پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
آیت‌الله شاهرودی در دیدار وزیر فرهنگ عراق:

ملت‌عراق دربرابر توطئه تجزیه‌ هوشیار باشند

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب: 421114
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت هوشیاری مردم عراق در برابر توطئه‌های تجزیه‌طلبانه دشمنان برای سیطره بر سرنوشت این کشور مسلمان تأکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فریاد راوندوزی وزیر فرهنگ و ارتباطات عراق بعدازظهر امروز با آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های فرهنگی و تربیتی دولت عراق و وزارت فرهنگ این کشور خواستار آگاهی و هوشیاری کامل در برابر نقشه‌های تجزیه‌طلبانه دشمنان اسلام برای سیطره بر سرنوشت ملت‌های مسلمان و به یغما بردن ثروت‌ها و نیروی موجود در این کشور شد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری وحدت و اتحاد ملت عراق را در برابر دخالت‌های آمریکا خواستار شد و همه اقوام و مذاهب را به کنار گذاشتن اختلافات و در نظر گرفتن مصالح عالیه کشور عراق دعوت کرد.

وی کشور عراق را کشوری دارای فرهنگ و تمدن باسابقه دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تربیت جوانان و نوجوانان عراقی با افکار و اندیشه‌های معتدل و اصیل اسلامی تأکید کرد.

هاشمی شاهرودی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام از طریق رسانه‌ها و برنامه‌های فاسد و منحرف، تقویت و حمایت از روش‌های نوین و روزآمد را برای رساندن پیام و اندیشه اسلام به عنوان تنها راه مقابله با امواج سخت‌گیر دروغ‌پردازی‌ها و ترویج فساد و فحشا متذکر شد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان برای مسئولان فرهنگی عراق آرزوی موفقیت کرده و همکاری دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق را راهگشای بسیاری از مشکلات منطقه دانست.

بنا بر این گزارش وزیر فرهنگ و ارتباطات عراق پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های وزارتخانه متبوع خود با اشاره به مشکلات مختلف و شرایط حساس عراق و دخالت‌های کشورهای بیگانه و نقش برخی کشورهای منطقه‌ای در تشدید افراطی‌گری‌های مذهبی و قومی را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت فرهنگسازی مناسب برای ایجاد فضای تفاهم و گفت‌وگو تأکید کرد.

راوندوزی نیروهای انسانی با فرهنگ و تاریخ تمدن غنی کشور عراق را از جمله سرمایه‌های باارزش و بی‌نظیر در جهان خواند و خواستار بهره‌مندی بیشتر از تجربه‌های موفق و ارزشمند جمهوری اسلامی در زمینه سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای شد.

وزیر فرهنگ و ارتباطات عراق اسلام را به عنوان هویت اصلی ملت عراق برشمرد و مؤلفه‌های فرهنگی متنوع موجود در مذاهب و اقوام مختلف را مایه غنا و ارزشمندی بیشتر فرهنگ این کشور عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *