جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۳
۱

مردی که پشت سعودی ها را لرزاند +عکس

پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 423716
ابو یحیی عبدالله عیضة الرزامی، فرمانده ارشد نظامی انصارالله یمن، هم‌اکنون فرماندهی میدانی "گردان‌های شهید سید حسین الحوثی" علیه رژیم آل سعود را در دست دارد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، ابو یحیی عبدالله عیضة الرزامی، فرمانده ارشد نظامی انصارالله که هم‌اکنون فرماندهی میدانی "کتائب شهید سید حسین الحوثی" علیه رژیم آل سعود را در دست دارد، در زمان حیات شهید سید حسین الحوثی، بنیانگذار مقاومت اسلامی در یمن نیز فرمانده میدانی انصارالله بود و رابطه دوستانه‌ای با سید یحیی الحوثی، برادر رهبر فعلی انصارالله نیز دارد.

حاج عبدالله که محبوبیت فراوانی در میان یمنی‌ها دارد و به دلاوری و رزم‌آوری شهره است، پس از حمله عربستان سعودی به یمن، نیز با دستور سیدعبدالملک الحوثی، فرماندهی میدانی پاسخ نظامی به سعودی‌ها را در دست گرفت.

به گفته همرزمان حاج عبدالله که از وی با عنوان "علامه" یا "شیخ" نام می‌برند وی همچنین تسلط خوبی بر منابع دینی و تفسیری دارد.

نیروهای تحت امر وی، دقایقی پیش، با گلوله‌باران مناطق جنوبی عربستان، تعدادی از نظامیان سعودی از جمله سرنشینان یک نفربر نظامی را به هلاکت رساندند.


ابویحیی، نشسته در سمت راست شهید سید حسین الحوثی

حاج عبدالله الرزامی در سمت راست سید عبدالملک الحوثی در مرکز تصویر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
Estonia
خدایارویاورت حاج عبداله