پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ظریف: ایران خواستار ثبات منطقه است

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۱۹
کد مطلب: 388815
وزیر امور خارجه کشورمان با بیا این که ایران خواستار ثبات منطقه است، گفت: نمی توان در عراق با داعش مقابله و در سوریه این گروه تروریستی را تقویت کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است ، با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور مان دیدار و گفت وگو کرد.

در این ملاقات طرفین پیرامون مسائل منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند. محمد جواد ظریف در این دیدار با تاکید براین که جمهوری اسلامی ایران خواستار ثبات و آرامش در منطقه است،تصریح کرد: بر همین اساس ایران بطور اصولی با تروریسم و افراطی گری مخالف بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان بر همکاری و مشارکت همه کشورها بویژه در منطقه خلیج فارس برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری تاکید کرد و خواستار جدیت سازمان ملل و کشورهای غربی در این رابطه شد.

ظریف ضرورت اتخاذ یک رویه واحد در مقابله با تروریسم وافراطی گری را خاطر نشان ساخت و افزود: نمی توان در عراق ادعای مبارزه با داعش را داشت و در سوریه داعش را تقویت کرد. وزیر امور خارجه کشورمان با حمایت از توافق اخیر در یمن افزود : همه باید در جهت تقویت این توافقنامه و نه تضعیف ان عمل کنند.

«یان الیاسون» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار ،با ابراز تاسف از ادامه در گیری ها در عراق و سوریه اضافه کرد:در پرتو همکاری بین کشورهای منطقه، مشکلات حل خواهد شد.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل همچنین بر لزوم افزایش گفت وگو وتعامل بین کشور های منطقه وبویژه ایران وعربستان سعودی تاکید کرد. یان الیاسون با اشاره به جدی بودن تهدید داعش افزود :همه در داخل و خارج از منطقه به داعش به عنوان یک مشکل نگاه می کنند.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل نقش جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسائل منطقه ای را برجسته خواند و بر تداوم رایزنی بین سازمان ملل و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *