پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ایران‌صادرکننده‌تجهیزات صنعت نفت‌می‌شود

شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 297311
وزیر نفت گفت: تلاش های سازندگان داخلی برای ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، ایران را در آینده نزدیک در زمره صادر کنندگان تجهیزات صنعت نفت و گاز قرار خواهد داد.
به گزارش جهان به نقل از وزارت نفت، رستم قاسمی در همایش سراسری مدیران، معاونان عملیاتی _ فنی و روسای مناطق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، با بیان این که ظرفیت های چشمگیری برای ساخت تجهیزات و کالاهای مورد نیاز در صنعت نفت به وسیله سازندگان داخلی در کشور ایجاد شده است، افزود: هم اکنون شمار فراوانی از تجهیزات بخش های مختلف این صنعت (مکانیک، برق، ابزار دقیق و...) با تکیه بر توان و دانش سازندگان داخلی تامین می شود.

وی گفت: ظرفیت های ایجاد شده در ساخت داخل کردن کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گام های بلندی که در این زمینه برداشته شده است، ایران را در آینده ای نه چندان دور به صادر کننده تجهیزات مورد استفاده در این صنعت تبدیل خواهد کرد.

وزیر نفت با بیان این که با وجود فشارهای ناشی از تحریم، فعالیت های صنعت نفت با هدف توسعه آن در حال انجام است، اظهار کرد: تحریم، فرصت های خوبی را برای ما ایجاد کرده است به گونه ای که هم اکنون شمار فراوانی از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور ساحته و تامین می شود.

قاسمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این که ایران کشوری منحصر به فرد با انواع ذخایر (نفت، گاز و منابع طبیعی) است، اظهار کرد: کشورهایی که فکر می کنند باید فرماندهی واحد دنیا را در اختیار داشته باشند، برای در اختیار داشتن این منابع به دنبال ایجاد بی ثباتی در ایران به ویژه بخش های اقتصادی آن هستند.

وزیر نفت گفت: نظام اقتصادی کشور روند حرکتی خود را دارد ضمن آن که با کاهش وابستگی به نفت شرایط مناسبی برای صادرات غیر نفتی ایجاد شده است که مزیت اقتصادی خوبی برای کشور به شمار می آید.

وی همچنین با اشاره به ثبت حماسه سیاسی خردادماه امسال به وسیله ملت ایران، گفت: مردم با حضور گسترده خود در انتخابات ریاست جمهوری ضمن اثبات پایبندی و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی،به گونه ای عمل کردند که دنیا بر آزادی و دموکراسی در ایران اعتراف کرد.

قاسمی با تاکید بر این که همه باید کمک کنند تا دولت مسوولیت خود را با هدف تحقق خواسته های مردم به نحو احسن انجام دهد، اظهار کرد: به یقین با نگاهی که دولت جدید به اداره امور اجرایی کشور دارد، شاهد تغییرات خوبی خواهیم بود.

وزیر نفت گفت: امیدواریم دولت جدید با به دست گرفتن سکان امور اجرایی کشور، تحول تازه ای در نظام اجرایی (در ابعاد مختلف آن) ایجاد کند و به طور حتم این مهم اتفاق خواهد افتاد.

وی صنعت نفت را مجموعه ای فنی،تولیدی، خدمت رسان به مردم برشمرد و اظهار کرد: این مجموعه اقتصادی می بایست براساس سیاست های نظام در مسیر کاری خود حرکت کند و نباید به دنبال دخالت در امور سیاسی باشد.

وزیر نفت با قدردانی از تلاش مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش و کارکنان ساعی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای خدمت رسانی مطلوب به مردم به ویژه در زمستان سال گذشته بر تداوم این تلاش ها در زمستان امسال تاکید کرد.

رستم قاسمی با بیان اینکه، تلاش مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش و کارکنان زحمتکش آن در تولید و توزیع مناسب فرآورده های نفتی، به ویژه در زمستان سال گذشته موجب شد تا مردم در هیچ یک از مناطق کشور با مشکل رو به رو نباشند، افزود: مسوولیت شما در قبال مردم سنگین است و آنها از شما انتظاراتی دارند که باید به آنها پاسخ مناسب داده شود.

وی همچنین با بیان توزیع مناسب فرآورده های نفتی در کشور از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از کارکنان خدوم این مجموعه که کار سختی را به عهده دارند، به دلیل خدمت رسانی مطلوب به مردم قدردانی کرد.

قاسمی با بیان این که خدمت رسانی به مردم باید به گونه ای صورت گیرد که آنها از شما به خوبی و نیکی یاد کنند،بر ایجاد جایگاه های کوچک سی ان جی با هدف آسایش مردم به ویژه در کلان شهرها تاکید کرد و گفت: لازم است برای احداث جایگاه های تک نازل برنامه ریزی شود تا خدمت رسانی به مردم در این زمینه نیز به گونه ای مطلوب تر انجام گیرد.

وی همچنین با قدردانی از مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی که در تامین فرآورده مورد نیاز مردم مسوولیت مهمی به عهده دارند،گفت: تلاش شما برای تامین سوخت مورد نیاز مردم در زمستان سال گذشته ستودنی است و انتظار می رود امسال نیز برای ورود به زمستان و آسایش مردم، برنامه ریزی دقیق تری انجام گیرد.

وزیر نفت همچنین فعالیت کارکنان خطوط لوله و مخابرات را در انتقال بی وقفه فرآورده ها مهم و ستودنی خواند و گفت: مجموعه صنعت نفت، خادم و خدمتگزار مردم است از این رو انتظار می رود زنجیره پخش و پالایش فرآورده های نفتی کشور امسال نیز با همان روحیه پر تلاش سال گذشته به گونه ای عمل کنند که هیچ مشکلی در زمینه تامین و توزیع سوخت مورد نیاز مردم ایجاد نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *