پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
زمین لرزه ۴.۲ ریشتری

زلزله در نزدیکی ارومیه

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 441914
دقایقی قبل زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر، سرو یکی از شهرهای شهرستان ارومیه را لرزاند.
به گزارش جهان به نقل مهر، شدت این زمین لرزه تا حدی بود که در خود ارومیه نیز احساس شد این زمین لرزه بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور ساعت ۷ و ۳ دقیقه صبح روز سه شنبه در عمق ۵ کیلومتری زمین روی داد.

شهر مرزی سرو یکی از شهرهای کردنشین ارومیه است که در ۵۵کیلومتری شمال غرب شهر ارومیه قرار گرفته‌است.

رمدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با بیان اینکه به محض وقوع زمین لرزه نیروهای امدادی به منطقه اعزام شده اند افزود: دهیاران به عنوان مدیران بحران روستاها به شمار می روند.به دلیل وقوع زمین لرزه در شهر کوچک مرزی سرو ابعاد خسارات در روستاها و خود شهر سرو در دست بررسی است.

وی ادامه داد: این زلزله که در ساعت ۷ و ۳ دقیقه صبح امروز و در موقعیت جغرافیایی ۳۷.۶۶۰ عرض شمالی و ۴۴.۸۲۱ طول شرقی رخ داد، بسیار محسوس بود.

جعفری با بیان اینکه سایت لرزه نگاری دانشگاه تهران شدت این زمین لرزه را ۴.۲ ریشتر و مرکز آن را منطقه سرو شهر ارومیه اعلام کرد یادآور شد: بر اساس اعلام این سایت، این زلزله در عمق پنج کیلومتری زمین رخ داد.

جعفری در ادامه با بیان اینکه سالانه ۲۰ مورد زمین لرزه در سطح استان به وقوع می پیوندد اظهارداشت: هر سال به طور متوسط ۲۰ زمین لرزه به وسعت بین سه الی چهار ریشتر در سطح استان به وقوع می پیوندد که نشان دهنده زلزله خیز بودن منطقه است.

امیرعباس جعفری گفت: با هشدار جدی در خصوص ایمن سازی و مقاوم سازی ساخت و ساز ها در استان اظهارداشت: با توجه به زلزله خیز بودن منطقه باید بحث مقاوم سازی در دست کار ویژه قرار گیرد.

جعغری توجه به بیمه منازل و اموال در ارومیه را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به گسترده بودن ابعاد خسارات در زلزله مردم باید نسبت به بیمه منازل و اموال خود به صورت جدی اقدام کنند.

بر اساس اعلام معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی هم اکنون نیروهای امدادی در منطقه سرو حضور داشته و مشغول امداد رسانی هستند.

جابر ثوابی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: زلزله سرو تاکنون خسارت چندانی در پی نداشته و ابعاد خسارات این زمین لرزه در دست بررسی است.

فرماندار ارومیه هم با بیان اینکه زلزله سرو از توابع شهرستان ارومیه خوشبختانه هیچ گونه خساراتی نداشته است افزود: تمامی دهیاران به عنوان مدیران بحران در روستاها در منطقه حضور دارند و تاکنون خساراتی را اعلام نکرداند.

عباس حسن خانی گفت: تمامی امدادگران این شهرستان نیز با وقوع زلزله در حال آماده باش هستند.

زلزله نسبتا شدیدی صبح روز سه شنبه شهر ارومیه را تکان داد، این زلزله که در ساعت ۷ و ۳ دقیقه صبح امروز و در موقعیت جغرافیایی ۳۷.۶۶۰ عرض شمالی و ۴۴.۸۲۱ طول شرقی رخ داد، بسیار محسوس بود.

سایت لرزه نگاری دانشگاه تهران شدت این زمین لرزه را ۴.۲ ریشتر و مرکز آن را منطقه سرو شهر ارومیه اعلام کرد.

بر اساس اعلام این سایت، این زلزله در عمق پنج کیلومتری زمین رخ داد، با وقوع این زمین لرزه مردم از منازل خود بیرون آمده و به مکان های امن پناه بردند.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی اعلام نشده است.

سرو در منطقه مرزی بین ایران و ترکیه در آذربایجان غربی و در ۵۳ کیلومتری شهر ارومیه قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *