جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۰
۴۲
نامه ۱۲ نماینده اصولگرا به سران قوا؛

چرا حکم حبس بابک زنجانی اجرا نمی‌شود؟/ مسؤولان سه قوه تحرک لازم برای مبارزه با فساد را ندارند

دلایل کافی برای تعقیب «بابک زنجانی» در دست است
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب: 333310
۱۲ نماینده اصولگرای مجلس در نامه ای خطاب به سران ۳ قوه با اشاره به این که فساد مالی مزمن، به فساد سیاسی و جرائم یقه سفیدها دامن زده است،تاکید کردند: دلایل کافی برای تعقیب «بابک زنجانی» در دست است.
چرا حکم حبس بابک زنجانی اجرا نمی‌شود؟/ مسؤولان سه قوه تحرک لازم برای مبارزه با فساد را ندارند
به گزارش جهان، ۱۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای سرگشاده به حجت‌الاسلام حسن روحانی، علی لاریجانی و آیت‌الله صادق لاریجانی رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه خواستار برخورد قاطع با فساد اقتصادی و پیگیری قاطعانه پرونده بابک زنجانی شدند.

متن کامل این نامه سرگشاده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادران ارجمند سران محترم سه قوه

حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر روحانی
آیت الله آقای آملی لاریجانی
آقای دکتر علی لاریجانی

سال ها مماشات با فساد مالی، متاسفانه امروز کشور را به فساد سیستمی رسانده است. ویژگی این مرحله از فساد آن است که دستگاه ها و نهادهای مسئول مبارزه با فساد، خود گرفتار مراتبی از فساد می شوند.

فساد مالی مزمن، به فساد سیاسی و جرائم یقه سفیدها دامن زده است. بدین معنا که سوءاستفاده از قدرت عمومی برای مقاصد شخصی، تباری و گروهی گسترش یافته و به رشد شگفت آور زراندوزان بی آزرمی منجرشده است که به عنوان مجرمان یقه سفید خریدار کالای سیاه از فروشندگان تکیه زده بر مصادر دولتی و حکومتی هستند. این عناصر مشئوم که مرتبا تکثیر می‌شوند، در زمان های نسبتا کوتاه به ثروت های افسانه ای دست می یازند. این پدیده بدون همکاری دو طرف میز و در بستری از ساختارهای مستعد، قوانین و مقررات ناشفاف، سیاست های نامناسب و محدودیت های بی‌وجه رسانه‌ای، ممکن نیست.

یک مصداق که این روزها رنج مردم شریف را دوچندان کرده است، "بابک زنجانی" است. بابک زنجانی ۴۳ ساله که راست و دروغ، آغاز کار خود را به یکی از مقامات جمهوری اسلامی که به رحمت خدا پیوسته است، منتسب می‌کند، امروز به عنوان ثروتمندی همه فن حریف در صحنه های مختلف در جولان است و با تکبر و تبختر همه چیز را "خریدنی" نشان می دهد. این نمونه ای از پدیده شگفت آوری است که تمامی نظام را به فساد متهم می‌کند و عجیب این است که رسانه ملی نیز خواسته یا ناخواسته با نحوه برخوردش با این زرسالار، به "آدم شویی" مشغول است.

بزرگواران!

الان هرسه قوه نزد کثیری از مردم متهمند. تعجبی ندارد؛ زیرا وقتی این فرد به تصریح مکاتبات نظارت بانک مرکزی با مدارک سجلی مجعول در بانک‌های مختلف حساب باز کرده ولی نه تنها مانعی نمی‌بیند، بلکه از آنها تسهیلات می‌گیرد؛ هنگامی که وزارت اطلاعات و نهادهای اطلاعاتی دیگر به پشتیبانی از زنجانی متهم می‌شوند ولی به جای توضیح به مردم سکوت می‌کنند؛ وقتی با داشتن پرونده‌های متعدد قضایی که لااقل در دو مورد به محکومیت منتهی شده ولی حکم حبس اجرا نمی‌شود؛ هنگامی که چنین عنصری، امین وزارت نفت شناخته شده و پول نفت فروخته شده را برای مدت ها پس نمی دهد و کسی هم با او کاری ندارد؛ وقتی آشکار می شود که وی با مفسد دیگری که مدیرعاملی سازمان بزرگی را غصب کرده، برای معامله ای چهار میلیارد یورویی به شکل غیرقانونی تفاهم نامه امضاء می کند ولی صدایی از هیچ دادگاهی بلند نمی شود؛ هنگامی که رئیس کمیسیون اصل نود که به معرفی هیئت رئیسه و رأی مجلس برگزیده می شود، چنان موضع می گیرد که گویی در دفاع و تطهیر بابک زنجانی تلاش می کند؛ و ... چرا متهم نشویم؟

بر اساس اطلاعات موثق موجود، دلایل کافی برای تعقیب این فرد به اتهام فساد و افساد در دست است، چرا شما مسئولان محترم سه قوه که به امر رهبری خبیر در این مبارزه مسئولیت دارید، تحرکِ درخور به خرج نمی دهید؟ تعلل در برخورد با جرثومه های فساد به شیوع ببشتر آن منجر می شود. اگر در همان سال های اول دوره سازندگی که جرائم یقه سفیدها، با سوءاستفاده معدودی از سیاستمداران آغاز شده بود، به هشدارهای دلسوزان توجه می شد، حالا به اینجا نمی رسیدیم که اعتماد مردم به نهادهای مسئول به حضیض برسد و افرادی با بی پروایی همه نظام و ارزش های آن را به سخره بگیرند.

ما از موضع خیرخواهی هشدار می دهیم که عدم برخورد با این عناصر شوم همه تلاش های شما و مدیران و کارکنان پاکِ هر سه قوه را برای خدمت به مردم و اسلام و ایران، ابتر می سازد و آبروی نظام جمهوری اسلامی را مشوه می کند. همه می دانیم شرط نخست پیشرفت و تأمین عدالت، به تأیید دین و علم، مبارزه با فسادی است که نه تنها رشد اقتصادی و عدالت اجتماعی را به شدت عقب می راند؛ بلکه دین و اخلاق مردم را نیز برباد می دهد. جا دارد دو نکته بدیهی را نیز ذکر کنیم: نخست آنکه این برخورد باید بدون تبعیض، سریع و قاطع صورت گیرد؛ دوم آنکه برای ریشه کن ساختن این بلیه باید برخورد قاطع اداری و قضایی، با اصلاح ساختارها و روش ها، حمایت بیشتر از رسانه های آزاد و اعمال سیاست های عاقلانه و سازگار با مبانی اعتقادی و اقتضائات ملی تکمیل گردد تا زمینه های پیدایش این پدیده نامبارک تنگ شود و مصادیق مشابه بیش از این تکثیر نگردد.

آرزومند توفیق شما بزرگواران
برای خدمت به ملت شریف ایران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی
احمد توکلی
الیاس نادران
غلامرضا مصباحی مقدم
اسماعیل کوثری
محمدرضا آشتیانی
احمد امیرآبادی
حسین ذوالانوار
محمد دهقان
مفید کیایی‌نژاد
احمد سالک
حسین نجابت
علیرضا سلیمی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نوید
من در ترکیه فعالیت دارم باب...ز بواسطه رضا ضراب باعث ورشکستگی فعالان اقتصادی ایرانی زیادی در ترکیه شد چون بواسطه پرداخت رشوه میلیاردی به رییس هالک بانک ،این بانک انحصاری به ایشان خدمات میداد ودریغ از همکاری با یک ایرانی دیگه که حتی از حساب خودمان نمی توانستیم برای مصارف شخصی پول برداشت کنیم نتیجه اقدامات این بانک باعث شد ایرانیان زیادی در این کشور ضرر کنند تا رضا ضراب نهایت استفاده را بکنه .تروخدا منتشر کنید تا مردم بشناسند اینها چه خیانتی با هم وطنان خارج از کشور کردند
حتی از حساب خودمان نمی توانستیم برای مصارف شخصی پول برداشت کنیم
پس برا چی پولتون رو گذاشته بودین تو بانکشون ؟!
باید این قضایا پیگیری بشه
پس بقیه نمایندگان کجایند؟ نکنه شماهم آره؟
بی ریا
دورد بر این نمایندگان شجاع و متعهد که نشان دادند نمایندگی رعایت منافع شخصی نیست بلکه بایداز منافع ملی واسلامی دفاع همه جانبه کرد. ماهم 9 دی ماه از نظام و رهبری معظم و کیان انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع کرده و به دشمنان داخلی وخارجی تو دهنی میزنیم وتا اخرین نفس از اسلام ودین و ولایت دفاع میکنیم
رجبی
United States
از اینکه پای هر نامه مبارزه با فسادی در ابتدا نام احمد توکلی و الیاس نادران را می بینم، احساس غرور می کنم.
رأی‌مان حلال‌تان....
علی
اف بر مسئولین ... که توانایی مقابله با فساد اقتصادی و ندارن و فقط زورشون به بدبخت بیچاره ها میرسه و ضعیفا، مثل همون سه زورگیری که در طول یه هفته اعدامشون کردن، واقعا برای مسئولین متاسفم
رضا
درود براین نمایندگان شجاع و نترس....
احسنت

درود بر شرف این نمایندگان که شجاعانه حرف دل ملت رو باز گوکردند.

اجازه ندید مافیای قدرت و ثروت بیش از این خون مردم رو تو شیشه بکنه!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
انا لله و انا الیه راجعون
از جامعه ای که ادعا به علوی بودن داره خیلی بیشتر ازینا در برخورد با این دارو دسته انتظار میره
چه ربطی داره عزیز،!!!!!!!!!!
متاسفانه ... امثال زنجانی را دهها برابر کرده مجلس از اختیاراتش در برخورد با رانت پروری و فساد محوری این دولت استفاده کند بابک زنجانی سرمایه داری است که با آمدن دولت فعلی دور برداشت
اینو ببین :))
استاد، بابک زنجانی در دولت مهرورز خودشو بالا کشید....
نويد
چرا واسه يكشنبه سياه مجلس نامه نداديد؟ آماده تعقيب نيست؟
کجایند نمایندگان شجاع ملت فریاد برآرید.فریاد
کارت هدیه تامین اجتماعی متعلق به کار گر و مستمری بگیر را دارند بین فقرا تقسیم می کنند
United States
یعنی بقیه نمایندگان با این نامه موافق نبودند. البته با دستهای آلوده که نمی شود آلودگی را پاک کرد. وای به روزی که باید مثقال ذره را جواب دهند. البته اگر اعتقادی مانده باشد.
مهرداد
مطلبی که مینویسم عین واقعیت است خواهشا منتشر کنید تا مردم بدانند آقایانی مثل بابک زنجانی وعوامل ایشان مثل اقای ر.ض در خارج از کشور هم خون مردم ایران را تو شیشه میکنند تا بفروشند بلکه از این کاسبی سودی ببرند من از تجار ایرانی مقیم ترکیه هستم از زمان شروع تحریم ها تنها بانک خارجی که طبق دستور دولت ترکیه موظف به عرضه خدمات بانکی به ایرانیان شد هالک بانک ترکیه بود این بانک در ابتدا برای ایرانیان حساب بازمیکرد وبابت واریز پول به حساب شخصی در این بانک حتی 1درصد کمیسیون وصول میکرد اما بمحض نیاز به پول از حساب شخصی ، از دادن پول شخصی به دارنده حساب امتناع میکرد وبه بهانه های واهی مشتری را وادار میکرد که بایستی از یک فروشنده ترک کالا خرید کنید تا پول درخواستی را در وجه فروشنده ترک واریز نماید .بنابراین پولهای زیادی را بلوکه کرد تا تجار ایرانی نتوانند از حساب خود برداشت کنند حتی یک روزی برای مصارف زندگی شخصی نیاز به پول داشتم وقتی به بانک مراجعه کردم تا از حسابم برداشت نمایم کارمند بانک نگذاشت به میزان 1 لیر از حساب خودم برداشت نمایم وهمین که حسابت باز میشد دیگر اختیارش دست خودت نبود درصورتیکه در ابتدای افتتاح حساب چنین چیزی نمیگفت ونزدیک به 4000نفر تاجران ایرانی گرفتار این بانک بودند وهریک متحمل هزاران دلار خسارت شدند اما اینطرف ر.ض و ب.ز با رییس بانک تبانی کرده بودند که به هیچ یک از اتباع ایرانی خدمات نداده و خدمات این بانک فقط در انحصار این 2 نفر باشد که با پرداخت رشوه میلیاردی به روسای هالک بانک سود خود را از عملیات غیر قانونی نجومی بالا بکشند که هم وطنان ایرانی بعد از سرشکستگی ناشی از عمل تبانی این مفسدان دچار ضرر وزیان فراوان در ترکیه شدند و غافل از اینکه هالک بانک دربست در اختیار ر.ض بوده است بعد از یکی از کارمندان بانک مذکور شنیدم که وی و ب.ز به رییس بانک تاکید کردند که به مشتریان ایرانی خدمات بانکی ندهید تا آنها برای انجام حواله جات بانکی به این آقایان مراجعه کنند ودر قبال این واسطه گری مبالغ زیادی کمیسیون از طرفهای ایرانی گرفته تا بین خود تقسیم کنند این است خیانت به هم وطنان ایرانی که ایرانیان مقیم ترکیه 2سال آلت دست این افراد بودند وآخر با تحمل ضررهای فراوان در ترکیه اسیر هواوهوس این افراد شدند ومن یکی از همین ایرانیان متضرر شده هستم
با استفاده از بابک زنجانی کلی تحریمهارو دور زدیم
یه مقدار تخفیف حقشه.
Canada
امیدوارم که فردا بابک زنجانی را در کانادا و در ویلای چند میلیون دلاری نبینیم که به همراه آقای خاوری مشغول خندیدن به ریش مسولان .. .هستند .
Iran, Islamic Republic of
مسئولان، عدالت را ازپلیس ترکیه یاد بگیرند .
رفته تو صف هر وخ مهدی بابا محاکمه شد اینم میشه !
مجید 57
من منتظر هستم ببینم واکنش سران سه قوه به این نامه چه خواهد بود؟
به نظر شما اونها اصلا واکنشی خواهند داشت!؟
تا زمانی که این فساد سیستمی در اقتصاد ایران (انحصار در واردات،قاچاق کالا بصورت کلان،فساد گسترده در سیستم مالی و بانکی و فرار مالیاتی شرکتها و نهادهای بزرگ و ...) وجود داشته باشد هیچ گونه پیشرفت ملموسی نه در توسعه کشور و نه نهادینه شدن عدالت نخواهیم داشت
یکی به این دوستان ب... بگه اونی که باس بره تو زندان پسر ها....ه نه این بدبدختی که تو شرایط تحریم به مملکتش کمک کرده
من فکر می کنم ... پاک پیدا نمی شود!!!!!1
به دلایل مختلف
زنگ خطر زنگ خطر زنگ خطر.يك گروه از تجار بدنام در غرب كشور با زد و بند با مسئولان كرد عراقي در آن سوي مرز در كردستان عراق شبه انحصارات زيادي در فروش و صادرات كالا درست كرده اند و اگر كسي بخواهد تجارت كند بايست درصدش را به نوعي و با شراكت با اين افراد بپردازد .....
توجه توجه بیش از 100 نماینده مجلس و مسئولین رده بالای سازمان امور مالیاتی کشور در............
درود بر نمایندگان واقعی مردم
عزیزی که کامنت ها را تایید میکنی خواهش میکنم خبر مرا کامل بگذار اقایان نماینده به چه دلیل بدون پوشش خبری به کیش امده اند.....
اقايان بجاي شعار دليل ارائه ميكردند اينگونه خود را زير سؤال برده اند
مهدی
رحمت به غیرت....
Iran, Islamic Republic of
....انتشار نامه 12 نماینده اصولگرای مجلس نهم به سران سه قوه در جهت درخواست برخورد با بابک زنجانی، مسلتزم تبریک و تسلیت است.

......
زنجانی تاسف تاسف
از مسئولان خواهشمندیم اعتماد مردم رو به خودشون در مورد برخورد با مفسدان اقتصادی وسیاسی جلب کنند
این که هیچی
مهدی هاشمی هم که هیچ
تا کی!!!!!!!!!!!!!!!!!
لابد به احمدی نژاد وصله !
.... این بنده خدا بر اساس گفته های شما به حکومت خدمت کردند
محمد
سران نظام و مردم حال چشمانشان به شما سه عزیز سران قوا دوخته شده تا عمکردتان را بررسی و قضاوت کنند تا ببینند که به چه صورت با فساد برخورد میکنید...یا علی.
Iran, Islamic Republic of
استاد شهيد مرتضي مطهري:
راه اصلاح يك جامعه، اصلاح فرهنگ آن است.

...
اگر در اون شرایط تحریم سخت بابک زنجانی ها نبودند، من و شما باید از گرسنگی چوب میخوردیم!
بابک زنجانی میتونست الآن توی آمریکا باشه و از پولش علیه نظام استفاده کنه نه اینکه مردانه وایسه و بگه من سرباز کوچک ولایتم!
نمیدونم کی آقای توکلی و نادران و ... میخوان متوجه بعضی موضوعات بشن؟
اُف بر ما...
یعنی فقط 12 تا نماینده اینو امضاء کردند تاسف اوره. پس بقیه نمایندگان محترم چی؟؟!!
United States
يعني در مجلس شوراي اسلامي ايران همين 12 نفردغدغه مبارزه با مفاسد و برخورد با اهريمنان فساد را دارند؟!