پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۴
۷۳

درباره فرزندان رهبر معظم انقلاب

پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 166118
معظم‌له اکنون دارای ۶ فرزند هستند و نام خانوادگی همسر ایشان«خجسته» است، نام دختران‌شان بشری و هدی است و دو تن از فرزندان پسر ایشان ۸ سال در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشتند.


یکی از دختران ایشان همسر فرزند آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبری است که ضمن آراستگی به لباس شریف روحانیت و علم دین در دانشگاه‌های کشور نیز به تدریس متون حقوقی به زبان فرانسه اشتغال دارند و دختر دیگر ایشان همسر فرزند آیت‌الله باقری کنی از علمای تهران است.

به گزارش جهان به نقل  از برنا :سید مصطفی، فرزند بزرگ ایشان با دختر آیت‌الله خوشوقت ازدواج کرده ‌است، سید مجتبی، داماد دکتر غلامعلی حداد عادل است.

سید مسعود نیز با فرزند آیت‌الله خرازی و خواهر صادق خرازی ازدواج کرده ‌است و سید میثم کوچکترین فرزند ایشان نیز به ازدواج دختر آقای لولاچیان از بازاریان متدین در آمده است.

مقام معظم رهبری همچون امام راحل، فرزندان خود را از فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی مبرا داشته و به ایشان توصیه کرده‌اند که در کارهای اقتصادی وارد نشوند.

حضرت حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین احمد مروی "دامت برکاته" در این رابطه چنین بیان داشتند: "ایشان چهار فرزند پسر دارند که هر چهار نفر، طلبه‌ و معمم هستند و حقیقتاً هم درس می‌خوانند و خوب هم درس می‌خوانند، من با این‌ها مأنوسم، این توفیق را دارم ،نشست داریم و صحبت می‌کنیم.

یک‌بار ندیده‌ام که اینها راجع به پولی، امکاناتی و چیزهای از این قبیل صحبت بکنند و گویی افرادی معمولی هستند و پدرشان هم یک فرد معمولی است.

فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی که نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند، همان دغدغه‌هایی است که خود آقا دارند.

این خیلی ارزش دارد که امکانات باشد و موقعیت فراهم باشد و هیچ اقبالی به آن نشان داده نشود و این خیلی ارزشمند است، برای خود حضرت آقا، همه رقم امکانات هست ولی هیچ اقبالی ما نمی‌بینیم، نه خودشان، نه خانواده‌شان!

قطعاً خود حضرت آقا دوست ندارند که بستگانشان و مخصوصاً آقازاده‌ها‌یشان در کارهای اقتصادی باشند، قطعاً این را آقا نمی‌پسندند.

خود این‌ها هم، هیچ رغبتی و هیچ اقبالی ندارند. حالا به هر صورت این‌جور تربیت شده‌اند که هیچ اقبالی به این چیزها ندارند.

فرزندان‌شان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی که نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند، همان دغدغه‌هایی است که خود آقا دارند. این که آن‌ها برای خودشان دنبال آینده‌ای باشند‌. زندگی، مال، منال، پول، پس‌انداز‌ اصلاً وجود ندارد. اگر بود، من مطلع می‌شدم. چون خیلی با این‌ها مأنوسم. من چنین چیزی واقعاً در این‌ها ندیده‌ام.

سید مصطفی‌ آقازاده بزرگ آقا‌ همان سال اول ازدواج‌شان که طلبه‌ قم بودند،‌ الان هم قم هستند‌ خانه‌ای اجاره کرده بودند و مستأجر بودند - الان هم مستأجرند - ما را یک روز برای ناهار دعوت کردند. ما رفتیم منزل ایشان. یک سال از ازدواج ایشان نگذشته بود، ماه‌های اول ازدواج ایشان بود. ما هم یک گلدان معمولی خریدیم و رفتیم که دست خالی نرویم. من واقعاً‌ تعجب کردم که آیا این خانه، خانه‌ یک تازه‌داماد است؟ حالا نه خانه‌ فرزند رهبر انقلاب و مقام اول کشور، حتّی خانه‌ یک تازه‌داماد هم این نیست. یعنی یک خانه‌ تازه‌داماد، بالاخره یک زرق و برقی دارد؛ تا مدت‌ها این زرق و برق خانه‌ تازه‌داماد و خانه‌ تازه عروس، هست.

من توی خانه‌ این‌ها، واقعاً همان زرق و برق معمولی یک تازه‌داماد و یک تازه عروس را ندیدم. بسیار زندگی معمولی، دوتا فرش ماشینی، آن هم نه سه‌ در چهار‌. چون من دقت داشتم به این چیزها. دور و بر خودم را نگاه می‌کردم. حواسم بود و تا آن‌جا که می‌توانستم، رصد می‌کردم اوضاع و احوال خانه را‌. دو تا فرش شش متری انداخته بودند، دور خانه هم موکت بود و دو‌ سه تا پشتی ابری معمولی، نه مبلمانی، نه زرق و برقی. زندگی ساده و خوبی در آقازاده‌های ایشان سراغ داریم.

آقازاده‌ها در دفتر مسئولیتی ندارند. فقط در نشر آثار همکاری دارند و الان هیچ‌کدام از آقازاده‌ها مسئولیتی ندارند. جایی هم مشغول نیستند. ممحّض در درس و کار طلبگی هستند. درس می‌خوانند و انصافاً هم درس‌شان خیلی خوب است. خیلی خوب پیشرفت کرده‌اند. خود آقا مصطفی که الان سطوح عالیه را در قم تدریس می‌کنند. ایشان مکاسب و کفایه در قم تدریس می‌کنند."

"احمد مروی" معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری می‌گوید: "من یک وقتی در مورد آقازاده‌‌های آقا فکر می‌کردم که این‌ها چرا این‌قدر به تعبیر بنده، بچه‌های خوبی هستند. از هر جهت، خیلی خوب تربیت شده‌اند. دیانت، پاکی، زهد، بی‌تعلقی به دنیا و عدم اقبال به مسائل دنیا و امکانات. ایشان در این موقعیتی هستند، که خیلی امکانات برایشان هست. برای کسانی که خیلی خیلی مراتب پایین‌تر هستند، بالاخره امکاناتی هست. برای این‌ها که در این مقام، در این رتبه هستند، خیلی امکانات برایشان بیشتر هست. امّا حقیقتاً ما نمی‌بینیم که از این امکانات استفاده بکنند.‌ یک علت آن، این است که هم خود آقا، هم خانواده‌ ایشان. یعنی این پدر و مادر، دو بال هستند برای رُشد و پرورش و تربیت فرزند. هم پدر، هم مادر، هر دو نقش دارند.

اگر یک بال شکسته باشد، آن رشد و آن پرواز را ما شاهد نیستیم، باید هر دو بال باشد و این را ما در زندگی حضرت آقا کاملاً احساس می‌کنیم. همان جوری که خود آقا مقید به زهد و سادگی و بی‌آلایشی و بی‌رغبتی به دنیا و زیورهای دنیایی هستند؛ ما همین را هم در مورد خانواده‌ آقا احساس می‌کنیم. یعنی همسر ایشان هم دقیقاً همین‌جور هستند. این دو نمونه‌ای که من عرض کردم، هر دوی آنها مربوط به خانواده‌ حضرت آقا می‌شد.

همین جور در مهمانی‌هایی که خانواده‌ آقا تشریف می‌برند، گاهی خانواده‌های ما هم هستند، می‌آیند تعریف می‌کنند که خانواده‌ حضرت آقا تقریباً جزو ساده‌ترین‌ها در این مهمانی‌ها‌، از نظر لباس و وضع ظاهری، هستند. آقازاده‌های حضرت آقا هم همین جورند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حقا که تو از سلاله ی فاطمه(س) ای
با خنده ی خود به درد ما خاتمه ای

زیباتر از این نام ندیدم به جهان
"سید علی الحسینی الخامنه ای"

جز این هم انتظار نمی رود.
اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای
Iran, Islamic Republic of
خیلی زیبا بود
United Kingdom
قربونت برم رهبر عزیزم
دوستت دارم حضرت آقا ........در پناه رب العالمين باشی.........
Iran, Islamic Republic of
رهبر عزيزم و همچنين به همسر محترمه‌شان هزاران هزار تبريك مي‌گويم به خاطر تربيت صحيح فرزندان گرامي‌شان. واقعاً اين است اثر لقمه حلال. وقتي اين متن را خواندم از يك طرف احساس غرور كردم و از طرفي بغض گلويم را فشرد؛ خدايا نحوه زندگي حضرت آقا و رفتار و زندگي آقازاده‌هاي ايشان كجا و نحوه زندگي بعضي مسئولين و چپاول بيت‌المال توسط آقازاده‌ها!!!!يشان كجا.
جانم فداي اين رهبر و خانواده ايشان...
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه فرزندان آقاي هاشمی! که وجهه ایشان را هم تحت الشعاع رفتار خود کرده اند
Iran, Islamic Republic of
جانم فداي رهبر عزيزم
Iran, Islamic Republic of
دستتون درد نکنه که این مطلب رو نوشتید قابل توجه اونایی که تهمت میزنن!!!!
Iran, Islamic Republic of
حيف از اين پاكي، صداقت و درايت كه حتي دشمنان هم به آن اعتراف مي‌كنند ولي ما خودمان قدر آن را نميدانيم و براي منافع شخصي خودمان از آن استفاده مي كنيم .
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر ما وخیلی از مسئولین محترم همین زندگی وراه وروش وساده زیستی وباند بازی ها و دوری افراد وخانواده از انجام امورات اداری را مانند رهبر عزیزمان یاد بگیریم وانجام بدهیم دیگر غمی در این دنیای فانی نداریم اما حیف که مانند ایشان کم داریم ویا اصلا نداریم
Iran, Islamic Republic of
فرزندان ایشان عالم زاده هستند نه آقا زاده - خدا نگهدارشان باشد انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
سلم لمن سالمکم خامنه ای
حرب لمن حاربکم خامنه ای
رهبرا دوستت داریم نه در زبان بلکه از دل و جان.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه مسئولین از آقا یاد بگیرید روش بزرگ کردن فرزند را با این همه مشغله زیاد
Iran, Islamic Republic of
چنین رهبر فرزانه ای بایست چنین فرزندان صالحی داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
انشاءلله خدا همشون رو حفظ کنه
United States
خداوند طول عمر، سلامت و عزت رهبر عزیزمان وخانواده محترمشان را افزون فرماید و به ما لیاقت و فهم درک این نعمت عظیم راعطا کند.
خداوند شما امام عزیز و خانواده عزیزتان را حفظ نماید. انشااله الطاف خداوند و اهل بیت علیهم السلام همیشه شامل حال شما و دوستدارانتان باد.
دوستتان داریم خیلی زیاد.
مهدی
خداوند بهتو عمر نوح بده سید بزرگوار.
تا پاي جان و اهداي خون پاي رهبر مظلوممان ايستاده‌ايم
Iran, Islamic Republic of
امید ما فقط رهبریست.خدا ایشون و آقازاده هایشان را محفوظ بدارد ودشمنانشان را خوار و ذلیل کند.انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
بنفسي انت يا امام الخامنه اي
Iran, Islamic Republic of
واقعا که افتخار شیعه ای سید و رهبر بزرگوارم ما همگی جان فداییم
Iran, Islamic Republic of
جانم فدایت
فرزندان آقای ه.ر یاد بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
اینقدر ایشان دقت دارند که بعضیها حقیقتا حق دارند باور نکنند...
بله وقتی تقوی در مرحله بالا باشد اینچنین میشود...
جانم فدای اسلام که اینچنین پیروان راستینی دارد
چیه مگه ! بچه های هاشمی که از بچه های آقا ساده زیست تر هستن!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظشون كنه كه مايه افتخار شيعه اند.
Iran, Islamic Republic of
بله من تأیید میکنم، چون در بعضی مجالس روضه خانواده اقا هم شرکت داشتند وانها را دیده ام، مرتب وخیلی ساده
خدا خیرتان بدهد که حقیقت را در این زمینه می گویید و مردم را روشن می کنید
خداوند همواره صالحین را دوست دارد
انشاء الله خداوند به ما هم توفیق بدهد فرزندانمان را این گونه تربیت کنیم
elham
Iran, Islamic Republic of
وقتی این رو خوندم گریه ام گرفت.این جان به فدایت.رهبرم.من خیلی دوست دارم با ایشان ملاقاتی داشته باشم و به حرف ها ونصایح ایشان گوش کنم ولی فکر نکنم امکان پذیر باشه.تو رو خدا رهبر عزیزم واسه ما دعا کن .
اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنه ای
زکیه
جانم فدای رهبرعزیزم وتاآخرین نفسم درکنارت می مانم من وخانواده ام .نبینم دلت غم گرفته ونااهان آزرده اندشمارا.
علی اکبر حسین پور
من چند باری آقا رو از نزدیک دیدم چهره ایشان به من آرامش میده .جانم فدای رهبرم
بید مجنون
اللهم احفظ قائدنا خامنه ای...
انشاالله با دعای آقا ما هم یاد بگیریم این ساده زیستی و قناعت رو.

یا رب برسان امام ما را به حق زهرا س
سرباز
سلام
من متن بالا رو تاييد ميكنم چراكه اين حقير طلبه سطوح يك حوزه هستم و نوه عزيز حضرت آقا يعني پسر آقا مصطفي در حوزه علميه ما مشغول به تحصيل هستند و خدا وكيلي در پايين ترين سطح زندگي ميكنن و تواضعي فوق العاده دارند و حتي يك بارم نگفتند نوه آقا هستن تا خدمات خاص و احترام خاص از بچه ها نبينن و در اولين فرصت ها به ديگران خدمت ميكنن خدا حفظشون كنه
Germany
تاکورشودهرآنکه نتوان دید...نمازبی ولای اوعبادتیست بی وضو به منکرعلی بگونمازخود قضاکند...
سيدميلاد
Iran, Islamic Republic of
بيهوده نيست كه رهبر فرزانه اينقدر محبوب هستند خدا پشت و پناه ايشان باشد.
سيد
Iran, Islamic Republic of
بيهوده كه رهبري اينقدر عزيز نيستند.چشم هر چه تنگ نظر...
الف م
سلام ممنون از این مطلب زیبا . خدا حضرت ماه و فرزندان لایقشون رو حفظ کنه . اینه ساده زیستی . خوبه برخی مسئولین به جای کارشکنی کمی یاد بگیرن . برای سلامتی حضرت ماه صلوات . یا علی
حسين صفری
هيچ چيزی به ذهنم نيومد بنويسم فقط اشک حلقه زده تو چشمام ای کاش ميتونستم دست آقا رو ببوسم
جوکار
جانم فدای رهبر .ای رهبر آزاده آماده ایم.آماده.کافی است یک اشاره........
زهره
ارزوی یک بار دیدن اقا رو از نزدیک دارم....جانم فدای شما که اینقدر عزیز و دوست داشتنی هستید..خدا شما رو تا ظهور اقا برای ما حفظ کند...
صادق
با سلام
همه سربازا دوست دارن برای یک بار هم که شده آقا و رهبرشون رو از نزدیک ببینن.
سلامتیش صلوات.
محمد جواد
اگه این ساده زیستی نبود که اینهمه دلباخته در سراسر جهان نداشتند.خدا حفظشان کند.
حضرت اقا بنده بعنوان سرباز کوچک شما اماده ام جان خود را فدایتان کنم خدا شما را تا ظهور حضرت مهدی عج برای ما نگهدارد جانم فدایت اقا جان
محمد صادق
United Kingdom
رهبر عزیزم دوستت دارم با تمام وجود و از اینکه نتونستم در عمل ثابت کنم شرمنده ام.
محمد
خیلی‌لذت‌بردم‌ازتون‌ممنونم
محمد
قطعا خداوند صالحان را دوست دارد
و عصمت قطعا از جانب خداست
محمدحسن
سلام خدمت رهبرغزیزم دوستتدارم برای همیشه
ازشما فرزندانی این گونه براید
واقعاکه چیزی جزاین این ازرهبرجامعه اسلامی انتظدرنمیرفت
امید
خدارو شکر که سایه پر خیر و برکت ایشان بر سر ما هست.
علی اکبر سجادی
با سلام به امام عزیزمان برای سلامتی ایشان شبانه روزی دعا میکنیم وآسایش وامنیتی که در کشور عزیزمان داریم از برکت وجود حضرت امام خامنه ای میباشد خداوند از عمر ما بکاهد وبر عمر عزیزشان بیافزاید
عاشق آقا
جانم فدای رهبر عزیزتر از جانم
اسماعیل
با سلام و صلوات خدمت رهبر بزرگوار اسلام واقعا شما نمونه هستید و این روش زندگی را از جدتان به ارث بردید . بنده به شما افتخار میکنم و راهتان همیشه ادامه ادامه میدهم . برای سلامتی رهبر و خانواده ایشان صلوات
زهرا حسینی
United States
جانم فدای رهبر. برای سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب صلوات.
جانم فدای رهبر
United Kingdom
رهبرا دوستت داریم
United Kingdom
جانم فدای رهبر معظم انقلاب
ارین
بنده با خواندن این مطالب و شناختی که از رهبر انقلاب دارم به خودم می بالم به این بزرگی و تواضع و پاکی و خداوند را شاکرم از اینکه بر ما منت گذاشته فردی با چنین خصائص بی نظیر را سکان دار کشتی انقلاب ما نموده و انشاله خدا صحت و سلامتی و عاقبت به خیری مرحمت فرمایند تا توسط حضرت ایشان مملکت و انقلاب تحویل صاحب اصلی امام عصر گردد انشاالله
کاظم لو
سلام به رهبرعزیزم وخانواده معزز ایشان که مایه ی فخر و مباهات این آب و خاک هستندوخدا حفظشان کند.
رسول فراهانی
Romania
خیلی دوستتان دارم ای رهبر عالی قدر
حسن واحدی از مشهد
الاهی فدای حضرت آقا بشم که درمعنای واقعی کلمه عبد صالح خداوند هستند و همچون علی علیه السلام بندگی میکنند .اماما جان به فدایت. دستور بده تا بکنم غسل شهادت.
ساعی پور
حفظک الله سیدی انتم ومن ربیتهم علی سبیل ومنهج رسول الله
وقتی گفته میشود رهبرفرزانه این است دیگرآدم اعتمادمیکند یکی هست که ازجان ودل سکان اامورراداردخداپشت وپناهتان
جمال
جانم فدای جمهوری اسلامی ایران
سیداحسان???
خدایاباخامنه ای عزیزحجتت رابه این مردم تمام کردی رهبراجانم بفدایت بفدای تمام لحظه هایت
مرید رهبر عزیز
امیدوارم همه ی مسئولین ومدیران از زندگی رهبرعزیزدرس بگیرندوبدنبال زرق وبرق زودگذراین دنیانباشند
فاطمه
خداوند انشا ءلله این خانواده ی گرامی را تا ظهور مولایمان امام زمان حفظ بفرماید سلامتی همشون صلوات
مهدی صلای رنجبری
Germany
خدایا توفیق بده سرباز خوبی برای آقای باشم
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت رهبر عزیزم تبریک عرض میکنم خدمت شماوهمسر محترمتان برای داشتن چنین فرزندان متدین خداوند نگهدارشان باشد حضرت آقا برای مادعا بفرمائید متشکرم
Kir
United States
.............