شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
توصيه‌ای به آقاي انتظامی؛

هميشه مرغ همسايه غاز نيست!

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 388716
"خبرآنلاین " رسانه ای است که حسین انتظامی معاون مطبوعاتی کشور عضو هیات مدیره آن بوده و ... اما این روزها این رسانه، از سوی برخی از رسانه ها و ارگان های دیگر برای پوشش اخبار اسیدپاشی اصفهان مورد انتقاد قرار گرفته است.
به گزارش جهان، فریبرز کلانتری در گفتارنيوز نوشت: حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در گفتگوی تلفنی خود با برنامه «متن، حاشیه» شبکه سه سیما، اعلام کرده است که رسانه ها، مرغی هستند که هم در عزا و هم در عروسی سر بریده می شوند. انتظامی این سخنان را در حالی گفته است که هنوز چند ماهی از فیلترینگ خودجوش رسانه ها به بهانه نداشتن مجوز از سوی ایشان نگذشته است.

نکته جالب توجه این مساله این است که ایشان درست زمانی دهانشان را به دفاع از مطبوعات گشوده اند که رسانه هم سو با ایشان از سوی دیگر ارگان ها به زیر سوال رفته است. "خبرآنلاین " رسانه ای است که حسین انتظامی معاون مطبوعاتی کشور عضو هیات مدیره آن بوده و ... اما این روزها این رسانه، از سوی برخی از رسانه ها و ارگان های دیگر برای پوشش اخبار اسیدپاشی اصفهان مورد انتقاد قرار گرفته است.

اما اینکه چرا حسین انتظامی به عنوان معاون مطبوعاتی تنها در شرایطی که رسانه همسو با خود به زیر سوال رفته، یاد مطبوعات و وضعیت فاجعه آمیز آنها می افتد نکته قابل تاملی است.

واقعیت این است که وضعیت رسانه ها، در کشور چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ امنیت شغلی همواره در کشور زیر سوال بوده و هست. در این میان، برخی از منصوبان دولتی به جای برداشتن موانع از پیش پای رسانه ها، در مقاطع مختلف به بهانه هم حزبی نبودن با رسانه ای خاص یا برای دفع کردن رقبا از میدان، دست به اموری می زنند که نه تنها وضعیت رسانه ها را از پیش بدتر می می کند، بلکه اساسا، وظیفه اطلاع رسانی در جامعه را نیز زیر سوال می برند.

واقعیت این است که شاید اگر حسین انتظامی و همکارانشان که این روزها، نهایت تلاش خود را به کار بسته اند که طرح نظام جامع رسانه ای را به تصویب رسانده و در کشور اجرا کنند، اگر از عاقبت تصویب چنین طرح هایی خبر داشته و چون گذشته یکسویه به ماجرا نگاه نکنند، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم که رسانه ای، تنها برای اطلاع رسانی دقیق و پیگیری های مصرانه اش زیر سوال رود.

اینجاست که باید گفت از ماست که برماست آقای حسین انتظامی! شاید اگر شما و همکاران محترمتان در بررسی طرح های دیکته شده از سوی دیگران، کمی هوشمندانه عمل کرده و به دقت به عواقب طرح ها و پیشنهادات بیاندیشید، دیگر امروز شاهد چنین ماجرایی نبودیم که رسانه ای، تنها برای اطلاع رسانی مصرانه و پیگیرانه اش زیر سوال برود. همه رسانه ها رسانه اند، چه فرقی دارد که این رسانه تحت اختیار شما باشد یا نه!

با شناختی که معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از فضای رسانه ای و وضعیت حاکم بر رسانه ها دارند، شاید انتظار کمی باشد که حداقل ایشان به عنوان اهرم فشار بر رسانه ها اقدام نکرده و پیش قدم اجرای طرح های غیر ضروری برای رسانه ها نباشند!

به راستی اگر قرار باشد هر روز برای رسانه‌ای ـ مخالف یا موافق معاون مطبوعاتی ـ بهانه ای تراشید و به بهانه ای ادامه کار را برای همکاران خود سخت کرد، آن هم در چنین شرایطی، آیا می توان به فعالیت رسانه ای در این کشور امید داشت؟!

در شرایطی که هیچ سازمانی حاضر نیست برای رسانه‌ها و نیروهای تحت اختیار آن هزینه ای پرداخت نمایدو اکثر قریب به اتفاق خبرنگاران و روزنامه نگاران و اصحاب رسانه‌، در شرایط سخت کاری و اقتصادی روزگار به سر می برند، دستورات ضد و نقیض معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، آیا مشکلات را پیچیده تر نخواهد کرد؟! اینجاست که شاید کمی انصاف و دیگر خواهی چاره ساز باشد! درست آن زمانی که قرار است هزینه های دولتی و انواع و اقسام سوبسیدها به حساب رسانه های خاص و تحت اختیار واریز شود، دیگر چرا باید فضایی برای گریبان گیری رسانه ای فراهم سازیم که از قضای روزگار، شاید روزی هم خود در آن گرفتار آییم؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *