش بینی کردن بده و بیشتر به فکر اصلاح وضعیت موجود کشور باشه
رضوی
آقای نوبخت ناهنجاریهای کاخ سعداباد با گردهماییهای اهالی فتنه یک موضوع کوچک است در حالی که حادثه ی بند 350 می تواند از سوی دولت مهم باشد و این نوعی تناقض گویی است که صداقت دولت اعتدال را زیر سوال برده است .
جهان عزیز! چی شده کامنت درج نمیکنی ؟ از درج این خبر تا الان چند ساعت گذشته و از کامنتها خبری نیست ! نکنه مشمول مهر ورزی دولت تدبیر و امید شده ای ،و یا غضب مدعیان «دانستن حق مردم »است شده ای؟ نکنه به سرنوشت روزنامه یالثارات و 9 دی و... دچار شده ای ؟ اصلا کاخ نشینی بعضی به من و تو چه ربطی دارد ؟ یا فلان روزنامه به مقدسات توهین کرده؟ فقط بگو توی برنامه 90 چه گذشت ؟ ! اونا که اسمشون سه نقطه است یا «خ» و «ه »و «ر » می خوانیم فقط وقتی توی حاشیه نشستن فریاد جامعه مدنی ، آزادی و...سر می دهند وگرنه سوار اسب رهوار شدند می تازند و می روند
یاد احمدی نژاد بخیر که برای خدمت به مردم چقدر تلاش می کرد و اینها برای منت گذاشتن چقدر تلاش می کنند. دولت خدمتگزار به دولت منت گذار تبدیل شده
حران
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان و سینه چاکان دولت اعتدال و کلید پیام امیدوارم پیام عدم انصراف مردم رو گرفته باشن!
مردم با صداي رسا به روحاني، "نه" گفتند.
البته كسانيكه در خارج بودند و سامانه ثبت نام به روشون بسته بود و جوانان تازه ازدواج كرده رو هم حساب كنيم، آمار انصرافي‌ها ميشه صفر درصد.
Iran, Islamic Republic of
با این مردم کشور پیشرفت نخواهد کرد. قریب به اتفاق مردم منافع جزئی خویش را بر منافع ملی ترجیح دادند و زیان این کار برایشان بیشتر است .
اعلام پرداخت یارانه نقدی اردیبهشت ماه به «همه ثبت نام کنندگان»، خبری مثبت و درعین حال نیازمند توضیح و شفاف سازی است.

مثبت، از این نظر که دولت شتاب ندارد و راستی آزمایی و بررسی اطلاعات ارایه شده در فرم های ثبت نامی را با تانی و با در نظر گرفتن تبعات اجتماعی انجام می دهد و چون طبعا در 20 روز آینده این امکان وجود ندارد وجهی که 22 اردیبهشت واریز می شود «همه ثبت نامی ها» را دربر می گیرد و احتمالا ماه به ماه ریزش صورت می پذیرد تا دولت همان 10 میلیون نفری را که واجد شرایط دریافت یارانه نقدی نمی داند کنار بگذارد و چه بسا اگر به منابع درآمدی سرشار دست یابد و در اصطلاح اهل بازاردست و بالش باز شود ( با توافق نهایی هسته ای و آزاد شدن نقل و انتقال پول های بلوکه شده) به همه بپردازد.

آنچه نیاز به شفاف سازی دارد اما این است که این سوء تفاهم پدید نیاید که دیگران می گیرند و انصراف دهندگان زیان دیده اند و به خاطر همکاری و پاسخ مثبت به خواست دولت از دریافت یارانه نقدی - ولو در کوتاه مدت- محروم شده اند.

برای آن که تصویر ملموس تری به دست آید سه همکار شاغل در یک شرکت یا بنگاه را با شرایط نسبتا یکسان در نظر بگیرید. نفر اول ثبت ثبت نام نکرده و انصراف داده است. دومی ثبت نام کرده اما درآمد خود را به صورت واقعی ثبت کرده است. سومی هم ثبت نام کرده اما درآمد واقعی خود را ننوشته و بسیار کمتر ثبت کرده تا مشمول دریافت یارانه نقدی قرار گیرد.

از این سه نفر عجالتا به اولی و درواریز ماه جاری- 22 اردیبهشت - یارانه ای تعلق نمی گیرد.

دومی هم چون اذعان کرده بیش از 2.5 میلیون تومان در ماه درآمد دارد احتمالا از 22 خرداد یا 22 تیر کنار گذاشته می شود. سومی اما فعلا دریافت می کند و شاید حالاها حالاها!

در نگاه ناظر بیرونی آن که صداقت نشان نداده، برنده این بازی – ولو موقت – جلوه می کند. حال آن که صداقت و راست گویی باید با پاداش همراه باشد و دروغ، پرهزینه در نظر آید.

البته هنوز گمانه های بالا در مقام عمل تحقق نیافته و عجالتا از سه نفرمثال پیش گفته تنها اولی کنار می رود اما این نکته را باید به جد در نظر داشت که در میان ثبت نام کنندگان قطعا شماری از شهروندان - که امیدواریم همگان چنین باشند- حاق واقع و عین درآمد خود را ثبت کرده اند و شماری دیگر – که امیدواریم اندک بوده باشند- «کمتر» اظهار کرده اند.

تدبیری باید اندیشیده شود تا جامعه احساس نکند در قبال «راست اظهاری» یارانه را از دست داده و می دهد. هر چند که شنیده ها حاکی از آن است که از ابتدا دولت تنها حذف دهک های پردرآمد نهم و دهم را مدنظر داشته و قرار بوده مخاطب دعوت به انصراف همین دوباشند نه همه و صدا و سیما به عمد یا سهو همه را مخاطب قرار داده بود.

چنانچه بخشی از دو دهک پردرآمد انصراف داده باشند و بخش دیگر نیز فرم های خود اظهاری را با صداقت پر کرده باشند عملا چه بسا به راستی آزمایی دهک های درآمدی دیگر نیاز نیفتد و بقیه دریافت کنند.

بار دیگر آن سه نفر را در نظرآوریم. مباد که آن که انصراف داده و آن که با صداقت، اطلاعات خود را ثبت کرده با لبخندهای تمسخر آمیز سومی رو به رو شوند...
ناشناس
شما نمیخاد نگران فتنه گران باشید. بهتره به فکر وظایف خودتون باشید....
ناشناس
حماسه انصراف از دریافت یارانه!!!!!!!
دقیقا کاری که شماها با دولت قبل انجام میدادید وهر چیز کوچکی رو بزرگ میکردید
حالا داره همینا سر خودتون میاد جناب نوبخت
امار انصرافی ها خیلی ضایع ست!!!کلی خندیدم
هادی
جناب نوبخت
باعث شور بختی ماست. چون برای ما این مساله کوچک شما کمی خیلی بزرگ است.
بی سواتیم قبول! افرادی ایم قبول! بزرگ کوچیکم نمیشناسیم آیا؟؟!!
میترا
یارانه را باید زیاد کنین وقتی حاملهای انرژرا گرون میکنین
یادتون نره
Iran, Islamic Republic of
آقای نوبخت عذر خواهی می کنم فکر کنم در محاسبات اشتباه کردید، باید 600 میلیون هزینه اهدای سکه را کم می نمودید
محسن
United States
مجلس و بانک مرکزی میگن یک ریال هنوز به دست
ایران نرسیده. چرا...؟
بسه دوروغ!!!!!!!
منتظر
نهایت اعتمادبه این دولت فقط دو میلیون و سیصد تا بود
حالا خوبه این یکی مثل بقیه توهم توطئه دولت قبل و صدا و سیما را بیان نکرد یا انگهایی مثل گدا و بیسواد نزد!!!!
در مورد پولهای بلوکه هم که بازم همون صحبتهای بی مفهوم قبل را تکرار کرد
درمورد جشن و !!!!!!!!!!!!!! هم که !!!!!!!!!! بگذریم . جز فرافکنی و تکذیب بدون صراحت و!!!!!!!
اما خوب روی مساله اوین مانور داده و طوری وانمود کرده که انگار حقی از این فتنه گران ول، در هتل اوین ضایع شده که حالا دولت راستگو!!!!!!!!! و حقوق دان پیییییییییییگیر احقاق حق شده
راستی چرا راجع به انجام نشدن توافقات ژنوچای از سوی غربیها و جشن کاخانه و پولهای از بلوکه به بلوکه انتقال یافته نفرمودند!!!!!! که پیگیر میشن
؟

کلا سخنگوی جالبی است این اقا صبر میکنه تا بقیه هر اظهار نظری که دوست دارن و باب میلشون هست انجام بدن تا یه وقت سوتی نده و اقایون ناراحت نشن بعد میاد و هر چی اونای دیگه فرمایش فرمودند ایشون نقل حدیث میکنه
یکی نیست بگه با این اوصاف چه نیازی به سخنگوست خوب بقیه که همین مهملات را گفتند و جواب اکثر مردم را هم که شنیدید شما تشریفتا ببر استراحت!!!!!!!!!!!!
محسن
United States
شما موضوع واقعی رو اطلاع رسانی کنید. همون جور که توافق واقعی با5+1 اطلاع رسانی کردید!!!!
علی
آره این موضوع برای شما کوچیکه....برای شمایی که میخواهید دوباره اشرافیگری رو رواج بدید ....از ایادی دولت کارگزاران غیر از این هم انتظار نمیره...اینکه مردم از یارانه انصراف نمیدن بخاطر اینه که به شما اعتماد ندارن چون میترسن پولاشونو تو این امور خرج کنید...(شما اومدید شاهی کنید نه خدمت به مردم جهاد فرهنگی و اقتصادی رو به مسخره گرفتید خدا هدایتتون کنه و اگر قابل هدایت نیستید......)
حسن
جناب آقای نو بخت آنها که انصراف داده اند بهتر است پول های بیت المال را به خزانه برگردانند که رقم این پول ها نجومی تمامی مشکل کشور را حل مکند واین 1200 میلیارد تومان فقط به جیب نو کیسه ها خواهد رفت و دردی از ملت دوا نخواهد شد.
انصاف
به این آقا بفرمایید حقوق شهروندی که خلاف قانون عمل کرده و حتی برخی از آنها در جهت اخلال در امنیت کشور دخیل بوده اند آنهم درزندان برایشان و برای هسئت وزیران مهم است و موضوع کوچکی نیست
اما بی اهانتی به دختر رسول اکرم که اهل تسنن هم به ایشان احترام میگذارند و حیف و میل کردن پول بیت المال مسلمین موضوع کوچکی هست؟!!!!!
این آقا ذره ای عقل برای مردم متصور هستند اصلا؟!
Iran, Islamic Republic of
موضوع کوچک ؟!! تا باشد از این موضوع های کوچک !
باسلام، لطفا پول اقساط آزاد شده را به داخل بیاورید!!! البته به مردم هم به واقع اطلاع رسانی کنید تا حدی تب بازار ارز هم بخرد؟ البته بنده نفهمیدم قدرت انتخاب خرید هر کالایی را داریم یا اینکه فقط کالاهای ضروری می توانیم بخریم؟!! به نظر تناقض در کلام برادرمون وجود دارد!!
ایمان
دولت این مبلغ راصرف کارهای مهمی چون احداث جکوزی وسونا وتزیینات میلیاردی دفتر ریاست جمهوری وهمچنین جشن همسران درباروهدیه به رقاصه هاو...واقعا کم میاره مردم ،بیشتر انصراف میدادین دیگه بیچاره ها دلشون تو این 8سال ترکیده بود ...
احمدی نزاد مگه رئیس جمهورن بود که میخواست از زندان بازدید کند ؟؟؟ همین طرفدارای روحانی بر این طبل کوبیدند که احمدی نژاد حق ندارد حالا طبق بند فلان حق دارند !!!! دنیا وقعا کوچکه
محبوبیت دولت روحانی فقط 3 درصد است!!!
رفراندوم جالبی بود
Iran, Islamic Republic of
البته ایشان اشتباه اعلام کردند 2500000 خانوار و چند بار هم تکرار کردند. بعدش هم راست میگه امثال این جشنها و سکه دادن ها و 3000 میلیاردها و غیره موضوعات کوچکی هستند .لطفا اجازه دهید دولت درد مردم را چاره کند و وقتش را با این چیزهای کوچک نگیرد
United Kingdom
باباشوهرمن برج6سال92تاحالا حقوق نگرفته.توروخدااین موضوعات کوچک به نظرشمارواگرجمع کنیدحقوق بدبختی مثل مامیشه.این حرفهاروبایدبه کی گفت
به قول رسایی قیاس با نفس نفرمایید خودتون در دولت قبل پول می دادید واسه تخریب ، خیال می کنید همه مثل خودتون هستند ...
فکر میکردم انصاف داری آقای نوبخت.
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دنیا و پست و مقام اینقدر مهم هستند؟
عمر دنیا خیلی کوتاه است چه رسد به عمر دولت
محمد
سلام :
پاسخ خوبی بود برای شناخت مسئولین دولت از مردم .
این آمار نشان میتواند درس عبرتی باشد برای آنانکه غرق در تخیالت خود هستند وبودند .
صرف یک اتنخاب با رأی ضعیف دلیل بر یکه تازی نبوده و بهتر است گوش هایشان قدرت شنوائی خوبی داشته باشند .
اگر به زعم بعضی ها آن آن مرد رفت ، ولی مردم هستند .
Iran, Islamic Republic of
انگار ملت يادشون رفته كه دولت نهم و دهم چقدر از اين دست بريز و به پاشها داشت...
روحانی در یک دموکراسی مردمی شکست سنگینی خورد. مردم به ورحانی درس جدی و قاطعی دادند
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي نژاد مي خواستن اقتصاد رو درست كنند در عرض يك سال بنزين 80 تومني شد 100 تومن در عرض شش ماه بنزين 100 تومني شد 700 تومن گفت از محل در امد حاصل از افزايش حاملهاي سوخت همه چي درست ميشه هيچ چيز كه درست نشد هيچ تورم 40 درصدي هم ماه عسلش بود.
علی
انصراف بیش ازاینها بوده یکچایی سوراخه ایکاش وزارت اطلاعات برسی میکذرد
محمد
سلام :
کاسه داغتر از آش.
برو به یاد 88 سطل اشغال اتیش بزن دلت خنک بشه .
koosha
لطفا ماشین حساب ایشان را درست کنید یا برای من توضیح دهید
2.400.000 45.500=109.200.000.000
یعنی 109 میلیارد تومان پس این 1200میلیارد از کجا محاسبه شده ؟؟؟