شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ابومرزوق: مذاکرات سازش به نتیجه نمی‌رسد

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب: 383315
یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که خواست جمعی فلسطینیان پایان یافتن مذاکرات سازش است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، موسی ابومرزوق عضو دفترسیاسی جنبش حماس در مصاحبه با روزنامه لبنانی الاخبار در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی گفت: ما با روند مذاکرات با شکل و شیوه کنونی آن مخالف هستیم، البته تمام مردم فلسطین هم نسبت به این شیوه از مذاکرات اعتراض دارند، چرا که این شیوه از مذاکرات هرگز به نتیجه‌ای ختم نخواهد شد و تنها نتیجه‌ای که در بر دارد تضعیف و نابودی روحیه ملت فلسطین است، از این رو اکنون خواست جمعی فلسطینیان پایان یافتن این مذاکرات است.

این رهبر برجسته حماس در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکرات مستقیم احتمالی این جنبش با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: من به شما می‌گویم هیچ کس برخلاف سیاست های اعلام شده حماس حرفی نزده است از این رو هیچ مذاکرات مستقیمی با اشغالگران از سوی حماس انجام نخواهد گرفت و راه و شیوه ما در این باره ثابت و تغییرناپذیر است .

موسی ابومرزوق افزود: در خصوص مواضعی که از سوی گروه‌ها یا شخصیت هایی که خود را به حماس منتسب می دانند باید بگویم اعتماد کردن به چنین منابعی و اخباری که در این باره از سوی آنها اعلام می شود، نمی شود زیاد اعتماد کرد .


وی درباره مذاکرات غیرمستقیم که قرار است در پایان ماه آتی میلادی آغاز شود و ارزیابیش از تعهدات اسرائیل به این مذاکرات گفت: مذاکرات بین دو طرف است و هیچ تصمیمی مگر با حصول موافقت از سوی این دو طرف حاصل نخواهد شد، اگر هم یکی از دو طرف در این مذاکرات از تعهدات خود شانه خالی کرد در این صورت طرف مقابل حتما ً در قبال این مساله منافعی برای خود دارد و می تواند موضع خود را بسته به منافع سیاسی خود درپیش گیرد، به عقیده من دشمن به مذاکرات نیاز دارد همانگونه که ماهم به این مذاکرات نیاز داریم، چرا که ما نیاز داریم بسیاری از مسائل که هنوز برای ملت ما مشخص نشده است روشن شود، البته دشمن هم در این بین به خوبی می داند که واقعاً به این مذاکرات نیاز دارد .

این عضو دفتر سیاسی حماس در پاسخ به این پرسش که "گفته می شود که مساله مربوط به اجساد نظامیان ممکن است مذاکرات را دستخوش مشکل سازد ؟ تصریح کرد:
حماس از هیچ نظامی خبر نداده است، آنها بودند که به ما درباره نظامیان و اجساد صحبت کردند، حتی هیئتی که در این باره مذاکره می‌کرد از این مفاد و جزئیات اطلاعی نداشته است .

وی در پایان این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا از شما خواسته شده است از قطر خارج شوید ؟ و صحت و سقم خبرهای مربوط به اختلافات بین حماس و دوحه چیست ؟ گفت: این سخنان عاری از واقعیت و کذب است و هیچ تغییری بین روابط ما با دوحه و یا غیردوحه وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *